Gå til innhold

Herregud som jeg HATER å være gravid!!!

Anbefalte innlegg

Ja beklager altså, men sånn er det bare. For et mareritt, med sove ELENDIG, mage i veien hele tiden, halsbrann av ALT, legge på seg, lunte på minus siden og energi som et dovendyr. Fy fader som jeg gleder meg til å bli ferdig!!!!! Og ALDRI mer!!!!

Fortsetter under...

Annonse

hihi, herlig med ærlighet!

Jeg kan innrømme at graviditet ikke er min yndlingstilstand heller. Akkurat nå føler jeg meg bare tjukk og kvisete og har en kropp som ikke samarbeider.

jeg er jo ikke gravid fordi det er så herlig å være gravid heller. Jeg er gravid for at det er den måten man får barn på, normalt sett. Og det er verdt det. Men jeg sier som deg; aldri mer.

Ja, vi går gravide fordi vi vil ha baby, ikke fordi det nødvendigvis er så stas å være gravid... Jeg kan heller ikke vente med å bli ferdig med dette her. Kastet opp til dels mye i mer enn 4 mnd sammenhengende, når det var over tok sittesmerter (gjenstridige magemuskler) over, og dundrende puls, dårlig pust, ingen krefter, stivt bekken, vond korsrygg etc etc.

8 uker til nå så blir det prosjekt "ekstrem punktslanking" :D

Det som ER kos er å kjenne/se alle bevegelsene til tassen inni magehuset :)

Endret av OptimistHoppa

Men trådstarter, skal du ha trillinger?? Ikke rart du hater å være gravid, det er jo utrolig spesielt, og en enorm belastning på kroppen din. Vi andre som bare venter ett barn har jo ikke lov til å åpne munnen å klage engang sammenlignet med det du går gjennom. Du må prøve å ta vare på deg selv så godt du kan, snart er det over :)

Sier det samme, var en uutholdelig pine de siste ukene denne gangen :) Å gÅ ha vondt 24 timer i døgnet, samt ikke klare Å gjøre en dritt er utrolig slitsomt. ALDRI mer sier jeg og. Men resultatet er sÅ absolutt verdt det, selv om det holder meg vÅken døgnet rundt akkuratt nÅ , hehe :) Og jeg har hemorider og etterier fra Helvete eller en plass deromkring :)

Lykke til med innspurten damer, dere har min sympati :)

Annonse

åh, jeg synes det stod tre prinsesser på vei.... uansett å være gravid er ikke min favoritt tilstand heller, spesielt ikke de første 18 ukene. Etter det er det mye bedre, men det er kanskje også litt fordi kontrasten til de første elendige månedene er stor...

Jeg også! Hater det:( Er så utrolig kjedelig, plagsomt også går det så inderlig tregt. Sitter her med bomulls hjernen min. Trøtt som et udyr og tjukk som ei ku.

Uansett hvordan jeg prøver å slappe av så får jeg enten vondt i hofta, magen eller "magesyra". Sofaen har blitt min største fiende, og det eneste stedet jeg kanskje får lagt meg behagelig er i senga. Men samme hvor trøtt jeg blir, får jeg ikke sove..

å gud det var godt å få ut litt frustrasjon. Og så var det veldig deilig å se at det ikke bare er jeg som hater denne selsomme tilstanden.

Puh! Så for meg 15 sinna innlegg her nå med hvor utakknemlig jeg er osv. Så godt å høre at jeg ikke er alene! Måtte bare få det ut der jeg satt i går og grein og følte meg teit og feit og urasjonell. Gleder meg vanvittig til tulla kommer, men graviditet kan jeg spare meg for. Hvor ble det av storken ja?!? Jeg blir så ekstremt hormonell under graviditeten og, og synes ikke det er gøy å gå rundt som ei sur megge!! Det eneste koselige er som det nevnes over her, er tulla når ho danser rundt i magen. Gleeeeder meg til sommer og sol ( og punktslanking ja ;)) og jøøøøøøøøvin og champagne med en liten tullemor UTE av magen :)

Lykke til i siste etappe jenter :) takk for medfølelsen :)

ÅÅÅÅÅ jøøøøøøøøvin og champis! Ja takk!!!! Og ja i År skal visst bli den beste sommeren ever. Ingen regndager bare sol og kos. Perfekt for trilletur og lune dager pÅ terrassen :) Gud sÅ godt det skal bli Å endelig fÅ babyen i armene. Vi fÅr holde ut, siste innspurt nÅ.

SIGNERER!

Selv om jeg har hatt to enkle svagnerskap.

med jenta merka jeg ingenting omtrent.

Nå med gutten er det litt mer...

Halsbrann, bekkenkløsning, vondt her og der, strekkmerker, PRESS i magen.

JOda, det er jo trivelig med spark.

men nå er det bare to uker igjen, og da er ikke sparka trivelige heller. Hodet klemmers et nedi, ja, så det stikker og jeg nesten pisser i buksa. Og de spisse føttene oppi ribb-bena mine!

Så klar for å få ham ut.

MEN da har jeg en baby som spyr, gupler, driter, hyler....

Og en 3 åring som er sjalu. (Hun vil IKKE bli storesøster)

Såre pupper, sår i musa, sår i ræva...

Ikke spise det jeg veil... Nattevåk.

