Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 36+3 idag og ho ligger fortsatt ikke med hode ned i bekkenet. Noen andre som har hatt det sånn og at babyen legger seg ned senere før fødsel? Har fått beskjed at jeg må ringe etter ambulanse om fødselen starter. Er 2 gangs fødende og 1 gang fikk jeg 8cm åpning på ca 1-2 timer(vannet gikk først). Hadde jeg ikke fått epidural da ville jeg brukt 4timer tilsammen(alt stoppa opp pga den). Så blir litt beskymra nå, har hatt svak mensmurringer de siste dagene og har ikke time hos jm før om 11 dager. Regner med at jeg får styrtfødsel denne gangen, men kan jo selfølgelig bli helt annerledes også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i boka "på vei" at jordmor og lege kan forsøke å snu barnet og at det har funket for en del...

Skrevet

Jeg er i uke 35+ 4 og har også ei i seteleie. Skal til lege neste uke. Hvis hun ikke har snudd seg til da, blir jeg henvist til sykehuset for å prøve å snu henne. Er 2 gangs jeg også..

Skrevet

Jenta mi ligger også i tverrleie. Om hun ikke snur seg innen uke 36 skal de forsøke å hjelpe til å snu henne. Det skal visst være ganske vondt for oss mammaer når de prøver å snu babyen, men ikke for babyen da...

Skrevet

Min jm anbefalte å ikke snu babyen, pga komplikasjoner. Kan stresse babyen og gjøre at morkaka løsner, da blir det haste keisersnitt. Men har en venninne som legene prøvde å snu hennes baby. Hu ble kjempe uvel og fikk sterke smerter, så de måtte stoppe. Men gikk bra ellers :). Så frister ikke det akkurat. Om jeg er moden i uke 38 tar de vannet mitt om ho snur seg( pga styrtfødsel, da blir det mer kontrollert). Om ikke blir det vel keisersnitt. Men håper hu snur seg :). Frister jo ikke med ks. Lykke til :). Men tenk over før de ska prøve å snu babyen din, ikke for å skremme deg. Men er en risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...