Gå til innhold

legen min tar FEIL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sniker meg inn fra 3. trimester her....

Dette er kjempetypisk, de er så sikre de legene på når det skal ha skjedd fordi de har den ultralyden at de insisterer på at dine beregninger er feile....haha... men tenk over hvor mange feilskjær de går over, de kan regne feil, fosteret trenger ikke å være like stor som de mener det skal være på det bestemte tidspunktet etc.

Mine har alltid vært "små" under ultralydene, og jeg blir satt tilbake på termin, selv om det er fysisk umulig med mindre jeg er jomfru maria eller sædceller kan overleve i fjorten dager inni meg. Allikevel har veksten tatt seg heftig opp etterpå, og så blir de større enn snittet på den termindatoen jeg selv hadde....

Babyen din har det helt fint, og det er null problemer med veksten.

Husk at en ul sier ingenting om når du hadde eggløsning, det er KUN en måte å beregne når sånn ca babyen er ferdig!! Babyer vokser i rykk og napp men veksten er mest lik rundt uke 17-20, derfor tar man vanlig ul da... Noen babyer vil da være større eller mindre enn forventet, og forventet termin forskyves da tilsvarende.. DERFOR forholder leger seg til ul og ikke til menstermin da statistikk viser at det er en bedre metode å beregne seg fram til forventet fødsel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...