Gå til innhold

Noen som vet? Foreldrepenger; vikariat / dagpenger

Anbefalte innlegg

Jeg er i et vikariat nå som ender ved utgangen av mai. Jeg har da jobbet 5 av de 10 siste månedene før termin. Hva som skjer etterpå vet jeg ikke, om jeg får jobb i det hele tatt. Jeg får jo dagpenger, så jeg slipper engangsutbetalingen.. men noen som vet hvordan de regner ut foreldrepengene?

Er det den lønnen du har i det du går ut i permisjon, eller tar de de 6 beste av siste 10 mnd? Evt gjennomsnittet?

Hvis jeg ikke får flere jobber via vikarbyrået, er det evt jeg som sender de skjema som de må fylle ut, eller skjer det direkte via nav når jeg opplyser om hvor jeg har jobbet? (hvis da disse månedene teller)

Finner ikke ut av det på nav.no.

Fortsetter under...

Dersom du får dagpenger så får du det godet at du kan bruke de 6 beste mnd av de siste 10 som grunnlag for foreldrepengene....

For å legge til - din arbeidsgiver må sende inn dokumentasjon på inntekt, det holder ikke at du gjør det.. Det må de også gjøre selv om du ikke jobber hos dem lengre...

Dersom du får dagpenger så får du det godet at du kan bruke de 6 beste mnd av de siste 10 som grunnlag for foreldrepengene....

For å legge til - din arbeidsgiver må sende inn dokumentasjon på inntekt, det holder ikke at du gjør det.. Det må de også gjøre selv om du ikke jobber hos dem lengre...

Takk, tenkte ikke at jeg skulle gjøre det selv, men at jeg selv må gi dem beskjed om å sende inn disse opplysningene, eller om de får beskjed fra nav om å sende det inn.

Får ta meg en prat med Nav tenker jeg. Vil helst jobbe så lenge jeg kan, men ser jo det er en fordel hvis jeg får velge de 6mnd, da kommer jeg uansett godt ut av det:-)

Takk, tenkte ikke at jeg skulle gjøre det selv, men at jeg selv må gi dem beskjed om å sende inn disse opplysningene, eller om de får beskjed fra nav om å sende det inn.

Får ta meg en prat med Nav tenker jeg. Vil helst jobbe så lenge jeg kan, men ser jo det er en fordel hvis jeg får velge de 6mnd, da kommer jeg uansett godt ut av det:-)

77

Du kan gi dem beskjed selv men nav gjør også det ved at de sender dem et brev om at de ønsker disse opplysningene når de mottar din søknad...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...