Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hun blir veldig urolig av løk. (Jeg ammer.) Det er jo løk i ALT nesten. Tror magen plager henne, men det er jo så vanskelig å vite. Holder på å tørne av all grublingen omkring "hva har jeg spist nå?". De siste to ukene har vært kjempeslitsomme på dagtid. Bruker ofte en time på å få henne til å sove. Jeg ammer også ofte. Oftere enn hver andre time. Også har hun i tillegg sovet dårligere på natta. Hvordan er deres ammerutiner i forhold til dagsoving? Har prøvd å unngå amming tett opp mot legging p.g.a. luft. Men i det siste har jeg måttet avbryte hele rugge-vogn-i-det-uendelige-ritualet og gi henne pupp for at hun skal sovne. Og hva skjer da? Jo hun våkner etter kort tid av at hun må rape - og sovner ikke igjen. Hvor lenge er de våkne mellom sovingene? Jeg blir ganske lei og frustrert. Synes det er så fælt når hun skriker, og det blir det jo mye av før hun sovner - også på trilleturer...
aragon Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Har hun vært slik hele tiden siden fødselen? Vår jente var veldig plaget med magen fra hun var ca 3uker. Etter noen timer hos kiropraktor ble alt mye bedre og hun kan nå legges våken og sovner av seg selv:) uten all rugging og gynging. Hun er nå 2mnd og vi har brukt litt tid på å bli kjent med signalene hennes ift når hun blir trøtt versa overtrøtt. Legges hun for sent blir alt mye vanskeligere og det blir mye mer skrik.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Nei hun har ikke vært slik siden fødselen, det har bare vært de siste to ukene. De første ukene kunne vi bare legge henne fra oss, også sovnet hun.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Jeg ammet også annenhver time om ikke oftere noen ganger. Prøvde og pumpe noen ganger og fant fort ut at der kom det ikke mye ut. Selv om jeg hadde spreng delux og de puppa. Vi beg med flaske ganske tidlig. Så da fikk han pupp og flaske om hverandre. Klarte og strekke det til 4 mnd. Tror lillemann reagerte på at jeg drakk melk (tåler ikke) og fikk vondt i magen pga det. Du kan jo feks sjekke om hun har en vridning eller låst rygg/nakke!?
Prompeloff Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Min erfaring er at de små blir vanskelig å legge når de er overtrøtt. Man overvurderer gjerne hvor lenge de holder ut om gangen. Snuppa tror jeg var våken omtrent halvannen time få hun vår rundt 4 mnd. Nå er hun 9 mnd, og hun holder fortsatt max 3 timer før du er skikkelig trøtt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Har du begynt å introdusere grøt? Løsningen ble en teskje grøt her i heimen:) At en så sulten og sint liten kropp kan bli så mye mer fornøyd med kun en liten teskje er fasinerende:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Takk for innspill. Tror luftplagene gjør at hun ikke finner roen, og så ender det med at hun blir overtrøtt. En ond sirkel. I dag har det endelig vært spor til bedring. Så vi får håpe det bare går en vei nå. Hadde visst spist noe med cajennepepper her om dagen, og det hang lenge i! 1,5 timer ja. Skal gjøre mitt beste for og ikke tøye den strikken fremover.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Hvis hun ikke tåler at du spiser løk bør du vel kutte det ut?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Selvfølgelig har jeg kuttet ut løk, men har vært litt ubetenkt og spist noe det var løk i uten at jeg var klar over det. Type poseprodukter. Og "Superchips med salt" er også krydret med løk f.eks. Jeg vil hverken henne (eller meg selv) så vondt at jeg bevisst spiser løk;)
Studine mevik Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Sovner hun ved puppen. Her var dagsovinga vanskelig en periode fordi lillegull alltid sovnet ved puppen, spesielt hvis det nærmet seg sovetid. Resultatet her ble at hun ofte fikk sove på armen med puppen i munn på dagtid. Det ble litt slitsomt til tider, for jeg fikk jo ikke gjort annet enn å sitte på sofaen med henne. Nå har vi gått mer over til flaske fordi jeg ikke fikk noe tid med storebror i huset når ammingen tok så lang tid. Har pumpet noen uker nå og produksjonen går stadig nedover, men hun får det jeg har. Nå sover hun to ganger daglig. En gang fra tidlig på formiddagen og så en lengre lur på opptil 3timer fra 12/13 og utover. Hun er 5mnd nå
@ngel Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Vi slet også veeeeldig med dagsoving fra ca 3 uker og fram til 3 mnd faktisk. Mye mageknip og jeg tror de matvarene som var ille for oss var brus (har kuttet ut helt og nå smaker et ikke så godt lenger heller..), fete melkeprodukter som fløte og rømme og sterkt krydret mat. Løk, kål og slike matvarer har jeg ikke turt å prøve engang, for førstemann reagerte på det. Sovne av seg selv i vogna var utenkelig selv på tur eller kjøring over dørstokk, så for vår del ble elastisk sjal redningen. Hun måtte jo sove! Var veldig redd for å gjøre henne avhengig av å sove i sjalet, men på dagen 3 mnd og 1 uke sovnet hun plutselig av seg selv i vogna uten noe hjelp fra meg. Det gjør hun i senga på kvelden også nå, og det er meg en gåte hvorfor det plutselig skjedde. Jeg var også inne på tanken å få sjekket for låsinger, så det kan nok være greit å få utelukket/behandlet. Så rådet mitt er å finne den ene metoden for at hun finner roen, for selv om det kan gi litt "vanskelige" vaner så er det bedre enn at mor blir stresset og sliten og at barnet blir overtrøtt, det gjør ting bare værre. Prøv bæretøy, det skal lindre magekramper hos babyen, og gir masse trygghet, og min erfaring er at det er lettere for babyen å sovne igjen om hun våkner underveis i duppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå