Gå til innhold

Er blodtrykk på 145/85 høyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert så sliten og dårleg i det siste dagene (føles som jeg har influensa uten feber og halsvondt på en måte) var nede hos legen og ho målte blodtrykk. ho ville ha meg tilbake i måro tidleg for å måle på nytt og ta urinprøve. blir jo litt nervøs, men eg håper jo at det går fint :) hvilken sympt. har dere hatt i forbindelese med høyt blodtrykk/svangerskap forgiftning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget jevnt på rundt 100/60 så det høres jo høyt ut (før graviditet var det noe av det samme). Men jeg vet Jokke hva som regnes som normalt for gravide. Bra du får oppfølging i alle fall!

Skrevet

Nei ikke spessielt.

Gjest Lilu87
Skrevet

Det er tett under grensen for hva som er "ok" i svangerskapet. BT på over 140/90 regnes som høyt, og da er undertrykket (laveste tallet) det som er viktigst.

Ditt undertrykk var altså under grensa.

Skrevet

160/100 er høyt/grense m tanke på svangerskapsforgiftning. Eller hvis det er stigende, sikkert det legen din vil sjekke!

Hilsen sykepleier som jobber på obsposten for gravide.

Skrevet

Hvis du har svangerskapsforgiftning er det flere ting som er symptomer. Protein i urin, høyt blodtrykk, hodepine.

Skrevet

160/100 er høyt/grense m tanke på svangerskapsforgiftning. Eller hvis det er stigende, sikkert det legen din vil sjekke!

Hilsen sykepleier som jobber på obsposten for gravide.

Så fint at vi har fagfolk som kan svare her inne også :)

Skrevet

Det er ikke så høyt at man er redd d har sv.skapsforgiftning, men de vil nok følge godt med deg med dette trykket.

Skrevet

Legen min i forrige svangerskap mente at det var et helt ok bt å ha. Men han var ikke riktig klok heller da... Jeg personlig mener det ligger litt høyt ja. Denne gangen har jeg ganske lavt bt; ca 115/60.

Skrevet

Det er høyt nok. Jeg har hatt det og litt over. Får ikke jobbe for min lege pga fare for svangerskapsforgiftning. Slik var det også i mitt forrige svangerskap for seks år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...