Gå til innhold

Tror dere vi klarer dette? Flaskemating..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er syv mnd, og spiser tre måltider med fast føde i tillegg til ca 4 ammingser pr dag.

Vi skal i bryllup lørdag om en uke, og der må jeg faktisk bare være. Svigermor må legge ungene, men pga flytting og diverse, har de ikke sett henne på to mnd. Ergo husker ikke minsten henne, og hun er som fremmed å regne.

Han er i det siste blitt mer og mer mammadalt, og ganske så skeptisk mot fremmede. Ikke bare dét: Ei heller pappa får nå lov å legge han :(.

Han tar flasken helt fint, men nå for tiden bare hvis jeg gir han den. Det samme gjelder selve leggingen, der er det bare mamsen som gjelder. Hvis ikke snakker vi digre tårer og desperat gråt. Det er bare ikke til å holde ut for mitt sarte mammahjerte :(

Okei, så her er planen min:

Hver kveld ila en uke må vi legge småen sammen. I begynnelsen skal bare papsen sitte ved siden av, observere og snakke med oss. Slik vil forhåpentligvis lillemann forstå at pappa og legging også kan høre sammen. Gradvis ila uken skal jeg være mindre og pappa mer deltakende. Til slutt skal han forhåpentligvis kunne legge han aleine.

Så spørs det jo om han godtar svigermor!! Men er det krise, så kan mannen tar turen hjem og legge ungene. Det er en av mine nærmeste venninner som gifter seg, så det er helt uaktuelt for meg å gå glipp av.

Hva tror dere? Kan dette lykkes? Noen med erfaringer/ råd?

Det hører forresten med til historien at småen generelt sett er veldig begeistret for pappaen sin, han bare vil ikke legges av han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis veien ikke er kortere enn at en av dere drar hjem for å legge, kan vel du gjøre det?

Skrevet

Ville nok gått glipp av et par timer minst :( Så veien er ikke så kort, dessverre. Men må det til så.. For mannen min er ikke det noen big deal, det vet jeg altså.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...