Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Vi skal på sirkus imorgen og lurer på om det er best å sitte tribunen eller på terrassen. Terrassen er jo nærmest scenen men da sitter vi kanskje på gulvet og da er det kanskje vanskelig for barna å se i forhold til å sitte på tribunen og se nedover. Hva mener dere?
Gjest AnneS Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Vi satt på tribunen. Best sikt der, litt lengre unna, men så kan det jo bli litt voldsomt for småbarn å få store elefanter, løpende hester og innpåslitne klovner tett innpå seg
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Helt klart best helt bakerst på tribunene.Da har man stor oversikt.Sitter alltid der vi;)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Utenfor, der man boikotter dette dyreplageriet, og oppfordrer andre til å gjøre det samme.
Gjest Miryks Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Måtte jo komme en motstander. I såfall så må hundeutstillinger, katteutstillinger, aktiviteter med hund og katt, stevner og utstillinger med hest og alle andre dyr kuttes ut også. Det er like mye drit, om ikke mer, som skjer der. Er så lei av folk som boikotter sirkus, men å støtte ihjelavling av hunderaser, DET er greit.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Måtte jo komme en motstander. I såfall så må hundeutstillinger, katteutstillinger, aktiviteter med hund og katt, stevner og utstillinger med hest og alle andre dyr kuttes ut også. Det er like mye drit, om ikke mer, som skjer der. Er så lei av folk som boikotter sirkus, men å støtte ihjelavling av hunderaser, DET er greit. Du vet jo ikke hva du snakker om Myriks. Dyr på sirkus må reise land og strand og blir mishandlet for at de skal utføre triksene. De lever under fryktelige kår, og er faktisk ment til å være ville. Det er noe helt annet med husdyr som dras med på utstillinger osv, selv om jeg ikke kunne tenkt meg å være med på det.
Gjest Miryks Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 (endret) Jeg vet nok mer enn du tror. Hunder/hester som starter og stilles høyt reiser også mye. Og ALLE dyr er egentlig ville.Du klarer ikke tvinge et dyr på 600kg til å utføre et triks. Ta deg en tur på et hestestevne hvor det startes høyere klasser. Der er det forferdelige bitt som brukes, og rytterne sitter med sporene mellom ribbeina til hesten. Endret 20. april 2012 av Miryks
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Jeg vet nok mer enn du tror. Hunder/hester som starter og stilles høyt reiser også mye. Og ALLE dyr er egentlig ville.Du klarer ikke tvinge et dyr på 600kg til å utføre et triks. Ta deg en tur på et hestestevne hvor det startes høyere klasser. Der er det forferdelige bitt som brukes, og rytterne sitter med sporene mellom ribbeina til hesten. Javel, så vet du mer enn jeg tror. Det blir uansett for dumt å sette opp i mot hverandre ulike former for dyreplageri, og hevde at er man i mot noe må man være i mot alt. Det finnes nyanser her i verden. Slaktedyr har det også jævlig, men det er kanskje enklere og mer realistisk å få dyrene vekk i fra sirkusene og legge ned hele pelsdyrnæringen enn å få alle til å bli vegetarianere?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Måtte jo komme en motstander. I såfall så må hundeutstillinger, katteutstillinger, aktiviteter med hund og katt, stevner og utstillinger med hest og alle andre dyr kuttes ut også. Det er like mye drit, om ikke mer, som skjer der. Er så lei av folk som boikotter sirkus, men å støtte ihjelavling av hunderaser, DET er greit. Hvor i all verden tar du det fra at de som er motstandere av sirkus støtter feilavl og annen dyreplageri? Har du for vane å trekke sinnsyke konklusjoner? Det finnes mange oppegående mennesker som rett og slett er imot dyreplageri. Derfor går vi blant annet ikke på sirkus. Det kalles å ta avstand fra lidelse som underholdning.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Jeg vet nok mer enn du tror. Hunder/hester som starter og stilles høyt reiser også mye. Og ALLE dyr er egentlig ville.Du klarer ikke tvinge et dyr på 600kg til å utføre et triks. Ta deg en tur på et hestestevne hvor det startes høyere klasser. Der er det forferdelige bitt som brukes, og rytterne sitter med sporene mellom ribbeina til hesten. for noe sludder! Jeg har startet Grand Prix klasser i sprang og har aldri brukt sporer og aldri brukt skarpe bitt. Når man trener en hest riktig brukes ikke tvang. Hester er flokkdyr og trives med en god leder.
