Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hei! Vi er i 1 pp nå, og det hadde vært hyggelig å prate med andre som også er i startfasen Vi har 3 barn fra før, og prøver oss nå på siste medlemmet i familien. De forrige gangen har det klaffet på første forsøk, men det er jo ikke dermed sagt at det går like greit denne gangen. Hyggelig om flere henger seg på tråden her
Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Så spennende med førstemann!! Uansett spennende altså, men det er jo noe helt spesielt aller først gangen Når skal du teste??
tyr82 Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Lørdag 28.april om jeg klarer å vente så lenge(med mindre jeg har fått mensen først) Da tror jeg at jeg er DPO13
Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Jeg har ikm mellom 1-3 mai....og vet ikke om jeg klarer å vente så lenge...hihi....har faktisk allerede gått til innkjøp av en CB test Er sikkert litt rart....men noen ganger føler jeg virkelig at det har klaffet....mens andre dager føler jeg ikke det. Men har noen av de samme symptomene fra forrige svangerskap, fikk symptomer veldig tidlig den gangen, og hadde positiv test 3 dager før ikm. Ser forresten at vi er fra sammen sted
tyr82 Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Jeg kjenner den følelsen. Jeg går rundt og tror det har klaffet, fordi det var sånn sist jeg var gravid (mista). Veldig trøtt og sliten og hjertebank innimellom og det kom med en gang sist, jeg trodde det bare var stress. Nå har jeg det samme, men denne gangen kan det også godt hende at det bare er stress (blir smågal av jobben). Men man tolker det jo selvsagt dit man vil Jeg har en cb liggende fra januar og noen strimler som jeg kjøpte for å teste om hcg var ute av kroppen, men den første jeg tok etter to uker var helt hvit (sikkert eneste gangen jeg kommer til å være happy for en hvit test) så er litt farlig å ha 4 strimler og en cb liggende, ja. Ekstra artig om det hadde klaffet sånn ca likt da, siden vi er fra samme sted Hvor gamle er de tre du har? (og beklager et frekt spørsmål, men med tre fra før, er du gammel?)
Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Huff, så trist å høre at du mista sist!! Krysser armer og bein for at det neste gang går bra Jeg blir sånn at jeg går å kjenner etter hele tida også da...hehe...klarer liksom ikke å la være. Men tenkte jeg skulle prøve å ta en test en dag snart....sånn bare for moroskyld liksom....vet det er dumt, og at den mest sannsynlig vil være negativ...men men...bare må gjøre det Vi har 3 barn til sammen, to av de er mine...Mine barn er 12 og 3 år, og ja...jeg er vel kanskje gammel...hehe...36 er jeg Ja, det hadde vært moro om det klaffet samtidig...er så ålreit å snakke med folk som er i samme situasjon!
2013<3 Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 1 pp her å Driver i disse dager å tester etter eggløsning, ingen positive enda! Veldig spennende tider i møte:) Blir første her å! Håper det klaffer fort for oss alle, det fortjener vi! Lykke til med testing.. Har nå tatt litt hostesaft jeg da, og syns faktisk utfloden blir ”våtere” .. sorry detaljer, kanskje noe jeg inbiller meg men håper det virker, slik at det kan hjelpe svømmerne på vei Kanskje litt for optimistisk å skulle tro det skjer på første forsøk, men er så klar nå! Er 26 år, gubben er 30..
Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Hei og velkommen Håper2013 Veldig spennende tider i møte har vi, det er helt sikkert. Jeg tester ikke etter el, for jeg merker når jeg har det. Men denne gangen er jeg faktisk litt usikker på når jeg hadde el....forrige fredag hadde jeg alle symptomene på el...både elslim og verking i nedre del av magen og ryggen...slik jeg pleier å ha det under el....men så på mandag og tirsdag denne uka hadde jeg de samme smertene, menslignende smerter og følte meg skikkelig emosjonell....er litt bedre i dag, men føler meg fortsatt litt rar...begynner å lure her...hehe...kanskje det bare er innbilling,ønsketenkning osv....og det er altfor tidlig å teste enda...venter mens 1 mai (håper den ikke kommer da)... Hostesaft skader ikke det vettu, har lest flere her inne som bruker det. Har også hørt at glidemiddel ikke bør brukes, da det gjør det vanskeligere for svømmerne...bare et lite tips liksom Det kan fint skje på første forsøk også, selvom det kanskje er litt dumt å forvente det...for da kan man jo bli skuffet. Mine to barn satt på første forsøk begge gangene, men er ikke sikkert det gjør det nå. Kjenner jeg har litt høye forventninger, men prøver å stålsette meg for litt prøvetid
tyr82 Skrevet 19. april 2012 #10 Skrevet 19. april 2012 Hei Håper2013 Fint nick! Og er det en ting jeg har lagt merke til etter noen måneder her inne, er at detaljer deles Alle rare intime detaljer. Man blir vant til litt av hvert, gitt. Jeg blir 30 om veldig kort tid. Jeg rekker kanskje å oppdage at jeg er gravid først, om spiren sitter. Samboer er 29. Nå skal jeg kose meg alene hjemme hjemme noen timer og tror nok det blir en dubb på sofaen
Hannepålandet Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Vi prøver på nummer 1 nå. Skal gifte oss om 6 uker.
Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 19. april 2012 #12 Skrevet 19. april 2012 Så koselig da! Både bryllup og baby, spennende tid dere har i vente
KattaVenter..? Skrevet 19. april 2012 #13 Skrevet 19. april 2012 Vi prøver også på nr 1 og er i første PP. Så koselig med bryllup Hannepålandet, skal krysse fingrene for at det blir bryllup og baby
2013<3 Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 Hei Håper2013 Fint nick! Og er det en ting jeg har lagt merke til etter noen måneder her inne, er at detaljer deles Alle rare intime detaljer. Man blir vant til litt av hvert, gitt. Jeg blir 30 om veldig kort tid. Jeg rekker kanskje å oppdage at jeg er gravid først, om spiren sitter. Samboer er 29. Nå skal jeg kose meg alene hjemme hjemme noen timer og tror nok det blir en dubb på sofaen Hehe sant det, blir mye detaljer man venenr seg til;) godt å ha et sted man kan lufte tanker og følelser...Får håpe du rekker det, hadde jo vært en fin bursdagsgave
2013<3 Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 Hei Håper2013 Fint nick! Og er det en ting jeg har lagt merke til etter noen måneder her inne, er at detaljer deles Alle rare intime detaljer. Man blir vant til litt av hvert, gitt. Jeg blir 30 om veldig kort tid. Jeg rekker kanskje å oppdage at jeg er gravid først, om spiren sitter. Samboer er 29. Nå skal jeg kose meg alene hjemme hjemme noen timer og tror nok det blir en dubb på sofaen Takk [quote name=Lindus med Jesper 1pp' timestamp='1334844495' post='144168262] Hei og velkommen Håper2013 Veldig spennende tider i møte har vi, det er helt sikkert. Jeg tester ikke etter el, for jeg merker når jeg har det. Men denne gangen er jeg faktisk litt usikker på når jeg hadde el....forrige fredag hadde jeg alle symptomene på el...både elslim og verking i nedre del av magen og ryggen...slik jeg pleier å ha det under el....men så på mandag og tirsdag denne uka hadde jeg de samme smertene, menslignende smerter og følte meg skikkelig emosjonell....er litt bedre i dag, men føler meg fortsatt litt rar...begynner å lure her...hehe...kanskje det bare er innbilling,ønsketenkning osv....og det er altfor tidlig å teste enda...venter mens 1 mai (håper den ikke kommer da)... Hostesaft skader ikke det vettu, har lest flere her inne som bruker det. Har også hørt at glidemiddel ikke bør brukes, da det gjør det vanskeligere for svømmerne...bare et lite tips liksom Det kan fint skje på første forsøk også, selvom det kanskje er litt dumt å forvente det...for da kan man jo bli skuffet. Mine to barn satt på første forsøk begge gangene, men er ikke sikkert det gjør det nå. Kjenner jeg har litt høye forventninger, men prøver å stålsette meg for litt prøvetid Takk! Ja jeg har alltid trodd at jeg har visst når jeg har el, men tenkte det kunne være greit å teste nå i føste pp så vet jeg akkurat når. Får jo gjerne en del el slim men forige syklus ble det litt tull og lang syklus så tenkte å være på den sikre sden;) Da føler jeg også at jeg virkelig er en prøver også ;P Håper virkelig vi er heldig å klarer på første forsøk, alle sammen, man er jo så klar når man først har begynt å prøve! Alltid bra med tips, jeg har kjøpt et glidemiddel på nettet som skal ligne sæden og kvinnens sekret, og ikke være sæddreppende men heller "hjelpe" litt.. så får vi se;) vi må nesten bruke noe glid.. hva var de første graviditetssymptomene dine med de graviditetene du har hatt?
