Gå til innhold

Premature rier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da lå jeg her da.... På sykehuset... Ble innlagt på søndag med premature rier. Er 33+1 i dag, så hvis mini bestemmer seg for å komme så stopper de meg ikke. Ble stoppet for at lungemodningssprøytene skulle få effekt, noe de har nå. Så nå venter vi bare:) ingen åpning ennå, men har så regelmessige kynnere at de ikke vil sende meg hjem.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.... Bare lufte tankene litt...

Vil jo helst at mini skal bli inni magen en stund til! Kjenne veldig på det at det er slitsomt å ikke vite hva som skal skje, for det kan jo godt være at han blir i magen i 7 uker til:)

Begynner også å kjenne at kroppen begynner å bli fysisk sliten, med kynnere/rier til og fra siden søndag har magemusklene fått gjennomgå:)

Er så utrolig heldig å ha en fantastisk samboer som har vært med hele veien! I dag har han tatt med seg allt tøyer vårt hjem for å vaske og ordne med ny hundepasser. Håper han får lufta tankene sine litt han også. Er liksom en ting for meg som ligger her å kjenner på det med rier o.l. Men det kan jo ikke være den enkleste jobben å være støttespiller hele veien heller:)

Lurer på om hva slags erfaringer dere andre som har blitt stoppa har? Har dere gått til termin da? Eller har det blitt fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å lykke til. hÅper nurket blir i magen litt til =) Ikke bare bare Å være støttespiller nei. Men Flink mann du har. Gi han skrøyd =)

Har ikke erfaring med premature rier sÅ kan desverre ikke svare deg pÅ det.

Ligger du pÅ føden da? hvor ofte blir du undersøkt? =)

Skrevet

Jeg blir flyttet litt frem og tilbake mellom føden og barsel, avhengig av hvor mye rier jeg har. De måler rier/kynnere ca 2ganger i døgnet også har de målt livmormunnen på søndag og i går. Også er de stadig inne å sjekker hjertet til mini. Så jeg føler vi får god oppfølging:)

Men lurer jo veldig på hvor dette ender. Er jo umulig å si om. Mini kommer nå eller om 7 uker:)

Skrevet

Ja ok. Ja h*n gjør det. Litt spennende også da. Men best om h*n er i magen lengst mulig =) Lykke til. Godt dere blir tatt godt vare på!

Skrevet

En venninne av meg fikk premature rier i uke 32. Hun fikk modningssprøyter, og de klarte å stoppe fødselen. Etter det var hun veldig plaget med mye vondt og blødninger. Hun fikk være hjemme, men måtte ta det helt med ro. Hun fødte en stor og fin gutt bare et par dager før termin:) Så det finnes håp for at du får beholde bebisen der inne en stund til!

Skrevet

Jeg ble innlagt med premature rier i uke 32 med eldstemann. De fikk stoppet det og jeg ble sendt hjem etter en uke, og fikk da 100% sykmelding og beskjed om å ta det med ro resten av tiden. Baby ble født 19 dager før termin :)

Jeg hadde forresten ingen større plager i tiden etter uke 32, men det ble styrtfødsel (har nok ikke noe med de premature riene å gjøre). lykke til med å holde babyen inne!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Vi er fortsatt på sykehuset men håper på å hjem etter UL i dag. Magen har roet seg veldig, så hvis det ikke er noen åpning håper vi på å få reise hjem i dag:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...