Gjest Miryks Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Måtte jo komme en motstander. I såfall så må hundeutstillinger, katteutstillinger, aktiviteter med hund og katt, stevner og utstillinger med hest og alle andre dyr kuttes ut også. Det er like mye drit, om ikke mer, som skjer der. Er så lei av folk som boikotter sirkus, men å støtte ihjelavling av hunderaser, DET er greit. Hvor i all verden tar du det fra at de som er motstandere av sirkus støtter feilavl og annen dyreplageri? Har du for vane å trekke sinnsyke konklusjoner? Det finnes mange oppegående mennesker som rett og slett er imot dyreplageri. Derfor går vi blant annet ikke på sirkus. Det kalles å ta avstand fra lidelse som underholdning. Ja, hvorfor ikke støtte all type dyreplageri når man støtter en type? Sirkus er tydeligvis en type, jeg mener høyere dressur/sprangklasser med stygge bitt og lange sporer som misbrukes er en annen. JEG mener ikke sirkus er dyreplageri. Derimot ser jeg jævlig mye stygt i heste- og hundemiljøet. Har forøvrig en venninne som jobber på sirkus, så jeg har sett hvor forferdelig dyrene hennes og resten har det.(.....) Vi får bare være enige om å være uenige. At dere synes sirkus er dyreplaging er greit, det skal ikke jeg legge meg borti. Men vennligst ikke prøv å press den meningen over på andre. You say tomato...
mamma- Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Her er det ikke en motstander.Dumme mennesker .Utrolig at dere tar med barna for å se dyremishandling.Jeg ønsker å se dyra i sitt rette element .Det gjør meg glad for da vet jeg dyra har det godt.Jeg var på sirkus en gang når jeg var liten og da husker jeg at jeg bare syntes synd på dyra.Utrolig at dere finner underholdning av å se dyreplageri.Dyra har det ikke godt på sirkus.De må gjøre dyra mye vondt for at de skal lystre.Få fjerna denne møkka her.Ta avstand fra mishandling av dyr..............
Gjest Miryks Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Jeg vet nok mer enn du tror. Hunder/hester som starter og stilles høyt reiser også mye. Og ALLE dyr er egentlig ville.Du klarer ikke tvinge et dyr på 600kg til å utføre et triks. Ta deg en tur på et hestestevne hvor det startes høyere klasser. Der er det forferdelige bitt som brukes, og rytterne sitter med sporene mellom ribbeina til hesten. for noe sludder! Jeg har startet Grand Prix klasser i sprang og har aldri brukt sporer og aldri brukt skarpe bitt. Når man trener en hest riktig brukes ikke tvang. Hester er flokkdyr og trives med en god leder. And there's my point. NåR MAN TRENER HEST RIKTIG BRUKES IKKE TVANG. Man får som sagt ikke et dyr på 600 kg til å gjøre "triks" ved å presse, mishandle osv. Jeg vet utmerket godt hva slags dyr hester er, jeg har vokst opp med hest rett utenfor døra. Jeg har derimot ikke startet høye klasser, for jeg synes ikke noe om den delen. "De beste i sitt fag holder seg i bakgrunnen", har jeg lest en plass. (Mener så klart ikke at jeg er best, om noen skulle finne på å skrike om det også.)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 Måtte jo komme en motstander. I såfall så må hundeutstillinger, katteutstillinger, aktiviteter med hund og katt, stevner og utstillinger med hest og alle andre dyr kuttes ut også. Det er like mye drit, om ikke mer, som skjer der. Er så lei av folk som boikotter sirkus, men å støtte ihjelavling av hunderaser, DET er greit. Hvor i all verden tar du det fra at de som er motstandere av sirkus støtter feilavl og annen dyreplageri? Har du for vane å trekke sinnsyke konklusjoner? Det finnes mange oppegående mennesker som rett og slett er imot dyreplageri. Derfor går vi blant annet ikke på sirkus. Det kalles å ta avstand fra lidelse som underholdning. Ja, hvorfor ikke støtte all type dyreplageri når man støtter en type? Sirkus er tydeligvis en type, jeg mener høyere dressur/sprangklasser med stygge bitt og lange sporer som misbrukes er en annen. JEG mener ikke sirkus er dyreplageri. Derimot ser jeg jævlig mye stygt i heste- og hundemiljøet. Har forøvrig en venninne som jobber på sirkus, så jeg har sett hvor forferdelig dyrene hennes og resten har det.(.....) Vi får bare være enige om å være uenige. At dere synes sirkus er dyreplaging er greit, det skal ikke jeg legge meg borti. Men vennligst ikke prøv å press den meningen over på andre. You say tomato... Du har en venninne som jobber på sirkus og vet hvor forferdelig dyrene har det, men synes ikke at sirkus er dyreplageri? Er det mulig å være så selvmotsigende? Eller er det bare det at du ikke bryr deg?