Ai ai, hva har jeg GJORT???

Jeg også! Hater det:( Er så utrolig kjedelig, plagsomt også går det så inderlig tregt. Sitter her med bomulls hjernen min. Trøtt som et udyr og tjukk som ei ku.

Uansett hvordan jeg prøver å slappe av så får jeg enten vondt i hofta, magen eller "magesyra". Sofaen har blitt min største fiende, og det eneste stedet jeg kanskje får lagt meg behagelig er i senga. Men samme hvor trøtt jeg blir, får jeg ikke sove..

å gud det var godt å få ut litt frustrasjon. Og så var det veldig deilig å se at det ikke bare er jeg som hater denne selsomme tilstanden.

Hehe med de orda beskrev du meg ;)

Jeg også synes dette er helt forferdelig, men skammes litt over å si det og tenke det fordi jeg er jo heldig som både er gravid og kan få barn.

Gleder meg til å få barn, men tror ikke jeg helt vet hvor herlig det er da jeg ikke har barn fra før og heller ikke brukte mer enn 1 mnd på å bli gravid så jeg har liksom ikke kjent så på lengtet etter å få barn...

Er bare det at jeg bekymrer meg til en hver tid at barnet ikke skal ha det bra. samtidig har jeg spydd i 5 1/2 mnd og har et risikosvangerskap skóm krever ukentlige kontroller og enomt mye resurser og energi på å ha kontroll på mat og blodsukker. alt er perfekt sier legene men det går jo utover energi og min fysiske form. har i tillegg enormt rygg/nakke plager og går til behandling for det 2 dager i uken..

jeg har alltid trodd at det å gå gravid er rosenrødt, men har fått meg en real overraskelse.. glad det er noen som nyter det .. jeg gleder meg til det nye livet med min lille baby.. håper de siste 6 ukene går super fort :)

Så synd at mange har det sånn... Selv elsker jeg å gå gravid. Selv om halsbrannen til tider gjør så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og kiloene renner på er jeg så utrolig takknemlig for at lille gutt i magen valgte meg til å bli mammaen hans. Nå vet jeg om mange som sliter med å få barn, og velger heller å se positivt på det som kommer. Vil overhodet ikke være dømmende ovenfor de som har tøffe svangerskap, men prøv å se det positive i all elendigheten! Alternativet til å gå gravid er nemlig så innmari mye verre...

Deilig at så mange tør å være ærlige :) Jeg er dritt lei. Som noen sa her, vi går gravide for å få baby, ikke for å nyte 9 mnd med plager. Her er det sviktende energi pga diverse vondter i rygg/bekken/nakke som tar på... jeg er trøtt hele tiden og orker omtrent ingenting. Hater at kroppen ikke kan bevege seg, at jeg ikke kan gjøre husarbeid, at jeg ikke får sove godt, at magen ikke fungerer hvis jeg ikke får min faste kost hver dag, at tårene triller av ingenting og at jeg ikke lenger går, men vagger. 6 uker igjen... jeg håper og ber om å bli satt igang litt før. Lykke til alle sammen :) Snart har vi premien vår!

Kan ikke si jeg hater å gå gravid (venter jente nr 4), men det er slitsomt!

Bekkenløsning er sååå hemmende! Pleier å få gjort unna det aller meste sjøl (inkl snekkerarbeid, maling, hage, ved etc) men nå må jeg bare sitte og se på at ting ikke gjør seg sjøl....... Og blir ikke lite frustert fordi om jeg gjør litt, og tar det forsiktig, så blir jeg straffa med smerter dagen derpå - og kanskje 2-3 dager etterpå. Det går utover humøret sånt.

Men så er det jo veldig koselig når de eldste barna prater og koser med magen. Og at jeg kjenner liv og spark og hopp og sprett når jeg setter meg ned og har en avslappet, smertefri stund :-D

De 9 mnd er noe man må igjennom, men jeg har alle fire gangene gledet meg til å se hvem det er jeg har i magen. Det er når de kommer ut man får moroa! Små englebarn med litt rampete tendenser og glimt i øyet, god humor og alltid nysjerrige med nye spørsmål. Så det gleder jeg meg til og tar en dag av gangen :-D

Lykke til til deg!!

Så synd at mange har det sånn... Selv elsker jeg å gå gravid. Selv om halsbrannen til tider gjør så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og kiloene renner på er jeg så utrolig takknemlig for at lille gutt i magen valgte meg til å bli mammaen hans. Nå vet jeg om mange som sliter med å få barn, og velger heller å se positivt på det som kommer. Vil overhodet ikke være dømmende ovenfor de som har tøffe svangerskap, men prøv å se det positive i all elendigheten! Alternativet til å gå gravid er nemlig så innmari mye verre...

Det var "godt" å lese innlegget ditt. Begynte nesten å lure på om det er noe galt med meg som elsker å gå gravid!! Jeg har full forståelse for alle dere som har diverse plager og begynner å bli lei, men reagerte bare litt på noen utsagn her om at graviditeten er ett nødvendig onde for å få barn. Det er det heldigvis ikke for alle. Skjønner jo at jeg er utrolig heldig som aldri har gått lei i mine fire svangerskap, selv om jeg har hatt diverse småplager. Lykke til damer, nå er det jo ikke lenge igjen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...