2013<3 Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Fikk foresten positiv el test nå, så da er det vel bare å kjøre på Hvor lenge? Idag og i morgrn? typisk at gubben skal være borte i morgen til søndag... men har hatt sex annenhver dag denne til nå da...
tyr82 Skrevet 20. april 2012 #17 Skrevet 20. april 2012 Sædcellene kan jo leve noen døgn, så i kveld holder sikkert i massevis
Gjest Lindus :) med Jesper 1pp Skrevet 20. april 2012 #18 Skrevet 20. april 2012 Fikk foresten positiv el test nå, så da er det vel bare å kjøre på Hvor lenge? Idag og i morgrn? typisk at gubben skal være borte i morgen til søndag... men har hatt sex annenhver dag denne til nå da... Så bra at du har positiv el-test! Da vet du jo sikkert at du har det nå Jeg ville nå hvertfall lagt inn noen aksjer i kveld hvertfall...hehe...også krysser vi armer og bein for at det har klaffet for oss alle!! Det første svangerskapet mitt husker jeg ikke så mye fra...det er 13 år siden..hehe. Det eneste jeg egentlig husker var at jeg ble veldig oppblåst i magen og inmari trøtt...det var rundt forventet mens. Forrige svangerskap så ble jeg også veldig oppblåst i magen, ikke så trøtt husker jeg, men fikk plager med bekkenløsning før positiv test....Nå er jeg 5 dager etter eggløsning og er veldig oppblåst i magen, ikke spesielt trøtt, men kjenner bekkenet litt. Men dette kan jo bare være innbilning også altså
2013<3 Skrevet 21. april 2012 #19 Skrevet 21. april 2012 Hei! Jeg må vel bare fortelle om at planen om å hoppe i høyet i går og i dag (pos el test på fredag) gikk i vasken... Typisk! Vi dro til svigermor i går og sov over til i dag, så da ble det ikke noe i går eller i dag tidlig, gubben ble igjen hos henne til i morgen så da blir det ikke noe mer i forhold til prøving denne perioden, i morgen blir det jo for sent... får håpe sengekosen på fredag hadde noe å si da.. men litt typisk var det jo, når man er i første pp så er det jo ekstra spennende å virkelig slå til på el dagene slik at man føler man er i gang!! Jaja hehe måtte bare få ut litt frustrasjon;) Hvordan går det med dere da??
Gjest Lindus :) 1 pp Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 Hei Håper2013! Huff, så kjedelig!!! Ja, i første pp er det jo ekstra moro å stå på litt ekstra da...helt enig med deg i det. Skjønner at du er skuffa Men det kan jo hende at moroa på fredagen gir gevinst da, så ikke gi opp håpet riktig enda Vi har lagt inn endel aksjer vi i forbindelse med denna eggløsninga. Men jeg tester ikke etter el da, så er jo ikke 100% sikker på at vi har truffet....det gjenstår å se!! Jeg skal begynne å teste 1 mai....har tr mellom 1 og 3 mai. Forrige gang testet jeg positiv 3 dager før ikm.... For noen dager siden "følte" jeg meg skikkelig gravid....men nå de siste 2 dager føler meg ikke gravid i det hele tatt.....heheh....skrekkblanda fryd det her. Eneste som er annerledes enn vanlig er at jeg tisser ofte og mye, og at jeg kan kjenne meg litt små kvalm noen ganger...men det trenger jo ikke å ha noe med graviditet å gjøre. Blir så spennende fremover nå, og jeg syns tida snegler seg av gårde...syns det er en evighet til 1 mai!!! hehehe Jeg jobber nattevakter hele helga, føler meg som en ordentlig zombie....hehe. ønsker dere andre en fin fin helg
Hannepålandet Skrevet 26. april 2012 #21 Skrevet 26. april 2012 Har begynnt med aksjelegging inn mot EL. Spennende...
Mamma.til.en.2013 Skrevet 26. april 2012 #22 Skrevet 26. april 2012 Henger meg på denne tråden. Er førstegangsprøver i 1 pp, så her er det mye kos om dagen Har uregelmessig syklus, men har EL i disse dager, så vi har sex minst annenhver dag og er så naive at vi håper det klaffer på første forsøk Lykke til med prøvingen alle dere andre!
Bentix Skrevet 26. april 2012 #23 Skrevet 26. april 2012 Hei =) Slenger meg på jeg også.. Vi er også inne i vår 1 pp nå med første barnet =) Veldig spennende altså... Jeg tror jeg har EL rundt 2-3 mai eller noe sånt. Håper jo på at det skal skje noe med en gang da! hehe.. sånn som de fleste andre her. tvi tvi
Gjest lille trille ♀ Skrevet 26. april 2012 #24 Skrevet 26. april 2012 Hei!! 1 pp her også hvis vi er så heldige å få en til blir dette nr2. Vet ikke helt sikkert når el er, men legger inn aksjer annenhver dag fremover denne uka...God helg
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 26. april 2012 #25 Skrevet 26. april 2012 Første pp her også! :-) Har en sønn på snart 2år, så dette blir andremann. Vi ble gravide på første forsøk forrige gang, men jeg er uregelmessig så i følge gyno. min, så var det ren flaks. Satser på at vi har like flaks denne gangen også! ;-) Skal egentlig ikke teste før neste helg, men vi får se hvor lenge jeg holder ut! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå