Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Her står det mellom drykid barnemadrass, svanebaby madrass eller jensen fiber madrass... Noen som kan gi noen råd? Drykid er skum og de 2 andre er fiber... er det noe å tenke på?
m*78 Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Her står det mellom drykid barnemadrass, svanebaby madrass eller jensen fiber madrass... Noen som kan gi noen råd? Drykid er skum og de 2 andre er fiber... er det noe å tenke på? Hei. Det jeg har vært mest opptatt av er å velge en madrass som virker ganske fast. Babyen skal ikke synke ned i madrassen. Så jeg har kjøpt skummgummimadrass, uten at jeg kan si sikkert at dette er det beste valget. Har ikke lagt alt for mye penger i den, for det kan komme mye gulp, oppkast/ diare og tiss på den madrassen... Kan jo vaske laken og madrasstrekk, men om det blir ille så kan man kjøpe ny.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 en unngår man ikke dette ved å bruke tisselaken eller drykid overmadrass?
m*78 Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 en unngår man ikke dette ved å bruke tisselaken eller drykid overmadrass? Hei. Jo det er klart at man kan unngå det, men blir så varm og klamt i sengen med det. Kjenner jo selv at det er pyton å ligge på "kladder" på sykehuset etter fødselen. Så dette er ikke noe jeg har brukt til vanlig i babysengen. Men kan jo legge på et slikt ekstralaken om ungen har omganssyke...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 så det er ikke sikkert man trenger noe i det heletatt da.. trodde det var veldig vanlig at babyen tisser utenfor bleien om natta..
m*78 Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 så det er ikke sikkert man trenger noe i det heletatt da.. trodde det var veldig vanlig at babyen tisser utenfor bleien om natta.. :-)
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Jeg har kjøpt den svanemadrassen de har på Skeidar. Der kan du ta av trekket og vaske det i maskinen og spyle selve madrassen i dusjen!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 hørt at den kan bli nedligget etter kort tid, stemmer det?
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Nedligget? Aner ikke, har ikke jeg hørt noe om. Har bare hørt positive ting om den madrassen..
klarforèn Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Vi kjøpte en skumgummimadrass på barnas hus- allergivennlig. Vurderer nå hva vi skal ha oppå, men en eller annen overmadrass som kan vaskes blir det.
anonym91 Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 har alltid brukt tisselaken i barnesenga. og gulpe gluter under hodet. hadde skumgummimadrass til nr 1 og det virka som det fungerte greit. di veier jo ikkje så mye så skal vell en del til før di synker nedi. men nå har er sjekka mer ut og blitt mer usikker siden det er så mangen og velge i og itilleg overmadrass, trenger en baby det?
.Lillemy. Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Sålenge man velger en madrass som er fast og babyen ikke synker nedi, har det ikke så mye og si hvilken man velger. Men tisselaken blir veldig klamt for babyen har vi erfart. Velg heller en madrass beskytter som de selger overalt, foreksempel på ikea eller jysk, den kan man ta av og vaske uten og vaske hele madrassen :-)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 men hjelper ikke kjøpe en fast madrass om den blir nedligget etter noen måneder (har lest noen madrasser blir det)
Vogndilla Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 Jeg har kjøpt gold madrass på jysk denne gangen, det er en fast og passe tykk skumgummimadrass til ok pris, 349,-. Sist hadde vi tilsvarende bare fra IKEA. Bruker stort nøstebarn skinn over til barnet er stort, så har tenkt at hva slags madrass som er under er ikke så nøye, bare den er fast og virker god å ligge på.
Vogndilla Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 men hjelper ikke kjøpe en fast madrass om den blir nedligget etter noen måneder (har lest noen madrasser blir det) Skal vel litt til at et lite barn klarer å ligge ned en skumgummimadrass? Det har jeg aldri hørt om før.
Tigerpote Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Ikeamadrass til rundt 200 kr Billig og bra og kan fint kasseres etter et barn. Gidder ikke å bruke masse penger på madrass.
toband Skrevet 20. april 2012 #18 Skrevet 20. april 2012 hørt at det ikke spiller så stor rolle på små barn, da de er såpass lette. Viktigere med en skikkelig madrass når de begynner å vokse til.
kommer nr3? Skrevet 20. april 2012 #19 Skrevet 20. april 2012 har valgt wonderland sin hadde den til første også,det er ikke det at man kommer til å synke nedi med skummadrass,det er mer at det er lettere å vaske en annen type madrass. denne kan man ta av trekket og vaske på 60 grader,og spyle innmat i dusjen.allergivennlig og ungen skal nesten kunne puste gjennom madrassen om den snur seg på magen
Gjøkeredet③ Skrevet 20. april 2012 #20 Skrevet 20. april 2012 Har hatt drykid madrass og overmadrass til begge mine, og har kjøpt det samme til nummer 3. Må bare legge til at jeg har aldri hatt tiss eller bæsj på utsiden av bleia på noen av mine. Alltid vakset overmadrassen sammen med sengetøyet sånn for sikkerhets skyld uansett. Veldig fornøyd med drykid...
SuperMoM <3 Skrevet 20. april 2012 #21 Skrevet 20. april 2012 Tenkte på å kjøpe svanemadrassen,men er utsolgt her og i Ålesund. Så blir vel Jensen i stedet siden de ikke får de inn igjen :/
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #22 Skrevet 21. april 2012 Har hatt drykid madrass og overmadrass til begge mine, og har kjøpt det samme til nummer 3. Må bare legge til at jeg har aldri hatt tiss eller bæsj på utsiden av bleia på noen av mine. Alltid vakset overmadrassen sammen med sengetøyet sånn for sikkerhets skyld uansett. Veldig fornøyd med drykid... Men når man har drykid overmadrass over, kan babyen puste gjennom den om den snur seg på magen? lønner det seg ikke å ha tisselaken kun under rumpa da??
Gjøkeredet③ Skrevet 21. april 2012 #23 Skrevet 21. april 2012 Har hatt drykid madrass og overmadrass til begge mine, og har kjøpt det samme til nummer 3. Må bare legge til at jeg har aldri hatt tiss eller bæsj på utsiden av bleia på noen av mine. Alltid vakset overmadrassen sammen med sengetøyet sånn for sikkerhets skyld uansett. Veldig fornøyd med drykid... Men når man har drykid overmadrass over, kan babyen puste gjennom den om den snur seg på magen? lønner det seg ikke å ha tisselaken kun under rumpa da?? Jeg har aldri brukt tisselaken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå