Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Er nå 31uker på vei, og lurer på når man burde sette sammen sengen osv.. Ser mange er ferdig med innkjøp også! Begynner nesten å bli litt stresset her!
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Vi satt det opp når jeg var 36 uker på vei. å er 37 uker nå.. å nå begynner alt å bli klart. Men det er fordi jeg settes i gang neste uke på torsdag. om en uke. Men sikkert greit å være ferdig rundt uke 36/37.
lille-my-april Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Det er veldig forskjellig fra person til person... Mange mener at alt kan gjøres når en kommer hjem, og stresser ikke med noenting. Dette har jeg vanskelig for å forstå for min del, da jeg liker å ha kontroll på ting. Så en måned før synes jeg at ting bør være på plass. Men som sagt... veldig forskjellig...
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Jeg holder på å gjøre klart siste nå, uke 36 + 5. kunne godt fått unna handlingen litt tidligere, synes det er slitsomt å gå rundt i butikker nå. Gjorde det i dag, kynnerne haglet på og jeg ble helt svett og uvell der jeg stod i kø. Men og skru opp seng og re opp og slikt venter jeg med. Det kan jo mannen ordne mens jeg er på barsel om så. Vaske tøy skal jeg gjøre snart..
Ikkesåallerværst Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 38+6. Mangler litt tøy, har ikke ordnet seng, ikke funnet flasker (hadde mye ammetrøbbel sist og pumpet). Føler liiiit stress..spesielt etter mye kynnere, nedpress og mensverk i dag. Har liksom beregnet å gå en uke over..
Gjest Lilu87 Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 34+0 her, og jeg har IKKE alt i orden Har kjøpt inn alt jeg vet er nødvendig, som seng, stellebord, vogn og bilstol, men det er kun vogna som er klar til bruk. Har tenkt å få mest mulig klargjort i løpet av mai, men har ikke hastverk med noe
OptimistHoppa Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Har akkurat 1 måned igjen på 17. mai så har satt oss den datoen som "vente til etter"-dato. Føler det er passe lenge igjen da:) Men dette er helt individuelt! Hvis man har lyst til å montere og ordne ferdig tidlig så synes jeg man skal gjøre det selv om så mange maser om at det ikke haster, trenger ikke kjøpe så mye på forhånd etc. Vi liker å ha ting på stell;)
mamma til s@lma Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Vi gjør oss denne uken ferdig med det aller viktigste nå, nemlig oppussing av barnerommet. Er i dag 33+0 med andre barn, og siden vi har en god del ting fra før, så stresset jeg ikke med innkjøp enda. Har selvsagt kjøpt litt, venter nå gutt og har jente fra før, men jeg føler at jeg er langt fra ferdig. Skal sette meg snart ned og lage liste over har- må kjøpe. sjekke osv, og så ordner vi resten etter hvert . Kunne aldri tenke meg å vente til siste øyeblikk og hvert fall ikke til jeg har kommet hjem med babyen, en vet aldri hvordan det skal gå og hvordan formen blir, så mesteparten må være på plass i god tid. Har hørt om en dame som var så sikker på at hun kom til å ha tid til å kjøpe rund termindagen og etter fødsel, og så kom babyen 2 uker for tidlig = midt i påsketiden = alt var stengt. Kan tenke meg at hun var ganske så desperat da
Tigerpote Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Jeg har i grunnen ikke gjort noe denne gangen, men det er fordi vi har alt fra før Bilstol, seng osv. Har kjøpt nytt stellebord i dag fordi vi har rotet bort deler av det gamle, og har kjøpt bleier og smokker.
LínnAnonym Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Har kun vasket det nøytrale tøyet fra de to andre. Aner ikke hva som er i magen nå! Og det er vel det... Ikke satt opp seng eller klargjort vogn ennå, stresser ikke... Er 40+6 i dag.... Hahaha! Ille chill jeg se...
Mamma´n til lillemor Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Jeg er 36 + 2 og har ikke alt klart. Det er nr to, så det meste skal jo kun finnes fram og vaskes, men det skal jo gjøres det også. Har skrevet liste, da så trapper jeg opp når permisjonen begynner om en uke.
Aprilia Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 jeg er snart 36 uker på vei og begynner å ha det meste klart. skal kjøpe inn siste rest i helga og må få pakket bagen. har valgt å bli ferdig i noenlunde god tid denne gangen, da jeg fødte førstemann 15 dager før termin. dette var jeg absolutt ikke forberedt på. tok det hele svært med ro. men var ikke noe særlig å pakke bag med rier og reise på føden med viten om at nesten ingen ting var klart hjemme. heldigvis ordnet samboer en del mens vi lå på barsel:) men anbefaler absolutt å ha ting ferdig i god tid da en aldri vet når fødsel skjer eller hvordan tida etterpå blir:)
Vogndilla Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Et par uker før termin gjør jeg klar ting, orker ikke sette fram alt det utstyret før det skal brukes. Men har hørt at noen tilogmed kjører rundt med barnesete og vogn i bilen en mnd før termin, det blir litt tullete for min del...
