Gå til innhold

Babyutstyr, klær osv

Anbefalte innlegg

Gjest Adventstjerna

Jeg syns det er så vanskelig å kjøpe klær til baby denne gangen. Forrige gang fikk jeg vinterbarn og da trengte man jo alt!! Nå som jeg venter i august trenger man jo kanskje ikke så mye annet enn litt sommertøy? Hva har dere kjøpt til og nå og hvordan ser lista deres ut? Annet enn klær som er lurt å tenke på i forhold til årstiden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143929911-babyutstyr-kl%C3%A6r-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjøpt spesielle sommerklær, jeg... Har kjøpt inn bodyer, bukser og et par strømpebukser. En god og myk litt tykk jakke (fleece-aktig...) har jeg også kjøpt. Kjøper heller litt sommertøy dersom det er varmt når frøkna kommer! Det er en litt vanskelig årstid å kjøpe til... August kan jo være veldig varm, men man vet jo aldri her i dette landet!

Tror ikke det blir så mye sommerøy på en nyfødt. Er vel greit å ha godt med bodyer, bukser/strømpebukser, noen pysjer og luer og sokker. Varmere klær kan jo kjøpes inn etterhvert.

Personlig kjenner jeg det som en kneik å kjøpe inn rosa klær, mye av det er så innmari rosa hvis dere forstår hva jeg mener.

Kunne ønske jeg skulle kjøpe inn i rosa og blonder, men masse stilig i blått også da :)

Har også kjøpt masse bodyer (med og uten armer/bein)

Noen myke bukser og jakker.

Noe tynne sokker, pysjer og luer. En kjempe søt lue med klaffer for å beskytte mot sola :)

Og en del myke pledd og helsetepper...får se hva mere vi trenger etterhvert. Får sikker en del klær i gave også.

Skal ihvertfall holde meg til myke og gode stoffer som blir godt for babyen å ha på seg.

Annonse

Jeg har gått helt bananas og handlet nesten alt jeg har kommet over... Så jeg har sikkert altfor masse når lillegutt kommer i juni... Men jeg klarer liksom ikke å gå forbi babyavdelingene uten å ha med et lite plagg hjem...Til og med festdrakt til jul har jeg handlet.... At det går an! :) Men stort sett går det i bodyer, pysjer, strømpebukser og hele dresser uten for mye hetter og dill og dall. Mykt og behagelig.. Så en slimfit trang bukse på Cubus i str 56 her om dagen... Slimfit til baby??? Seriøst?????

Har handlet litt selv, men når det blei oppdaga at det var tvillinger og en av hver så har eg hatt så mange flinke venniner som har "samla" klær til meg, blir jo å være alene me de to små så økonomien å kjøpe alt nytt går ikke.

Mamma sa at nå måtte eg stoppe å få klær fordi nå kunne ikke ho kjøpe mer. Søstera mi sa at nå som eg hadde så å si alt av klær fram til str 68 så viste ho ikke ka ho skulle kjøpe i babygave til de små. Er snart ferdi å vaske alle klærne å nå ser eg at ååååååååå eg har mye klær, men mest rosa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...