Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sikkert kjøpt mammaklær for ihvertfall 5000 kr (inkludert sommerklær) og synes selv det er mye penger på noe en får brukt så lite. Samtidig syns jeg det er vanskelig å unngå da jeg jobber 100 prosent og trenger litt skift iløpet av uka, har jo ikke akkurat mange plaggene å velge mellom. Jeg må vel innrømme at jeg er kanskje litt jålete, og nå som jeg begynner å føle meg stor i tillegg føler jeg meg bedre i gravidklær som passer til kroppen. Er det flere som har handlet mye eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143929808-kj%C3%B8pt-mye-mammakl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det var mye!

Jeg har tre bukser, en topp og to kjoler. + en finkjole.

Så har jeg en del gensere kjøpt på Cubus o.l som egentlig ikke er gravidklær, men som passer uansett. (Kommer til ¨bruker de etter at baby er ute også.)

jeg har 4 ammetopper og 3 ammegensere. + 4 ammeBHer.

That's it. dette er sv.skap nr 2, den ene buksa er ny i dette sv.skapet, resten kjøpte jeg i forrige på HM.

Har ikke kjøpt en ting.

Skal sies at jeg har to mammabukser liggende fra sist som jeg kan bruke. Bruker klær i xl, tights ol. må kanskje krype til korset og kjøpe litt ettersom magen vokser. Har kjøpt et par ecco sko, kjenner at jeg trenger godt skotøy..

Jeg har kjøpt litt, kanskje for 1500kr tilsammen, men da i 2svangerskap. Har tenkt på hvordan klærne er og mye er klær jeg kan bruke når jeg ikke er gravid og. kjøpe feks en gravid cardigan som fint kan brukes til vanlig, uten at jeg får en løs bul der. Har og kjøpt en del topper som egentlig blir tunikaer når ikke magen er der. Eller singletter som blir lange singletter.

Har kun en kjole som var skikkelgi bomkjøp. Så ut som en rosa sopp i den, og den satt ikke pent på, verken med mage eller ei..

Annonse

skulle ønske jeg hadde 5000 å bruke på mammatøy!!!

jeg tenkte at jeg hadde jo "alt" men det jeg hadde fra før er jo så slitt og stygt!

Har kjøpt meg to nye bukser av ren nødvendighet, -en myk kosebukse og en jeans, men med to små er de jo ikke rene etter frokost en gang..

men nå er jeg litt fortvila, jeg trenger nemlig også å se presentabel ut, så nå må det handles.. men det lille utvalget som finnes her om kring er søren ikke noe fint, og koster fletta! Mannen har lovet å ta meg med på shopping når han kommer hjem fra nordsjøen da *hehe* så det løftet har jeg tenkt å holde han til!

Selv har jeg bare kjøpt en tights, men fikk 2 mammabukser og 2 topper av mamma. Hun vart lei av å sjå meg med bukseknappene åpne .

kommer vel til å kjøpe flere tighs siden det nærmer seg sommer. ellers blir ikke mer en det som er nødvendige. Som ammebh og ammegenser :)

Så langt har jeg kjøpt ei joggebukse, en tunika, en bluse, 2 t-skjorter og 2 singletter. Venter på ei ytterjakke jeg har bestilt. Kan tenke meg at det er rundt 1500kr til nå.

Har endel tøy fra før, men spesielt bukser og noen topper er jo ganske utslitte. Er på evig jakt etter gode bukser, men det er håpløst å ikke kunne prøve i butikk :(

Det blir nok mer shopping! Nye sko trenger jeg også :)

Annonse

Sist svangerskap var jeg tydeligvis større enn jeg er nå (foreløpig i alle fall) så buksene passer ikke nå. Jeg har kjøpt noen klær fra Mamalicious på blant annet bestseller på nett og er veldig fornøyd. Kjøpt en bukse og en kjole, har bestilt en sommerbuksedress og en shorts i dag. Kjøpte også en veldig fin genser fra La redoute. Kjenner at det er litt godt å se ok ut når formen ikke er så god... Det hjelper meg iallefall!

har brukt mest på nye bh`er til nå. ett par bokser som sikkert blir for små men kan brukes etter på og en dongri gravid bokse fra sist svangerskap. eller er det en del joggebokser og tights det går i. kjoler og tunikane eg har til vanlig får plass til magen :) har og masse lange topper fra før :)

Har kjøpt 3 bukser, en tights. 2 gravid gensere, 2 tunikaer, noen ammetopper og gravid t-skjorter+ en hel del andre bomkjøp som ikke egner seg med mage (men det trodde jeg i butikken) Har sikkert brukt 5000, men synes ikke det er til å unngå. Klærne må jo vaskes og de blir jo slitt etter et langt svangerskap også! Synes ikke 5000 er så mye egentlig... Blir jo fort det når du legger sammen alle klærne. Går an å selge på finn etterpå også, om de ikke er for slitt da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...