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 ....dette er forresten andre gang jeg ikke har vognen klar. Er så fryktelig sen av meg med å bestille! Sist var det 10 uker bestillingstid denne gangen 4 uker... Håper jeg får vognen før babyen, fin å ha som dagsoveplass! Første gang jeg var gravid stod vognen klar fra uke 16!!!! Tror de fleste blir litt mer avslappet etterhvert. I dag har jeg forresten handlet inn siste av det jeg må ha første tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 Hvorfor er det "om å gjøre" å vente lengst mulig for så mange? Skjønner ikke helt greia...
Vogndilla Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Hvorfor er det "om å gjøre" å vente lengst mulig for så mange? Skjønner ikke helt greia... For min del er det fordi jeg synes det ser dumt ut å ha en vogn stående i gangen, en babykurv i stua, en bilstol for mye i bilen, en sprinkelseng på soverommet og et stellebord på badet når det ikke bor en baby i huset på mange uker. Har barnet et eget rom er det jo naturlig å ordne istand dette og kanskje ha alt utstyr der inne, men hu lille min har ikke det enda så da blir det litt mye greier rundt om i huset syns jeg.
LínnAnonym Skrevet 20. april 2012 #17 Skrevet 20. april 2012 Er ikke en greie for meg å vente lenge, men jeg ser heller ikke vitsen med å ha alt klart uker i forveien... Må jo nesten vaske sengetøyet om igjen fordi det støver ned. Hehe... Nei, jeg er vel lat, og ser ikke poenget med å stresse. Det tar ca en time å smekke opp senga, legge på sengetøy og re opp... Det klarer samboeren min å gjøre iløpet av de to dagene jeg ligger på barsel. Klær til den lille er vasket, men det ligger jo i kommoden.
Gjøkeredet③ Skrevet 20. april 2012 #18 Skrevet 20. april 2012 Er ikke en greie for meg å vente lenge, men jeg ser heller ikke vitsen med å ha alt klart uker i forveien... Må jo nesten vaske sengetøyet om igjen fordi det støver ned. Hehe... Nei, jeg er vel lat, og ser ikke poenget med å stresse. Det tar ca en time å smekke opp senga, legge på sengetøy og re opp... Det klarer samboeren min å gjøre iløpet av de to dagene jeg ligger på barsel. Klær til den lille er vasket, men det ligger jo i kommoden. What you said!
holaho Skrevet 21. april 2012 #19 Skrevet 21. april 2012 Jeg er 33 uker, og er veldig lettet over endelig å ha flyttet! Nå har vi endel å fikse i hjemmet, som innkjøp av noen møbler, maling av lister ol som stresser meg litt (må organiseres, kan jo ikke bo oppi malingslukt så må bli en helg jeg og storesøster kan reise bort) oger det første som må i orden.Så skal jeg vaske babytøy (har det meste), handlesiste rest, strikke litt (tepper ol). Vet hvor bilsete, vogn og stellebord er men ikke satt frem... har tenkt å sy bæresjal og ammepute, pluss noen klær... Tror visst jeg har litt mer tid enn jeg har..? JOOO, også må jeg sende inn skjema til NAV. Det haster. Virkelig. Tror visst jeg har masse tid denne gangen, gravideklærne fra sist ligger enda på loftet og jeg tenger dem Nå. Blir oppgitt over meg selv.
Maibaby<3 Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 Er 38 uker og har det meste klart:) vasket og brettet det vi har av babytøy og lagt det ned i kommoden. Satt opp sprinkelsengen på barnerommet og baby angel nest på vårt soverom som hun skal sove i de første månedene:) luftet madrasser og sauskinn:) syns det lukter så plastikk av nye ting! Re opp gjør jeg når vi kommer hjem med hun tror jeg:) det tar jo ikke lange tiden:) vi er jo uansett 2:) Stellebord på plass på badet med nye og vaskede håndkler og kluter:) og en bleiepakke:) så mye er på plass men noe mangler så må ut på en liten shopping runde.. Ellers er jo butikkene åpne når vi kommer hjem fra sykehuset også så noe krise er det ikke!! tar ting engentlig veldig med ro:) lykke til alle!!) ting faller på plass etterhvert;)
Multear Skrevet 21. april 2012 #21 Skrevet 21. april 2012 Er 37 uker i dag og har hatt det meste klart i et par uker nå, utenom senga! Dette har vært noe jeg har stresset voldsomt med tidligere, men som jeg nå har valgt å bare la være å stresse med!! Saken er nemlig at mine foreldre driver å pusser opp min gamle seng (som er 30 årr gammel). Dette synes jeg er utrolig koseli og har mye gode følelser knyttet til at pappan min har laget senga (faktisk) og at både jeg og mine 2 søsken har sovet i den MEN de har jo så god tid disse "gamlingene" vettu... Huff... Så jeg har vært veldig stresset med at det blir klart så sent Men nå har har fått lovnad på at senga skal være i hus i løpet av neste uke (alstå før jeg er 38 uker). Skulle lillegutt komme før så har vi både stor fin vogn og vugge på stua, så han har noe å sove i Velger å bare ikke stresse, for det hjelper ikke! MEN hadde det vært opp til meg hadde den senga stått klar for over en måned siden Tror det meste ordner seg, men skjønner at flere stresser litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå