Gå til innhold

Jeg bare blir ikke gravid!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt, men jeg bare blir ikke gravid! Er skikkelig frustrert og sint og lei! Jeg er 30 år, sluttet med p-pillen i 2006, brukt kondom etter det. I fjor bestemte vi oss for å stifte familie. Har nå prøvd i over et år men ingenting skjer. Jeg har vært hos gyn i februar i år - alt ser bra ut. Jeg er "frisk som en fisk". Er slank, spiser sunn hjemmelaga mat, trener.. Hva er galt?!?! Nå er jeg lei prøvinga, og vente på IKM og hele greia! Begynner faktisk å tro at jeg er en av dem som aldri kommer til å bli gravid!

Hilsen frustrert og lei-av-alt-sammen Vera.

Skrevet

Huff skjønner frustrasjonen din :( håper at det snart klaffer for dere :) men bare lurte på om mannen din har sjekket svømmerne sine?? Kan jo være han som er problemet :(

Skrevet

Huff skjønner frustrasjonen din :( håper at det snart klaffer for dere :) men bare lurte på om mannen din har sjekket svømmerne sine?? Kan jo være han som er problemet :(

Jeg har tenkt på det ja... Ikke sjekket enda. Har merket at dette er et følsomt tema for han (gjelder dette alle menn??). Men nå har han endelig sagt ja til å testes til høsten hvis jeg ikke blir gravid før det. Han sier selvfølgelig at jeg stresser for mye.. Lett for han å si...

Skrevet

Har du tatt blodprøver å sjekket de ulike hormonene?

Alt så bra ut når jeg var hos gyn, men blodprøver viser at jeg har for høyt prolaktin nivå.

Legen min sa for øvrig at jeg skulle selvfølgelig utredes, men at det var tilfeller hvor de ikke fant noen grunn til at man ikke ble gravid. Jeg fikk også beskjed om at selvom alt så ut til å være som det skulle så skulle han se om ikke det var noe jeg kunne få til å hjelpe meg med å bli gravid.

Ikke lett å la være å stresse etter så lang tid iallefall.

Skrevet

Huff dette er ikke noe gøy, å gå rundt å ikke vite. Først vil jeg bare si at, ja, alle menn er sånn, hehe!

Det er viktig at du får tatt en masse blodprøver for å få sjekket en del verdier. Du kan også få legen din til å henvise dere til ivf klinikk, og overdriv gjerne hvis legen ikke tar deg på alvor, dere har krav på hjelp.

Sambo og jeg har no prøvd i 2 1/2 år, klart å bli gravid to ganger, men mistet begge gangene. Vi blei til slutt henvist til ivf klinikk hvor de fant ut at jeg hadde veldig vanskelig for å bli gravid fordi jeg hadde alt for høyt stoffskifte, dette gjorde også at et foster ikke kunne overleve i kroppen min. Så no er jeg satt på medisin og går no å venter på at stoffskiftet skal synke for å se om ting blir lettere da. Det jeg mener er at der er ofte små ting som gjør at det er vanskelig å bli gravid, og en gyn sjekk er ikke nok! Krev skikkelig undersøkelse og få hjelp, så håper jeg det ordner seg for dere etterhvert!

Masse lykke til! :-)

Skrevet

Så utrolig kjipt!! men kan det være mannen din det er noe galt med da? dårlige svømmere eller noe sånt?

Jeg har prøvd Solvipect hostesaft 2 ganger,høres dumt ut men jeg ble gravid med en gang begge gangene.. i tillegg har jeg brukt Damiana fra helsekosten.

Anbefaler virkelig å kjøpe Clear blue ferilitetsmonitor. Den kartlegger syklusen så man ser akuratt når eggløsning er.Jeg har el mye senere enn jeg har trodd..

Masse lykke til!

Skrevet

Sikker på at du har Eggløsning? Jeg har iallefall ikke det. Fikk pergo som ga meg det og vips satt spira etter 4 år med prøving.

Skrevet

Her var vi aktive prøvere i 5 år før mannen min forsto at han måtte sjekke seg. Det viste seg at at svømmerne hans var så elendige at vi ikke kom til å klare det på egenhånd. Trist beskjed å få, men samtidig godt å vite! ICSI forsøk på riksen gav oss kort tid etter ei lita jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...