Gå til innhold

Dere som lager kyllingfilet med "fyll" som f.eks ost...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva slags ost bruker dere? Hva er godt? ;-) Og akkurat hvordan forbereder dere det...?

På forhånd tusen, tusen takk!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har to alternativer.

Det ene er pesto. Fyller inn fileten, surrer en skive bacon rundt og steker i ovenen i ildfast form.

Den andre er blanding av hakket mozarella og revet parmesanost. Stekes også i ovnen med en baconskive rundt. Den er kjempegod!

Skrevet

Det er noe vi er veldig glad i. Kylling med ost inni.

Du kan i grunn bruke den osten du selv liker.

Vi bruker oftest mozarella (husk å stappe godt så det blir den del inni.)

Er og veldig digg med brie, krydderostene til tine, vanlig hvitost og ellers alle typer oster som tåler å bli smeltet.

Veldig godt å legge noen blader med basilikum i med mozarella. Nydelig!

Skrevet

Brie er VELDIG GODT! Surr med bacon og hyssing, og hiv inn litt urter i tillegg! Nam!

Skrevet

Jeg pleier å bruke enten en tine krydderost eller en philadelfiaost og så blander jeg hvitløk og basilikum i osten før jeg fyller inni så mye som mulig og har skinke rundt. Tipper det er godt med bacon også, men jeg er ikke så glad i det, derfor bruker jeg skinke i stedet for.

Annonse

Skrevet

Når ongene skal spise lager jeg en blanding med baconost (eller skinkeost) så hakker norwegia og blander i så det ikke skal bli så flytende. Litt hvitløk, hakker litt skinke ( det e veldig godt) salt og pepper og 2 ss rømme. Ongene elsker det.

Skrevet

Mmmmmm dette vil jeg og prøve! Men hvordan steker dere de?

Skrevet

Brie og timian liker vi godt.

Skrevet

Jeg laget noe kjempegodt her om dagen. Skar ut en lomme i kyllingfileten og fylte med Philadelphia kremost med urter og hvitløk. Så tok jeg noen skiver (uten skorpe) loff som jeg kjørte til smuler i hurtigmikser, sammen med salt, pepper, et par hvitløksfedd, persille og gressløk. Gned kyllingfiletene inn med litt olje og vendte dem i smulemiksen (klappet det godt fast på filetene): De ble lagt på stekebrett og stekt ved 200 grader i 35-40 minutter. Smakte nydelig.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Leste et tips om brie, og prøvde det. Jækk! Og det er få ting jeg ikke liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...