cici83 Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 (endret) Hei jeg skjønner ikke alt dette greiene med bilstol og understell.. vi har ny bil 2011 mod. ønsker å kjøpe maxi crossi bilstil men så ser jeg at det er noe som heter isofix og noe som heter famely fix base... det er sikkert mye annet også og jeg er allerede helt forvirret... kan noen fortelle meg litt om dette? hva som er hva og hva man egentlig skal kjøpe? takk for alle svar hilsen forvirret Endret 19. april 2012 av 5junibaby
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Isofix-base er et system som klikker barnesetet på plass i selve karosseriet på bilen. Den andre basen setter du fast med bilbeltet. Begge deler er gode alternativer. Dere har ny nok bil til at det skal være mulig å ha isofix-base, da synes jeg dere skal velge det pga at det skal være enklere å feste i bilen. Spør gjerne de ansatte i butikkene, de skal ha god kunnskap om dette
lille-my-april Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Viss du har isofix burde du jo gjerne vite dette? Det står sånne lapper som stikker opp i setene på merkene der jeg jobber (vw, audi og skoda) i alle fall. De i butikken som selger bilstolen og ikke er bilforhandler har ingen forutsetninger for å vite hva du har i din bil, som #2 skriver. Evt kan du ringe forhandleren av bilen og spør enten selger eller de på delelageret hva bilen din er levert med.
LínnAnonym Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Isofix ville jeg gått for, da dette reduserer risikoen for feilmontering drastisk. Regner med at du har isofix, men det kan du kjenne etter selv, evt. ringe en bilforhandler som selger modeller som din bil. Kan hende det står i brukerhåndboka deres og...
Vogndilla Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Gå for en isofix base du, alle biler med baksete produsert etter 2007 har isofix på ihvertfall to av stolene bak noen har på alle tre. Maxi cosi har to ulike isofix baser til stolene sine, en som kan brukes til stolene pebble og cabriofix, denne heter familiyfix. Og en annen som kan brukes til cabriofix sete, denne heter bare isofix base. Maxi cosi lager gode stoler som er enkle å montere, de har vært test vinnere i mange år. Et godt valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå