Gå til innhold

Andre her med veldig tynne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 åring min er blitt så tynn at jeg kan telle ribbbeina hans,ta med fingerne rundt overarmen hans og bukser er et mareritt, må ha bukser med strikk i livet.

Han har alltid vært tynn, men nå syns jeg han er alt for tynn.

Har prøvd å feite han opp med h melk, meierismør, fløte i maten ol men han går ikke opp i vekt.

I fjor bestillte jeg legetime til han pga dette og han tok masse blodprøver , men de var fine. Har bestilt en ny legetime nå.

Noen andre som har tynne barn evt tips til hvordan jeg kan få han opp i vekt?

Fortsetter under...

Skrevet

barnegrøt fra nestle med ekstra smør i! Ellers, kok opp kraft fra fete lårbeinsstykker av storfe eller lam og lag suppe med fløte i. Spise mye banan og nøtter til mellommåltider. Og putte ekstra olje og smør, fet melk i ALT :) Det var det jeg kom på i farta!

Skrevet

Eldste vår, som er snart fem, er liten og tynn. Har alltid sett ribbena hennes. HUn har hatt problemer med å gå opp i vekt, og vi har tilsatt olivenolje, ost, smør og krem i det meste. Hun hadde sterk matvegring relatert til store problener ned forstoppelse.

Hun var på ferie hos min mor i sommer, da var hun fire, og fikk nugatti av onkelen sin. Da begynte hun å spise fire skiver til hvert brødmåltid. Etterhvert så ble magesekken hennes større og hun spiser større middager og andre måltider også. Nå har hun svært god matlyst, og det må ikke være nugatti (heldigvis. Jeg er ingen fan av det pålegget, utover at det fikk en kick start på hennes matlyst), men hun spiser andre ting også.

Hun er svært aktiv, så hun er fortsatt tynn, men hun har nå bygget seg opp mye muskler. Hun er sprek og veldig sterk for alderen.

Gjest amandine
Skrevet

Og kanskje bare akseptere at vi er forskjelllige? Finne gode og sunne matvarer, og bestille guttebukser på pompdelux.. Slimfit der passer til lange smale gutter.

Skrevet

bukser ja: polarn o pyret og name it har bukser med justerbar strikk i til store barn. HM og disse stanser på str 98, men disse har til eldre barn også.

Skrevet

bukser ja: polarn o pyret og name it har bukser med justerbar strikk i til store barn. HM og disse stanser på str 98, men disse har til eldre barn også.

Takk for tips alle sammen :)

Ang bukser så har de fleste buksene jeg har kjøpt på feks hm justerbar strikk, heldigvis. Men joggebukser bare sklir rett av.

Annonse

Skrevet

Har ei jente på samme alder, lang og tynn. H&M er en lifesaver med sine bukser med strikk i bukselinningen for innstramming.

Skrevet

Takk for tips alle sammen :)

Ang bukser så har de fleste buksene jeg har kjøpt på feks hm justerbar strikk, heldigvis. Men joggebukser bare sklir rett av.

Hm, synes de mangler strikk etter at hun startet med 104 og oppover jeg. Men det kan ha vert tilfeldig for de buksene jeg kjøpte =)

Skrevet

Eller gå til innkjøp av buksestrikk og tre inn i livet på buksene.

Gjest amandine
Skrevet (endret)

H&M sine bukser(og de fleste andre) er likevel for vide, da blir buksen som en stor ruklekladd der hvor du strammer. Ref i fjor vi var på shopping og damen på Polarn sa at de hadde bukser til alle normale barn. Min sønn derimot svømte i dem mens de var for korte, og gikk slukøret ut av butikken mens han lurte på om han ikke var normal.. Og det er stor forskjell på jente- og gutte-modeller..

Endret av amandine
Skrevet

H&M sine bukser(og de fleste andre) er likevel for vide, da blir buksen som en stor ruklekladd der hvor du strammer. Ref i fjor vi var på shopping og damen på Polarn sa at de hadde bukser til alle normale barn. Min sønn derimot svømte i dem mens de var for korte, og gikk slukøret ut av butikken mens han lurte på om han ikke var normal.. Og det er stor forskjell på jente- og gutte-modeller..

Ja, de blir veldig ubehagelig i livet,nå man strammer de inn :( Men heller det enn at buksa detter ned hele tiden.

Skrevet

Jeg har også en veldig tynn gutt. Belte er nytteløst å bruke, så jeg kjøper enten joggebukser eller bukser med sånn strikk man fester med knapper inni. Den må snurpes helt sammen og i joggebuksene må jeg ha i strikk. En bitteliten strikk.. Huff. Men jeg var også tynn som liten og til en viss grad nå, så det ligger nok i familien.

Først nå de to siste årene har sønnen begynt å spise litt variert, han er åtte år nå. Men det har blitt mye nugatti opp gjennom. Det er ikke mange pålegg han spiser, og vi måtte mate han til han ble tre år gammel for at han skulle spise noe.

Lykke til hos lege forresten. Vi har fått ganske lite hjelp fra lege egentlig. Hvert fall her i Norge.

Skrevet

Min erfaring er at NameIt har de beste buksene til tynne gutter. De har smale modeller man i tillegg kan stramme i livet. HMbuksene til gutter er håpløse til de som er tynne uansett om de kan strammes.

Annonse

Skrevet

Et tips kan være å ha kosttilskudd i pulverform i maten. På det verste fikk gutten min oboy med tilskudd i. Nå er han bare slank, ikke tynn, men jenta MI er på grensen da... Men det er sånn de er, lange og tynne, var som ei lang flis selv. Bukser er et mareritt ja, name-it har hatt noen fine smale.....

Skrevet

Har ei 7åring som er tynn som en høvelflis. Hun har alltid vært tynn, og den i huset som spiser mest. Men hun er også den mest aktive her i huset også. Hun hadde en periode der hun hadde bittelitt polstring på kroppen, men så begynte hun å strekke seg veldig og da forsvant alt igjen. Hun er veldig sterk til å være så liten, trenger jeg bærehjelp her i huset er det hun jeg spør og ikke de eldre ungene.

Hun er bare tynn, ikke noe galt med henne. Feite henne opp går ikke, hun spiser det dobbelte av meg til alle måltider. En utfordring å finne bukser som sitter, for bukser med belte er ikke så greit siden hun er så aktiv da er beltet bare i veien eller gjør vondt. Men jeg har blitt flink til å sy inn bukser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...