Gå til innhold

Lege og sykemelding\svangerskapspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd leger som ikke vil skrive sykemelding, eller ikke tar deg på alvor? Hva gjorde du da?

Og til dere med svangerskapspenger, ba du om dette, eller var dette noe legen sa? Min lege har aldri nevnt noe om svangerskapspenger, og i forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 8 og til fødsel. (Hadde gradert sykemelding og da) Nå er jo reglene angående sykemelding blitt veldig forandret.

Jeg skal til legen senere, og jeg gruer meg. Er redd for å ikke bli tatt på alvor. :s Har mye ryggvondt. Gjør jeg småting hjemme som å feks vaske badet, så klarer jeg nesten ikke gå på kvelden. Har en veldig tung fysisk jobb, men er bare vikar, så nå den siste mnd så har jeg ikke jobbet så mye pga plager, dvs at jeg lar vær å ta vakter, noe som er dumt, for dte går utover meg, merker og at jobben ikke ringer så ofte lengre. I tillegg sliter jeg med svimmelhet og at jeg nesten besvimer, har og besvimt noen ganger. Dette skjer på jobb, hjemme, på vei til barnehagen, om jeg bare er på butikken. osv. Uten at jeg anstrenger meg. Jobben kan heller ikke tilrettelegge noe særlig. Jobber innen hjemmesykepleien, og der er man bare en i hver bil, og når jeg er vikar, så kan de jo ikke ha en vikar for meg igjen.

Aner ikke hvorfor det blir strek under siste del av innlegget.. :s Må ha trykket på noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei.

føler veldig med deg! er ikke no behagelig å ikke komme overends me legen sin i svangerskapet! trenger noen som forstår seg i en så sårbar periode!

har du snakket med jordmor? jeg jobber på sjøen, og har derfor ikke lov til å jobbe etter så så mange uker, opplevde at det var jeg som måtte fortelle legen min om ordningen med svangerskapspenger ved sist svangerskap.

tror rett og slett de vet lite om dette alternativet!

har ved dette svangerskapet fått en super jordmor som hadde hatt me svangerskapspenger tidligere, og viste mer enn meg om ordningen(deilig).

du finner info om ordningen på arbeidstilsynets sider. les litt og informer legen din!!

Skrevet (endret)

jeg fikk høre om svangerskapspenger gjennom arbeidsgiver. Jeg bad dermed legen fylle ut skjema. men en må jo være frisk for å få det og at det kan være en fare for barnet at du drar på jobb - og at jobben ikke kan tilrettelegge. men vet ikke helt. Det er jo bare å skrive ut skjemaet fra NAV.no så får du jo ett svar :)

Prøv å nyt svangerskapet tiltross for de ulemper det medbringer i perioden :)

Endret av <3håp<3
Skrevet

Hvordan kan du få sykemelding uten at du har vakter å bli sykemeldt fra??? Du må jo ha en stillingsprosent, eller vaktene må være avtalt i god tid? Er vel lite sannsynlig at en arbeidsgiver setter deg opp på vakter hvis du er sykemeldt?? Mulig det er noe info jeg har gått glipp av her..

Skrevet

Får svangerskapspenger, var faktisk Nav selv som sa jeg måtte søke på det og ikke sykemelding!

Skrevet

Jeg har ikke peiling på svangerskapspenger, var bare ei som sa at det kanskje var aktuelt istede for sykemelding om man blir sykemeldt lenge.

Jo, Nav bruker det du har tjent de andre mnd som utgangspunkt. Tror de bruker de 3siste mnd, men det vet jeg ikke helt. Var sjefen som sa dette, for lurte på det samme.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...