Gå til innhold

Hvor lenge etter abort får man positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en medisinsk abort 5. mars.

28. mars ble jeg skikkelig dårlig og det viste seg at jeg hadde 2 embryoer inni. Ene hadde blitt abortert, men var masse rester igjen og den andre var fortsatt ok.

29. mars ble jeg trilla inn på operasjonsstua for kirurgisk abort.

Tok test nå og den ble positiv med en gang. Er livredd for at jeg fortsatt er gravid! Tok test siden jeg ikke har fått mensen enda, men spotta litt blod idag.

Hvor lenge er det egentlig normalt å få positiv test? Han jeg snakka med på legevakta rett etter jeg tok testen istad sa at det kunne gå lang tid før jeg fikk negativ test og at jeg fikk tilbake mensen

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg mener bestemt svigerinnen min sa at hun fikk beskjed om å ta en test to uker etter aborten, om den var positiv skulle hun ringe for da ville de ta en ul. Testen kunne visst være positiv lenger, men siden det er begrenset hvor lenge man kan ta abort ville de sjekke det om testen var positiv etter to uker i tilfelle hun måtte gjennom en ny abort.

Skrevet

I skrivet de deler ut på sykehuset her står det at en test normalt vil være positiv i 3 uker etter en abort. Om man ikke har fått mensen tilbake 3-6 uker etter en abort må man ta en graviditetstest og er den positiv må man kontakte gynekologisk avdeling for hjelp.

Skrevet

Såpass ja. Da bør jeg jo ringe til mandag, men skal jeg da ringe sykehuset som tok medisinsk abort på meg eller sykehuset jeg ble innlagt på og de tok kirurgisk?

Skrevet

Ville ringt dit du var sist jeg, om ikke det er veldig langt unna eller kronglete for deg da. Du må jo bare få en sjekk, for å se om det fremdeles er noe der inne.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...