<309+12<3 Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Hei dere. Jeg har gått nå med mensmurringer/kynnere/rier i 3 uker nå...Det ligger i hele korsryggen, nedre del av mageregionen og skjeden! Forferdelig vondt og ubehagelig når det først tar seg opp.. Jeg fikk akupunktur på torsdag og hadde termin på lørdag 21 april. De sa att de ville garantere at minsten ble født i løpet av helga..men neida her er det svært lite som har skjedd.. Etter akupunkturen har smerten tatt seg opp VELDIG på natterstid..Får omtrent ikke sove mer enn 4 timer sammenhengende... Hva kan jeg gjøre for å samle meg litt mer krefter enn å gå inn i en fødsel uten krefter? Kan jeg ringe føden å få litt hjelp ? eller må jeg bare vente til det skjer noe?? Nå er jeg sliten og utmatta av alle disse falske riene som ikke vil meg noe annet enn vondt! :S:S:S:S
lille-my-april Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Viss du får sove 4 timer sammenhengende, så er det mer enn jeg får i alle fall. Jeg la meg vel ca.24, opp igjen kl.01.30, 4, 7 og 9. Jeg får som regel rundt 3 timer mellom hver gang jeg står opp for å gå på do. Men jeg våkner oftere enn dette. Der i mot har jeg ikke vonde kynnere da. Bare litt magevondt hver natt, ligger vondt osv.. Vet dessverre ikke hva du skal gjøre jeg altså... Er vel lite mulig at de kan hjelpe deg på føden.. Men kanskje du kan få bli satt i gang pga store plager?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Kjipt m vonde kynnere, men best å la kroppen ordne opp selv mener nå jeg. Modn aku og stripping etc kan forverre situasjonen. Forøvrig synes jeg du er kjempeheldig som får sove fire timer sammenhengende, det må jo være fantastisk så nær termin. Jeg har ikke sovet mer enn 1,5 t i strekk på mange uker, og fortsatt er det fem seks uker igjen til termin:-S
Lilla-Turkis Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Ja, du får heller fokusere på at 4 timer sammenhengende er luksus i forhold til mange desverre:) Og 3 uker er ingenting egentlig:) Jeg hadde vel max 2 timer sammenhengende søvn i vel en 8 uker før jeg fødte og max 3 timer har det fortsatt med etter at lillegutt kom også Hadde sterke kynnere ca hver 15. -20min flere timer om kvelden og natten i mange uker før fødtsel. i tillegg de få timene jeg sov så ble jeg egentlig bare utslitt for hadde så utrolig mareritt (noe som heldigvis akupunktur hjalp mot de siste ukene). Med bekkenlåsninger oppå der så klarte jeg stort sett å ligge i samme sovestilling i 30min om gangen de siste 3 ukene. Gikk 2 uker over termin og hadde sterke kynnere hver 10min i 3 døgn før jeg fødte. Disse gikk over til dobble rier med kun 1 min imellom de siste 7 timene! Ikke mye pause å slappe av. Ikke for å klage masse, men håper dette gjør at du klarer å fokusere på det positive den siste tiden. Du er snart i mål:) Og helt utrolig hvor fort en egentlig glemmer hvor slitsomt det var:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå