Gå til innhold

Kva skjer om man mister etter uke 12?

Milla-Mamma til 3

Anbefalte innlegg

Har småblødd heile veien og er redd eg kommer til å miste.

Eg har 4 sa og 1 ma bak meg, men alt før uke 12.

Dei to forrige sv.skapene har gått fint!:)

Men no spotter eg og er i 2 tri. Må eg "føde" om eg mister nå?

Nokon som har opplevd å miste seint pga spotting?

Fortsetter under...

hvis man mister så må det jo ut.. etter hva legen min sa så ble det fødsel etter uke 16. men det blir jo på på måte fødsel før da også..

jeg mistet selv i uke 21.. da gikk vannet mitt på natten og fødte englegutten vår 6 timer senere.. det var en ordentlig fødsel..

har ei venninne som spottet igjennom hele svangerskapet og fikk ei frisk jente noen dager etter termin. men har du vært på ul? Sjekket at ikke morkaka ligger foran mormunnen? det kan jo være grunnen til at du spotter da..

iallefall masse lykke til.. håper alt ordner seg for dere.

Etter uke 12, vil en evnt MA settes i gang som fødsel.

Rent fysisk er ikke en fødsel så tidlig veldig tung, litt som sterke menssmerter. Det er jo heller ikke snakk om at man trenger full åpning el for å få babyen ut.

Som regel trenger man hjelp til å få ut morkaken etterpå, fordi kroppen ikke har pressrier å bidra med etc.

MEN, du sier jo at morkaken din lå langt nede, det er ofte grunn til spotting. Morkaken skal jo også "klatre" litt etterhvert nå, og så lenge den gjør det, vil det ikke innebære noen risiko av noe slag.

Spotting kan også komme av så mangt;

såre slimhinner, sprengte blodkar, (feks ved sex, trening, en brå bevegelse, nys...) urinveisinfeksjon mm. så lenge det ikke er mye blod, er det antagelig liten eller ingen grunn til bekymring, men dersom du føler deg usikker, ta en telefon til legen din du <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...