Gå til innhold

Erfaringer med baby i narkose

Anbefalte innlegg

Gutten vår skal ta hørselstest i narkose når han er 7 mnd. Det høres kanskje teit ut men jeg fikser dårlig tanken på at den lille gutten vår skal i narkose. Er selvfølgelig glad for at Riksen gir oss hjelp så raskt og det blir godt å endelig få svar, men jeg er redd og slett vettskremt pga narkosen. Er det noen.av dere der ute som har erfaring med baby i narkose og som kan delr litt erfaringer med en nervøs mamma?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143929390-erfaringer-med-baby-i-narkose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du/dere vil bli godt forberedt på narkosen, vi hadde to forundersøkelser, den siste dagen før av barnelege. Vårt barn var nesten 8 måneder.

På selve dagen følger du med barnet helt inn og ser barnet få sovemedisin og sovne. Det jeg syntes var ekkelt var når vårt barn gråt når det ble satt en maske over munnen og at jeg reagerte på den raske innsovningen. Så det er lurt å være forberedt på. MEN, dette har de gjort fryktelig mange ganger og det er svært sjeldent at det skjer noe.

Ventetiden kan du regne med tar tid, selve undersøkelsen tar oftere ikke lengre enn 15-20 min, vi ventet i 1.5 time. Det ble gjort MR, spinalpunksjon og blodprøve.

Igjen, MEN, du vil bli godt informert og får god anledning til å stille spørsmål på forundersøkelsene, om det er en eller to. Forundersøkelsene veies og måles barnet, blodtrykk måles, sykehistorikk sjekkes, de sjekker om barnet er sykt, lytter på hjerte osv.

Lykke til! Det kommer til å gå helt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...