Gjest Miryks Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 Du har en venninne som jobber på sirkus og vet hvor forferdelig dyrene har det, men synes ikke at sirkus er dyreplageri? Er det mulig å være så selvmotsigende? Eller er det bare det at du ikke bryr deg? ...Sarkasme. Det heter sarkasme....
ellen-propellen Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 For å svare på det HI spør om Jeg liker best å sitte foran. Her deles det ofte ut halv pris billetter og det gies rabatt om du handler på nett
Anonymor Skrevet 20. april 2012 #17 Skrevet 20. april 2012 Jeg var på sirkus sist sommer og tenkte : ALDRI MERE! Faen asså. å se Elefanten i øynene var bare trist, hun hadde det ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #18 Skrevet 20. april 2012 Måtte jo komme en motstander. I såfall så må hundeutstillinger, katteutstillinger, aktiviteter med hund og katt, stevner og utstillinger med hest og alle andre dyr kuttes ut også. Det er like mye drit, om ikke mer, som skjer der. Er så lei av folk som boikotter sirkus, men å støtte ihjelavling av hunderaser, DET er greit. Hvor i all verden tar du det fra at de som er motstandere av sirkus støtter feilavl og annen dyreplageri? Har du for vane å trekke sinnsyke konklusjoner? Det finnes mange oppegående mennesker som rett og slett er imot dyreplageri. Derfor går vi blant annet ikke på sirkus. Det kalles å ta avstand fra lidelse som underholdning. Ja, hvorfor ikke støtte all type dyreplageri når man støtter en type? Sirkus er tydeligvis en type, jeg mener høyere dressur/sprangklasser med stygge bitt og lange sporer som misbrukes er en annen. JEG mener ikke sirkus er dyreplageri. Derimot ser jeg jævlig mye stygt i heste- og hundemiljøet. Har forøvrig en venninne som jobber på sirkus, så jeg har sett hvor forferdelig dyrene hennes og resten har det.(.....) Vi får bare være enige om å være uenige. At dere synes sirkus er dyreplaging er greit, det skal ikke jeg legge meg borti. Men vennligst ikke prøv å press den meningen over på andre. You say tomato... Enige om å være uenige? Hvis du ønsker å ignorere fakta, skape din egen virkelighet å argumentere for det er det lite noen får gjort med det. Det virker ikke særlig smart. Det virker svært kunnskapsløst.
mamma_bergen Skrevet 20. april 2012 #19 Skrevet 20. april 2012 Personlig ville jeg aldri gått på sirkus.Det er forferdelig å se på,og det er like gale å støtte den galskapen.Mulig jeg er en fæl mamma,men mitt barn får ikke oppleve det så lenge de driver med dyreplaging.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #20 Skrevet 20. april 2012 Jeg vet nok mer enn du tror. Hunder/hester som starter og stilles høyt reiser også mye. Og ALLE dyr er egentlig ville.Du klarer ikke tvinge et dyr på 600kg til å utføre et triks. Ta deg en tur på et hestestevne hvor det startes høyere klasser. Der er det forferdelige bitt som brukes, og rytterne sitter med sporene mellom ribbeina til hesten. for noe sludder! Jeg har startet Grand Prix klasser i sprang og har aldri brukt sporer og aldri brukt skarpe bitt. Når man trener en hest riktig brukes ikke tvang. Hester er flokkdyr og trives med en god leder. And there's my point. NåR MAN TRENER HEST RIKTIG BRUKES IKKE TVANG. Man får som sagt ikke et dyr på 600 kg til å gjøre "triks" ved å presse, mishandle osv. Jeg vet utmerket godt hva slags dyr hester er, jeg har vokst opp med hest rett utenfor døra. Jeg har derimot ikke startet høye klasser, for jeg synes ikke noe om den delen. "De beste i sitt fag holder seg i bakgrunnen", har jeg lest en plass. (Mener så klart ikke at jeg er best, om noen skulle finne på å skrike om det også.) Da tar du feil hvis du tror at den beste holder seg i bakgrunnen. Den beste er enkelt og greit best, personligheten avgjør om man er i bakgrunnen eller ikke. Man kan helt fint slå en elefant eller hest til den gjør som du vil. Hvis du innbiller deg noe annet er det bare trist
stjertløvetann Skrevet 20. april 2012 #21 Skrevet 20. april 2012 Vel, for å svare Hi på det hun spør om så vet jeg ikke, for jeg har aldri vært på sirkus, og har ikke tenkt meg dit heller før de dropper dyra, så mitt tips må være at det beste er å bli hjemme.
