Aprilripsen Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Noen som har erfaring med at baby reagerer på at mor drikker kaffe? Eller er dette kanskje en kjent sak, og bare jeg som ikke har fått det med meg? Saken er den at jeg har en liten gutt som er 10 dager gammel, og siden vi kom hjem fra sjukehuset for 1 uke siden så har han tydelig hatt endel vondt i magen og gulpa endel pga dette. Så tidligere idag tenkte jeg at jeg skulle begynne å skrive ned alt jeg spiser for å finne ut hva som plager han.... Men så kom jeg plutselig på at jeg bare drakk en halv kopp kaffe da jeg var på sjukehuset, og da bare sov han stort sett hele tida og virka veldig fornøyd. Etter jeg kom hjem har det blitt 2-3 kopper fordelt utover dagen, og mini har sliti mer og mer med søvn pga magesmerter. På natta derimot sover han veldig bra, men da er det jo noen timer siden sist kaffekopp liksom.....
Ezmeralda Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Jeg tror at sønnen min reagerer litt på kaffe. Han blir litt amper og urolig hvis jeg drikker for mye, tror jeg. Har derfor kjøpt meg koffeinfrie kaffeampuller som jeg drikker på dagtid, også koooser jeg meg med ordentlig Solberg & Hansen- kaffe på kvelden sammen med mannen min. Jeg er veldig glad i god og sterk kaffe. :-)
Babyønske �� Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Det er vel ikke uvanlig at de reagerer på kaffe/koffein nei. På flere måter, noen får magevondt, andre blir våkne og urolige. Jeg drikker ikke så mye kaffe men merket godt på eldste når jeg hadde drukket for mye koffein. Han ble våken og aktiv. Vi hadde første og enete skikkelige våkenatt når han var rundt 8 uker og vi hadde vært i selskap der jeg drakk en kopp kaffe samt et glass cola. Jeg hadde også drukket te tidligere på dag. Han var veldig våken og klarte ikke falle til ro før langt på natt. Jeg holdt meg unna koffein på kveldstid etter dette og vi opplevde det ikke igjen. Med yngte har jeg ikke merket noe spesielt, men så har jeg vært litt mer forsiktig med koffein, med tanke på tidligere erfaringer.
☆☆☆ Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Ja, babyen reagerer på at jeg drikker kaffi. Uansett hvor godt hun sover kaller hun på meg idet jeg setter koppen til munnen. Mamma skal ganske enkelt ikek få nyte varm drikke ;-) Men hun plages ikke av de koppene jeg får lurt i meg..
Matrosen og Meg:) Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Jeg vet ikke med kaffe for det drikker jeg ikke selv. Men min fikk veldig vondt i magen av at jeg drakk brus, spesielt glad i cola, og den er det vel koffein i så vidt jeg vet. Og det er kulsyre. Så hvis du drikker brus, kan dette også være årsaken. Jeg kunne ikke drikke brus, ikke engang 1 lite glass. han reagerte med en gang, og jeg som gledet meg sånn til å drikke brus igjen. I siste delen av svangerskapet slet jeg sånn med halsbrann, og kunne ikke drikke noe med kulsyre da heller. er desverre en liten bruselsker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå