Gå til innhold

Neg. ivf-forsøk, bør jeg prøve ass. hatching neste gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære alle ivf-damer:-

Har hatt et negativt ivf-forsøk nylig.

Jeg fikk egg, som også delte seg fint, men ingen graviditet altså, og jeg har i ettertid lurt litt på om årsaken kan være harde eggeskall.

Jeg skal nå i gang med et nytt forsøk, og lurer veldig på om jeg nå bør prøve assisted hatching?

Har noen av dere her inne noen tanker om dette?

Blir så fortvilet over at ting liksom ser bra ut, men ennå ingen levedyktig graviditet..,

Er 40 år og har en sa bak meg.

Håper inderlig noen av dere her inne kan hjelpe.

Hilsen en ganske rådvill prøver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 5 mislykkede bak meg her i Norge. Prøvede en gang hos maigaard med aha og blev gravid på første forsøk.

Har akkurat hatt søskendforsøk, blev gravid på andre forsøk ( nå håper jeg vi ser liv om en uke)

Mener de anbefaler oss gamle damer :) og tá aha.

Skriv en mail til maigaard og hør med de, de svarer kjempefort!!

Lykke til

Skrevet

Hei Sologsommer:-)

Så hyggelig at det endelig lykkes for deg!

Jeg er på cfc nå, og leser av deres informasjonsmateriale at kvinner over 37 kan vurdere aha...

Men jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke er standard behandling for oss voksne?

For det kan vel ikke være skadelig på noen måte?

Håper inderlig at du får se det du håper på, Sologsommer!:-)

Skrevet

Tusind takk!!

Tror bestemt ikke det kan være skadelig.

De siger at det ikke er dokumenteret at det hjelper, men de har troen på det. Koster 2000 kr. Ekstra, men det er jo lite i det store hele.

Spørg om der er Annet der evt. Kan hjelpe deg? Jeg fikk albyl e og noget Annet til og svekke Mitt immun forsvar med.

Går også til akupunktur.

Skrevet

He he;-) Ja, et par tusenlapper er ikke mye i det gamet vi er inne i!

Nei, det kan da umulig være skadelig, så at det ikke er standard behandling må da skyldes manglende/ufullstendig dokumentasjon.

Jeg er veldig opptatt av hva jeg kan gjøre annerledes denne gangen, og jeg bet meg merke i, Sologsommer, at du sa du hadde fått noe for immunforsvaret. Jeg hadde selv en immunologisk sykdom for noen år siden, men da jeg tok dette opp med fertilitetslegen sa han at dette ikke spilte noen rolle.

Er allikevel veldig bekymret for dette....

Håper du ikke synes jeg er for nærgående, men kunne du skrive et par ord, Sologsommer, om hvorfor du fikk dette preparatet?

Skrevet

Så absolutt! Jeg var "bare" 26 når vi lagde minstemann som nå er snart 2,5 år...han kom på 3 ivf forsøk på cfc, og vi ba de benytte ass hatching på siste forsøk dersom egget så hardt ut...og det gjorde det sa de tross min unge alder m tanke på ivf. Og da satt den!:) og nå, første søskenforsøk var ass hatching en selvfølge, sammen med akupunktur til 400 kr 30 min før innsett så satt den :))

Skrevet

Å, Lillebie, så hyggelig at det har lykkes for deg!:-)

Men, kan jeg spørre deg om du hadde noen indikasjon på at skallet var hardt?

Hadde legene noen mistanke om dette?

Og er dette noe man kan se på egget?

Stor klem til deg.:-)

Skrevet

Nei det kan de kun se igjennom det spesielle mikroskopet de benytter på cfc, men de ser ikke etter dette med mindre man ber de om det, dette fordi assisted hatching ikke er noe som gjøres automatisk...jeg hadde lest om det her på forumet og på nettsidene deres, og når jeg kom til uttak spurte jeg om de kunne benytte assisted hatching, da svarte de at de kan sjekke om eggene har behov for det, noe de hadde! De gjør det ikke om eggeskallet ikke er for hardt :)så hadde ikke vi benyttet dette tror jeg at vi fortsatt kun hadde vært prøvene! Så min erfaring tilsier at dette burde prøves:))

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hei! Vet noen om de tilbyr assisted hatching i Norge? Jeg er 37 år og går til klinikken i Porsgrunn. Har 2 negative forsøk bak meg.

Skrevet

Hei igjen, Lillebie.:-)

Ok, så jeg må be dem se konkret etter dette altså!

Da skal jeg gjøre det.

Her må alle steiner snus. Men det her er ikke noe man må bestille på forhånd, det er nok å si i fra ved uttak, er det ikke?

Hei, Lykke.:-)Trist å høre at du også må streve. Har desverre hørt aha ikke praktiseres i det hele tatt her i Norge, men håper inderlig jeg tar feil. :-) Håper noen andre kan komme med utfyllende opplysninger her.

Klem til alle her inne.

Skrevet

Jeg hadde også aha på Maigaard for noen år siden - med dobbel lykke :) Da var jeg "bare" 26, men de anbefalte meg det likevel. Aha utføres ikke i Norge, enda en god grunn til å velge heltene mine på Maaigaard :) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Nei trenger ikke bestilles på forhånd:)

Skrevet

På mitt andra ivf nu så anbefallde Maigaard at jag skulle ta assisted hatching även om mina ägg såg flotte ut. Jeg är "bara" 35 år men med lav amh så kan mina ägg liknande "äldre" ägg ha hårda skall. Så de tyckte att jag skulle ta assisted hatching för säkerhets skull. Jag testade positivt för 3 dagar sedan! :-). Kanske var det assisted hatching som var avgörande för mig, men det kommer jag väl aldrig få veta....

Skrevet

Hei Sologsommer:-)

Så hyggelig at det endelig lykkes for deg!

Jeg er på cfc nå, og leser av deres informasjonsmateriale at kvinner over 37 kan vurdere aha...

Men jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke er standard behandling for oss voksne?

For det kan vel ikke være skadelig på noen måte?

Håper inderlig at du får se det du håper på, Sologsommer!:-)

Hei. Beklager mit sene svar, hadde ikke sett ditt spørgsmål.

Tror det var en Tilfeldighet at jeg fikk det. Spurgte om de hadde noget som kunne hjelpe?

Fikk albyl e og prosonon ( det er ikke riktig stavet) folk der får nye organer får det i store doser får og ikke frastøte det fremmede organ.

Jeg fikk en liten dose. Skal hjelpe og ikke frastøte det fremmede vi får satt tilbake (sæd)

Da jeg blev gravid med første for seks år siden, hadde jeg hatt en slitsom lungebetendelse og imunforsvaret var i bunn.

Lykke til.

Bare skriv, hvis der er noget du lurer på, nå skal jeg følge med."...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...