Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 nå har jeg diaré. Ja, jeg vet jo at egentlig så lenge den er varmebehandlet så er det jo helt trygt å spise slike ting. Spiste på italiensk restaurant, og den var jo "fersk laga". Men plutselig nå kjenner jeg bare denne gravid frykten bare brer seg over meg, hvor jeg da begynner å tenke TENK OM det var noe galt, TENK OM denne ikkevar gjennomstekt nok etc med tanke på listeria. Osten lå over skinka. Hjelp, hva tenker dere da? En ting er at jeg skjønner at dere synes at nå har jeg et lite hormonelt breakdown, men ja.. Tror at noe av dette er fordi jeg så en frisk liten en på UL samme dag, og at jeg vet at alt er bra. Og nå er jeg redd for at jeg skal gjøre den noe. Har noen noen fine svar =)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Kokt skinke er jo ikke farlig å spise... Tror du kan ta det helt med ro..
Solskinnsbolle Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Tror ikke du har grunn til bekymring. Skinke var jo kokt og deretter stekt på pizzaen, så tror det skal mye til for at bakterier overlever. I tillegg er det jo strenge hygienekrav hos norske serveringssteder, så du trenger nok ikke bekymre deg bare nyt den lille
Frk.Karidotter Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Du er søt og gravidgal! Kokt skinke ekke farlig i utgangspunktet. :-) Og om du er redd matforgiftning, så kan du trøste deg med at da nøyer ikke kroppen seg med en diare. ;-) Detta går så bra vøtt!
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 jeg kan forøvrig fortelle deg at en unge fint kan overleve en real matforgiftnin i svangerskapet også jeg ble matforgiftet i først svangerskap, og ble skikkelig skikkelig dårlig. Fikk da beskjed om at det var ikke noe problem, så lenge jeg fikk i meg nok væske, var ikke listeria jeg ble dårlig av, liksom. diare kan forresten være like naturlig som forstoppelse i svangerskapet, og er du matforgiftet kaster du opp også
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 nei og nei og nei hva har du gjort... dette var da ikke noe lurt... ? skjerp dere, man SKAL IKKE VÆRE SÅ INNI GRANSKAUEN redd for alt... blir helt matt av alle her inni og alle dei utrulige spørsmÅlene... nÅ mÅ jeg kutte ut denne siden...
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Ja det burde du anonym dersom det plager det, det er jo akkurat slikt siden er for, dele bekymringer og gleder og få råd, så da har du nok ikke noe på bim sidene å gjøre hvis du skal irritere deg over akkurat det
friogfrank Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 ...jeg må jo faktisk si at jeg forstår irritasjonen til anonym, selv om jeg også skjønner at disse sidene er til for sånt. Det burde ikke komme som et sjokk hva man selv har spist! Hvordan kan du sitte og spise en pizza, og etterpå si "hjelp!"? Du var vel fullstendig klar over hva du spiste? Når det er sagt, var skinken kokt, og i tillegg stekt, og derfor ingen problem. Du har, som flere har nevnt, spist i Norge, hvor vi har strenge matkontroller. Diaré... Tror ikke det skal være noe farlig. Deiligere med diaré enn forstoppelse! Med andre ord- ta det med ro!
gutt11spire12 Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Hun regnet jo ikke med å få diare sikkert vet du,etter en pizza, og skinke er jo helt iorden å spise. Og når man har diare jobber jo tarmene på høygir, og jeg skjønner godt hun kan bli litt engstlig da. Er en grunn til at vi ikke skal ta lakserolje,da setter det tarmene i høygir og dermed kan man satte igang noe, så det var ikke helt tåplig bekymring slik noen her kjefter for! Men har hatt dritasjuke flere ganger både med forrige og denne, og det har gått helt fint
Frk.Karidotter Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Hehehe.. kanke dere gå inn på kranglesiden da, dere som helst vil være oppgitte? Selv om man kan være anonyme på internett, betyr det ikke at man behøver å være både usaklig og usmaklig. Vi er kvinner i alle aldre, og med forskjellig kunnskap. Dessuten er vi gravide, og da er det fullt lov til å bli hysterisk i ny og ne. Det kan jo faktisk hende at HI egentlig var stressa over en regning eller en kommentar fra jobb eller at naboen overvåker henne eller at favorittbukse ikke passer lenger eller at det regner eller hvasomhelst uten at hun faktisk er klar over det, og når det da kommer en mulighet til å bli litt hysterisk, så blir man det. Sånn fungerer psyken. Ganske fantastisk! (Personlig syns jeg leiligheten min er ekstremt rotete når det er noe som stresser meg. Og vet du hva? Det har tatt meg fem år å finne ut av akkurat det. ) Smudern. Det er helt greit HI. Vær småhysterisk med god samvittighet. Bedre å få det ut og bli beroliget enn å gå rundt med det. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Jeg har en litt annen oppfatning enn deg Frk.karidotter, jeg mener slike innlegg kan skape unødvendig bekymring/dårlig samvittighet for andre som er her inne, det er sikkert mange andre som har spist pizza med kokt skinke som begynner å uroe seg litt. Jeg personlig mener at innlegget ikke hører hjemme i 2 trimester men i et forum for de som engster seg bekymrer seg litt mer enn normalen, slik at vi som prøver å tilegne oss litt kunnskap og erfaringer ikke hele tiden trenger å dumpe inni slike innlegg. Jeg mener vi alle bør tenke oss litt ekstra godt om når vi skriver.
gutt11spire12 Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Om du ikke tåler det, så kanskje du burde vurdere å ikke være på chattesider under graviditeten. Kan være godt å spørre om slike ting å få vite hvordan andre har taklet slikt. Så blir man forhåpentligvis beroliget. De viktige tingene ringer man føden for, men om føden skulle bli ringt hver gang noen får magesjau så ville det bli rimlig vansklig å komme gjennom på de viktige tingene man bør ringe dem om og ikke spørre her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå