Gå til innhold

Marvel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit om ei eldre dame som heter dette. Har "tygd" på det en stund, og liker det egentlig bedre og bedre. Det har flere skrivemåter da. Marvel (som er den vanligste) Marvell og Marwell.

Noen som har noen tanker/synspunkter om dette navnet?

For dere som er så opptatt av sjeldne navn, er dette sjeldent nok/spesielt nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjeldent og originalt for små barn i dag absolutt. Men jeg liker ikke klangen i det også synes jeg det er litt for maskulint, tenker Marvin.

Skrevet

Jeg tenkte også guttenavn først.. hmm.. også får jeg litt assosiasjoner til Marvel Comics.

Men jeg kan absolutt like det, jeg må bare tygge litt på det og vende meg til det :)

Skrevet

Ja, absolutt originalt og sjeldent :)

Men jeg tenker kun Marvel Comics jeg da - Home of the Avengers, Wolverine, X-Men, Hulk, Spider Man, Captain America, Fantastic Four, Iron Man & Dare Devil ;)

Skrevet

Jeg trodde det var guttenavn, og liker det dessverre ikke.

Skrevet

Jeg trodde det var guttenavn

Me too! Jeg ville aldri brukt det på en jente, men ser det av hovedinnlegget nå at det er ment som jentenavn...

Skrevet

Absolutt specielt. Er vel mer brukt i USA/engelsktalende land.

Litt uheldig at en av skurkene i Harry Potter heter noe slikt som Marvolo. Det er jo barnelitteratur. Men ikke nødvendigvis avgjørende for valg av navn så klart.

De som treffer henne vil jo lære navnet å kjenne som jentenavn så det er ikke problemet. Det kan nok være litt værre med netkontakter osv.

Det er intet galt med navnet - men om dere velger det må dere nok være forberedt på en del kommentarer i starten. ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Forslag til dobbeltnavn med Marvel? Navn i tillegg, før eller etter, som klinger så bra at begge kan brukes til daglig?

Bare noen tanker fra en sliter....

Skrevet

Du søkte på kvinnenavnet: Marvel

Det er 67 kvinner som har Marvel som første fornavn.

Det er 25 kvinner som har Marvel som eneste fornavn

et merkelig navn synes jeg. ingen klang over det.

Skrevet

Veldig vanskelig å finne noe som er lett og si sammen med Marvel for det er så tungt i seg selv.

Marvel Evine

Marvel Iria

Marvel Olea

Marvel Sofie

Skrevet

Marvel Marie

Marvel Elise

Marvel Alette

Marvel Adele

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Trodde også det var guttenavn.. og fikk umiddelbare assosiasjoner til Fleksnes... sorry :(

Skrevet

Ops...riktig uheldig navn spør du meg, og definitivt gutteklang...

Skrevet

Trodde i det minste det var et guttenavn... Men egentlig tenkte jeg mest på tegneserie :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...