Gå til innhold

Er jenta min på 3 år veldig stor for alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ofte kommentarer på det, men aner ikke "normalen" for en 3 åring.. Ser jo hun er større enn barna på hennes egen alder i barnehagen. Hun er ca 109 cm, og veier rundt 19 kilo.. I klær passer hun 104 i gensere enda, men vi må opp i str 110 i bukser for at de skal passe, str 27 i joggesko faktisk! Når det er sagt synes jeg jo hun er perfekt uansett :-)

Skrevet

Jeg aner heller ikke hva normalen er, men min er snart 3 år og bruker str 92 i både bukse og genser. Hun har str 24 i sko, veier omkring 13,5 kg og er 90 lang.

Og ja, de er perfekte uansett ;)

Skrevet

Hun er nok stor ja :) Jenta mi er 120 og 20 kg og hun er 6 år. Stor forskjell på barn i barnehagealder, og det aller meste er normalt. Det jevneste som regel ut når de blir eldre :)

Skrevet

De vokser gjerne litt i rykk og napp, noen vokser mye tidlig for så å bremse litt, mens andre er veldig nette og små i barnehagen med skyter i været når de begynner på skolen. Normale er de alle sammen :)

Min 3-åring er under meteren høy og bruker str 104 i klær, 26 i sko

5-åringen min er omtrent som datteren din, ca 110 cm og bruker str 110/116 i klær, 28 i sko.

Skrevet

Jeg ser jeg har en lang jente, for hun har alltid vært høyere enn jevnaldringer.

Men hun var da 110 cm og 19,5 kg som akkurat 4-åring. Da hun nettopp var blitt 3 år, så var hun 102 cm og 15 kg.

Jeg husker ikke skostørrelser.

Skrevet

Det er 4-års størrelse.

Gjennomsnitt jente fire år er 104 cm. Vekta er over gjennomsnitt for en firåring

Skrevet

Sønnen min er 3 år og 4 mnd. Er litt stor for alderen, tror jeg. Alle sier det ihvertfall.Har ikke målt ham, men bruker 110/116 i klær, er 19.5kg og bruker skostr. 29/30.... Synes skostr hans er så stor jeg... Men de sa allerede på føden, da han akkurat var kommet ut, at han kom til å bli en stor gutt. Jm kunne se det på lengden på fingrene hans :D

Skrevet

min sønn. 3 i juli. 96 cm og 15,1 kg str 26 i sko.

han var veldig liten helt til for noen mnd siden da han plutselig vokste en del. nå virker det som om han skal strekke seg litt til for han klager på vondt i bena. Bruker 92/98 i bukser og 92 (men også 86 og 104) i gensere.

har en på 5,5 som er 116cm , 21 kg 116 i klær også( til deg over)

Og han var stor for aldreen helt til han ble 3. nå er han midt på.

Skrevet

Jenta mi ble 3 i desember. Hun er 97 cm høy og veier 12,5 kg. 26/27 i sko :) Hun bruker 98 i klær - noe 92 enda. Ser på 3-4åringene i barnehagen at det STOR variasjon på størrelsen :)

Skrevet

Jenta mi er snart 4, 105 høy og 15 kg. Brukt str. 104 lenge, akkurat begynt med 110 nå. Str. 27-28 i sko. Tror det er vanlig de vokser i rykk og napp. Hun brukte str. 24 i sko forrige sommer så i allefall har føttene vokst fort ;-)

Skrevet

Vet ikke hva som er normalen jeg,men hun er stor i forhold til jenta mi.

Jenta mi er ca 94 cm høy og ikke mer enn 13 kg. (vet ikke akkurat mål,lenge siden jeg har målt og veid henne)

Skrevet

Ja hun er ganske stor, men det går jo i røkk og napp og det er ikke sikkert at hun ender opp såå stor likevel.

Sønnen vår blir 4 i mai og han er 105 cm og veier 16 kg.

Jentene våre var mye mindre enn han da de var 4 år ;)

Skrevet

Jeg synes hun er stor, for jeg har en 4.5åring på 100 cm og 15 kg, men han er jo ganske liten. Hun ligger kanskje over gjennomsnittet, men det er jo stor forskjell på barn, og de vokser jo litt i rykk og napp. :)

Skrevet

Samme som min yngste gutt var i den alderen. Nå er han 5 år, og 125 cm høy og 27 kg ;)

Bruker samme klær som sin bror på 7,5 år.

Skrevet

Hun er like stor som jenta mi, og hun er fem år. Så hun er jo en stor, perfekt 3åring:-)

Skrevet

jenta vår blir 3 om noen mnd, veier 12kg og er 87cm lang.. så om de to skal sammenlignes er din stor i forhold til min.. MEN min er IKKE gjennomsnittlig, og er liten for alderen igjen.. så det er veldig stor forskjell, men det meste er normalt :)

Skrevet

Jeg har også en stor jente på tre. Ca 104 cm og 17 kg, bruker 27 i sko. I klær bruker vi 104/110. Hun har alltid vært lang, men storebror er fem og bare litt høyere... Tror de jevner seg ut, jeg! Både jeg og mannen er gjennomstnittlig høye.

Skrevet

Da er vårer nokså like. Har en jente som blir 4 i sommer. Hun er 111 cm, veier 18,5 kg og bruker str 30 i sko. Men faren er 1.95 høy, så kanskje ikke så overraskende.

Skrevet

Vår ble 3 i januar, hun er 106 cm, veier 21,5 kg og bruker str 28/29 i sko.

Skrevet

Min sønn blir 4 i august og han er omtrent som din datter, 110 cm, 20 kg og 27-28 i sko. Han er stor, vi var nettopp i 4-årsdag i dag, han var et helt hode høyere enn bursdagsbarnet og det var generelt stor forskjell i størrelsen på barna (både guttene og jentene).

Skrevet

Det går jo så i rykk og napp.

Jenta her er 98 cm og veier nesten 14 kg. hun blir tre i juni

Gutten vår må spise flaggstangfrø i skjul eller noe, han er 7 år, 140 cm, 30 kg og 37/38 i sko.

Skrevet

Får ofte kommentarer på det, men aner ikke "normalen" for en 3 åring.. Ser jo hun er større enn barna på hennes egen alder i barnehagen. Hun er ca 109 cm, og veier rundt 19 kilo.. I klær passer hun 104 i gensere enda, men vi må opp i str 110 i bukser for at de skal passe, str 27 i joggesko faktisk! Når det er sagt synes jeg jo hun er perfekt uansett :-)

min 3 åring. han bruker str 110-116 i klær. str 27 i sko. veier rundt 16 kg. men er lang. har ikke målt han i det siste.

han er passe til den kroppen han har.

Skrevet

Min sønn har akkurat fylt 4 og er stor for alderen. Han har akkurat begynt med 110 i bukser, bruker 104/110 i overdeler og sko er vel 27/28.

Så ja, jenten din høres stor ut, men det gjør da ikke noe :)

Skrevet

Flott med store jenter. Jeg har selv en som fyller fire i juli, bruker 110 i klær, veier ocver 20 kg og har str 28 i sko.

Sterk, rask og moden jente som opplever å få mer stimulering og utfordring av omgivelsene enn de "små" jevnaldrene som er ett hode lavere, blir behandlet som spedbarn og bruker smokk. Eneste aberet er at man av og til kan forvente litt for mye av en 3,5 åring som ser ut som en 4,5 åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...