Gjest Heartbroken Skrevet 20. april 2012 #22 Skrevet 20. april 2012 Jeg vet nok mer enn du tror. Hunder/hester som starter og stilles høyt reiser også mye. Og ALLE dyr er egentlig ville.Du klarer ikke tvinge et dyr på 600kg til å utføre et triks. Ta deg en tur på et hestestevne hvor det startes høyere klasser. Der er det forferdelige bitt som brukes, og rytterne sitter med sporene mellom ribbeina til hesten. Så fordi det finnes hester og andre dyr som ikke har det bra, er det ok å gå på sirkus og støtte dyremishandling? To urett gjør ikke en rett, vet du. Jeg går heller aldri på andre dyreshow, så da er det vel kanskje greit at jeg boikotter sirkus også? Eller? Sliter litt med å følge logikken din her...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #23 Skrevet 20. april 2012 Til alle dere som tror at dyr i sirkus har det bra. Det er det sikkert noen som har, men det har dessverre ikke elefanten. Det sies at en elefant ikke kan trenes med belønning for å få den til å bli tam eller gjøre triks. For å få en elefant til å gjøre det må du knekke psyken på den. Og det tror jeg de fleste vet hvordan gjøres. Med utgåtte metoder som sulteforing, nekting av vann, søvntortur, elefantkrok, elektrisk sjokk osv. De er faktisk så ville at de ikke kan bli temmet på en annen måte. Dyrene får heller ikke mye fri, de blir transportert i bil mange timer om dagen og får en liten luftetur på asfalt, eller om de er heldige, på en liten gressflekk. Elefantene som brukes i norske sirkus er leid inn fra utlandet. Sier seg selv at de er mishandlet. Jeg syns det er sykt at folk FRIVILLIG drar og ser på en elefant gjøre triks som GARANTERT har blitt mishandlet på denne måten. Hva godt gjør det elefanten å sitte på en krakk? Ingenting. Det er utrolig leit at folk også drar med seg ungene og overfører holdninger over på de også. Mine unger skal aldri få gå på sirkus. Jeg håper flere foreldre tenker det samme og lar vær å ta med ungene på sirkus. Vær så snill, det er den eneste måten vi kan få slutt på dette dyreplageriet.
2 hjertegull :) Skrevet 20. april 2012 #24 Skrevet 20. april 2012 Jeg liker heller ikke å se på elefantene. Så en youtube video en gang av en underholdningselefant med kjettinger rundt beina som gikk amokk på et marked i india (?).. Huff huff!! Men alt det andre på sirkus, som hester og hunder og klovner og trapesartister, det synes jeg er gøy. Det er jo forskjell på hunder og elefanter. Elefanten hører ikke hjemme her oppe, med vårt klima... HI: Vi velger likevel å gå på sirkus, og vi satt på stolene forran tribunen. Vet ikke hva det heter der, men det var veldig fint å sitte der hvertfall
Gjest Visten Skrevet 20. april 2012 #25 Skrevet 20. april 2012 Jeg hopper glatt over hele diskusjonen om hvorvidt sirkus er greit eller ikke, det var vel ikke det HI spurte om. Det er fint å sitte i losjen, 1. og 2. rad med stoler nærmest manesjen. Rad 3 var det litt håpløst for mindre barn å se fra, det var ikke høyt nok over de første radene. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor Circus Arnardo drar med seg elefanter og kameler (dromedarer?), sirkusopplevelsen er absolutt storslagen nok uten eksotiske dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå