Honningmelon Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Jenta mi er straks 1 år, og har egentlig vært en blid, fornøyd og tålmodig unge. Men, nå har hun blitt forvandlet til en skikkelig sutreunge. Hun henger i beina mine og vil bæres eller sitte på fanget. Men, når hun kommer på fanget, skal hun ned med en gang. Krabber rundt og sutrer så fremt det ikke skjer noe, og det gjør det jo ikke hele tiden. Flere med små sutretroll?
Valiana Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Har hatt noen sånne små-perioder, men nå begynner det å bli noen måneder siden sist. Akkurat blitt ett år og er stort sett blid som en sol. Men gjeipen kommer fort ut når det er noe hun ikke får lov til da.. ;-) Her har det stort sett vært i forkant av tenner at hun blir sutrete.
oslo37 Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Vår er akkurat ett år og har akkurat vært sånn er periode. Ingenting stemte, mye sutring og klaging og dårlig matlyst. Falt sammen med innkjøring i barnehage så det var litt strevsomt. Nå har det heldigvis gitt seg og han er sitt sedvanlige blide seg :-) tror det får litt i faser på denne tida.
1jente2gutter Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Slik er det her og,har et barn på 14 mnd som bare henger i bena mine.Utrolig slitsomt! Bare sutrer og sutrer....... Her går mitt barn, men det hjelper ikke noe i det hele tatt, går bare fortere å komme seg bort til mamma da........... Har begynnt i barnehagen da,og det hjelper for barnet trenger andre barn rundt seg å leke med. Men er litt slitsom de dagene barnet er hjemme, viss det høljer ned ute og en ikke har noe å finne på.........
Honningmelon Skrevet 22. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2012 Godt å høre det ikke bare er oss da. Jeg vet ikke hva som er feil jeg, men hun vil det skal skje noe hele tiden, og blir veldig fort utålmodig når det gjelder alt. Hun har heldigvis to storesøsken som liker å underholde henne en del, men det er alikevel mye sutring. Merker også at hun holder på med en slags trass når ting ikke går som hun vil. Hun liker IKKE at hun må kle på seg, må skifte bleie osv. Sukk...
C.L.H85 Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Vesla her er også flink til å sutre om dagen Hun kjeeeeeder seg når det bare er oss to hjemme og det regner ute;) Skal opp på fanget, men vil allikevel ikke osv. Skal gjøre alt hun ikke får lov til mens hun tvinger ut sutre lyder, he he. Tror hun er litt ekstra masete for tiden pga tenner og at hun har begynt å mestre nye ting. Personligheten hennes har også kommet mer frem... En skikkelig hissigpropp som vet hva hun vil
Busy_bee Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Skjønner veldig godt hva du mener. Mini her er 14 måneder og er veeeldig selskapssyk for tiden. Han er ikke nødvendigvis sånn supersutrete annet enn når han er trøtt, men fæl til å dingle i bena mine dersom jeg gjør noe som er utenfor hans rekkevidde, som å lage middag. Her må jeg bruke høystolen, bøker, ipad og TV aktivt for å f.eks. få laget middag. Ellers er det bare å belage seg på å sitte på gulvet med ham, eller gjøre noe han kan "bidra" til, som f.eks. klesvask, legge sammen klær, støvsuge o.l. Da "hjelper" han masse og lager mer rot for meg, men kjekt synes han nå det er. Håper det blir bedre når han begynner i barnehagen. Tror han trenger litt mer sosialisering snart. :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Her har jenta sutra fra hun var rundt 10 mnd (nå er hun 16 mnd). Utrolig slitsomt. Sutring hele dagen lang hvis ikke hun aktiviseres av meg. Kan med andre ord ikke leke aleine uten sutring, og henger stort sett i beina mine hvis jeg ikke leker med henne. Skifte bleie, kle på osv er helt forferdelig og da starter hun ofte å hylskrike. Herlig periode... håper det går over før jeg blir sprø...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå