Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i de minste størrelsene 50 / 56 ?

Har funnet frem det jeg har fra før og går igjennom litt, men usikker på hvor mye man trenger egentlig.. Jeg har hatt små babyer som faktisk har brukt de små størrelsene en stund..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt nesten ingenting, men det er mye pga jeg vet at jeg får masse fra familien, har kjøpt vertfall ett av hver som jeg trenger, så har mamma kommet med endel. Får jo barselbesøk og da ser jeg heller hva vi trenger etter det så får han løpe og kjøpe noe fint :)

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Her brukte vi 50 og 56 de første 4 mnd. Så trengte en god del.

Må tenke på at det kan gå en del bodyer om dagen som blir gulpet på, bleielekasjer. Så jeg synes det var greit å ha en del så jeg slapp vaske hele tiden.

Gikk gjennom det jeg hadde av klær fra forrige snuppa igår, og ser jeg trenger en drøss med bodyer, 50-56. Underdeler hadde jeg derimot nok av. :) får jo som sagt barselgaver, men greit å ha noe selv også. Vet jo aldri hva man får.

Sist måtte jeg ut dagen etter vi kom fra sykehuset. Hadde ikke kjøpt stort i 50 siden "alle" sa 50 var unødvendig å kjøpe. Det gidder jeg ikke denne gang så skal ut å handle før hu kommer til verden denne gang:)

Skrevet

Takk for svar. Kommer sikkert å masse, men husker av erfaring at det var stort sett fra størrelse 62 og oppover.

Fulgte rådet om at de minste størrelsene med førstemann, var rimelig slitsomt å måtte ut på shopping et par dager etter fødsel for at ungen ikke skulle drukne i klærne så d gjør jeg ikke igjen..

Skrevet

Tror nok jeg har kjøpt i meste laget( ihvertfall bukser), men er jo så mye fint så har jo store problemer med å begrense meg :) Tror jeg har 10 bodyer og like mange bukser! Har kjøpt i 56, men ser at jeg nok må ut å kjøpe litt i 50 også. Tror også de fleste kjøper fra 62 og oppover. Når noen har spurt, så har jeg sagt at jeg ikke trenger 50/56.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn slik at vi iallefall har de første dagene, så får heller samboeren ut på shopping når det er noe mer/annet vi trenger.

Jeg har kjøpt inn følgende:

2 Body med knepping på siden

1 ullbody

2 Strømpebukser

1 sparkebukse i ull/silke

2 luer i bomull

1 nattdrakt

(Alt i str 50)

I tillegg har vi fått en strikket heldrakt som vi bruker som hentesett.

Tipper vi får en del klær, så begrenset innkjøpet til det mest nødvendige :-)

Skrevet

Jeg syns det er greit å kjøpe en del i 50-56 selv og så heller ønske seg større størrelser. Men hva tenker dere at man trenger av yttertøy til sommeren?

Skrevet

Jeg har en god del bodyer i str. 56, kanskje 10-12 stk. Noen få i str. 50 og kanskje 5-6 i str. 62. Regner m at gavene kommer i str. 62. En del tynne bomullsbukser, noen strømpebukser, et tynt ullsett fra nøstebarn og et fra lille lam + en hel del hjemmestrikkede kjempefine jakker som jeg har fått i gaver. Pluss litt til...

Tror ikke man trenger så mye yttertøy til sommerbarn, jeg har en heldress i velur fra polarn o pyret i tillegg til en del strikkesett i ull/silke. Tynne ull-luer og bomullsluer. Kommer jo an på været da, men er jo ikke så mye ute om det er dårlig vær og i såfall er vel barnet i vognen..

Skrevet

Jeg har tidligere hatt gulpebaby, så jeg liker å være godt forberedt:

I både 50 og 56 har jeg

10 bodyer med sideknepping

5 bukser

3 strømpebukser

2 pysjer

Samt et par luer og noen sokker

Av erfaring så kan alle pysjene i begge str være skitne i løpet av en uheldig natt....

Jeg hater å være tom for klær!

Skrevet

Jeg syns det er greit å kjøpe en del i 50-56 selv og så heller ønske seg større størrelser. Men hva tenker dere at man trenger av yttertøy til sommeren?

Jeg har ikke kjøpt noe yttertøy annet enn noen tynne luer. Snuppa kommer i mnd-skiftet mai/juni, og regner med at jeg da ikke trenger annet enn en strikkajakke over bodyen. Sparkebukse e.l. er nok, så strikker heller heldresser til høsten. Strikker også tepper som jeg skal ha rundt henne.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Om sommeren brukte jeg tynne fleece heldresser på snuppa. + collagejakker, strikkajakker. Går for det samme denne gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...