Gå til innhold

Bleier- hvor er str. 1 + 2 billigst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer meg inn her fra 3.trimester BIM. Jeg driver og kjøper inn og gjør klart til barnet kommer i juni.

Ser det er stor variasjon i bleiepriser rundt omkring, er det noen her som vet hvor de er billigst akkurat nå? Og hvilke merker er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo str. 1 og 2 skitbillige uansett da. Variasjon i pris vil vel ikke være mer enn 1-2kr. Så ikke mye å spare der. Jeg syns Libero er best, der øker vel prisen 300% når du skal opp i str. 3. Handler på Kiwi så får bleieavtale. Ellers så har kjedene sine egne billigbleier, men de er ikke noe gode. Rema 1000 sine er vel de eneste som jeg syns er nogenlunde brukbare og koster vel 14kr for 50 eller noe.

Skrevet

De er billige i alle merker alle steder i de to minste størrelsene. Det er først når merkelojalitet er oppnådd de begynner å koste. Husk at det ikke er mange du trenger i disse størrelsene, etter ei uke tissa lisja så mye at hunmåtte over til str 2 om natta for å slippe å bytte før morgenen. Litt etter måtte hun ha str 2 om dagen også. De går på kilo, men det er hvor mye de kan ta mot som er relevant, i passform ville nok str 1 passet bedre enda.

Gjest peacock
Skrevet

Hver 4. pakke er gratis på Kiwi (bare libero) og Rimi. Str 1-2 er kjempebillig uansett, og finnes så vidt jeg vet ikke i billigmerker...

Vil råde deg til ikke å kjøpe alt for mange bleier før du har prøvd de på barnet! Vi kunne ikke bruke pampers (blev rød) eller libero (dårlig pasform, så da blev det mange uheld). Etter noen måneder med libero kom vi endelig opp i str 3 og kunne bytte til rema1000 sine. Det lønner seg veldig godt siden de koster en tredjedel! Mange som er fornøyd med coop også, har prøvd de og de er kjempebra.

Det er stor forskjell på barn og hva som passer. Bleieavtalene forsvinner nok ikke med det første, så ikke noe stress :-)

Skrevet

på mega er det 10 kr. det var i allefall det når jeg handlet der for ca 9 mnd siden.. så lenge du er coop medlem får du 10 kr i rabatt på alle bleiene og libero sine 1 og 2 mener jeg kostet 20 kr.. ;)

Skrevet

Libero nr. 3 er billig på Rema i allefall. 19 kr for en pakke. Samme pakken koster f.eks. 49 på Bunnpris.

Men Kiwi er vel slik at det koster 19 kr for en pakke + at du får hver fjerde gratis. Mulig jeg tar feil nå.

Vi brukte nr. 1 i ei uke... Nr. to brukte vi litt lengre.

Skrevet

Kiwi har som nevnt bleieavtale, så du kan jo kjøpe 3 pk av str 1 og 2 noen ganger, og så ta str 3 som gratis. Koster 12-13 kr for str 2 på kiwi, litt over 40 for str 3.

Gjest peacock
Skrevet

Kiwi har som nevnt bleieavtale, så du kan jo kjøpe 3 pk av str 1 og 2 noen ganger, og så ta str 3 som gratis. Koster 12-13 kr for str 2 på kiwi, litt over 40 for str 3.

Dette gjorde vi, men fik aldri brukt str 3 siden vi skifta merke. Har inntrykk av at libero passer best til jenter, mens pampers passer bedre til gutter... Men som sagt, butikkene har åpent også når du har fødd :-)

Skrevet

Dette gjorde vi, men fik aldri brukt str 3 siden vi skifta merke. Har inntrykk av at libero passer best til jenter, mens pampers passer bedre til gutter... Men som sagt, butikkene har åpent også når du har fødd :-)

Kan hende du har rett. Vi foretrekker libero, venninnen min som har gutt bruker pampers. Men nå er det ikke passformen som var feil med pampers, men den fæle stanken med en gang det kom tiss i den.

Gjest peacock
Skrevet

Kan hende du har rett. Vi foretrekker libero, venninnen min som har gutt bruker pampers. Men nå er det ikke passformen som var feil med pampers, men den fæle stanken med en gang det kom tiss i den.

Haha! For meg er det også litt viktig at bleiene er svanemerket (det er ikke pampers)... Må være noen rare saker i bleiene siden gutten vår rett og slett ikke tålte de! Det jeg har hørt er at det er lotion og olje i sånn at huden til barnet blir avhengig av det og får sår stump om man bytter merke... Men det er nok bare rykter, da :-)

Skrevet

På Coop får du 10,- i avslag på alle bleier, om du har coop kortet da:0)

Skrevet

Som andre over sier, størrelse 1 og 2 bruker man som oftest ganske kort tid med mindre ungen er veldig liten når han/hun blir født så det er ikke så mye penger å spare på å leite rundt etter de billigste. Før småen ble født fikk jeg noen gratisprøver på både libero og pampers (disse gratispakkene på apotek/liberoklubben/rimi) og så kjøpte jeg ei pakke med libero str. 1. Så når småen ble født prøvde vi ut både libero og pampers sine og endte opp med at jeg likte Libero best (pampers har en slags nettingstruktur i baken som på en måte hang fast på stumpen hans, med libero var det ingenting som hang fast) og kjøpte det videre.

Nå når han er over på str 3 bruker vi coop sine, betaler 19,90 for 66 str 3 og er fornøyd med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...