Gå til innhold

To tette? Hvordan regnes foreldrepenger i neste permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på nummer to, lille er 7 mnd nå.

Vi har 80% utbetaling i 57 uker, og lurer på hva dette vil si hvis vi får en til ganske snart? Hva regnes foreldrepengene ut fra?

Noen med erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt hva som blir grunnlaget for neste permisjon? Dersom det regnes 6 av 10 siste mnd så vil vi jo tape på det iom at vi har 80% nå og ønsker det neste gang også? Eller? :P

Skrevet

Etter som jeg har forstått vil dere da få 80% av de 80% dere har nå. Så da taper dere litt på det ja!

Skrevet

Æsj, da må vi vente et par mnd til da sånn at jeg rekker å jobbe litt først :P

Skrevet

Så lenge du kommer deg ut i jobb mellom permisjonene vil du få full lønn som grunnlag for de neste foreldrepengene da det er inntekten de siste 4 ukene som legges til grunn om man har fast stilling/vikariat.. Om man går rett fra en permisjon til den neste uten å jobbe derimot vil grunnlaget bli den første permisjonen og du vil da få 80% av 80% lønn i den andre permisjonen om du velger 80% i begge permisjoner....

Skrevet

Så lenge du kommer deg ut i jobb mellom permisjonene vil du få full lønn som grunnlag for de neste foreldrepengene da det er inntekten de siste 4 ukene som legges til grunn om man har fast stilling/vikariat.. Om man går rett fra en permisjon til den neste uten å jobbe derimot vil grunnlaget bli den første permisjonen og du vil da få 80% av 80% lønn i den andre permisjonen om du velger 80% i begge permisjoner....

Det er dette jeg også kommer fram til nå etter litt googling :)

Så da kan vi jo bare trå til da, har fast stilling, og permisjonen går ut i slutten av oktober... Og Så kjapt går det vel neppe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...