Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 fikk påvist uvi i dag og har startet behandling med pencilin. i 14 tiden i dag begynte det med mensmurringer og som 3 gangs tenkte jeg at dette er jo helt vanlig med modning etc... men nå i løpet av de siste timene har smertene tatt seg veldig opp, smertene sitter foran og bak nedover i ryggen mest på høyre side. magen blir stram...skikkelig vonde menssmerter kjennes det ut som---- kommer i tak og er vonde... kommer ca alt fra 5-15 min. har også smerter i skambeinet.... er redd det kan være i sammenheng med uvi å gjøre. tror faktisk jeg har gått med det uvi i mange uker uten å merke symptomene( ble oppdaget v rutine urinprøve og sendt til dyrking) skal jeg ringe føden å høre eller bare puste meg gjennom smertene
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Kunne være rier, stopper evt ikke fødsel fordi jeg er over 34 uker. kunne også ha en sammenheng med uvi og infeksjonen.... så jeg skulle ta en paracet og se ann i 2 timer øfr jeg skulle ringe tilbake igjen. takene kommmer ikke så tett nå men fortsatt vonde murringer.....
Nostalgia Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Oj . Du må holde oss oppdaterte.. Tvi tvi:)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Hi her fortsatt like vondt når det kommer men intensiteten på takene/riene har dabbet litt av. skal se ann i 1 times tid til så blir det evt en tur på føden for sjekk før natta. Ikke uvanlig med slike smerter ved uvi mente de, men de tar det på alvor..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 hei ja da er jeg hjemme igjen etter en natt til observasjon på føden. de målte rier med 10 min mellomrom og livmorhalsen var 1 cm og myk/moden, men kun 1 cm åpning....derfor trodde de det kanskje var en begynnende fødsel. siden jeg er over 34 uker så stopper de ikke en evt fødsel. men riene og smertene tok seg ikke opp i natt og ingen forandring mvh åpning så da kunne jeg reise hjem. har små vondt nå også men det viser jo bare at jeg driver å modnes. de trodde det kanskje ville roe seg når pencilinen for uvi begynte å virke ordentlig, og at uvi kan starte premature rier. jeg fikk meg en a-ha opplevlese der jeg lå på føden i natt. da jeg i de siste dagene har vært lei og sagt at jeg gjerne kunne føde snart, men når det plutselig blir litt alvor så er jeg nok ikke helt klar allikevel, har jo ikke begynt å ordne/vaske baby klærne en gang enda.... nei nå kan han gjerne vente noen uker til:) ble så godt tatt vare på og tatt på alvor på Ullevål.. flinke leger og jordmødre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå