lillebie på`n igjen Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Jeg har hatt ivf, og tok ut egg 21 februar og satte de inn 23 februar ...så sånn sett burde det være hent klart at jeg har termin 14-15 november....gynekologen i tilhørighet til klinikken sa siste sjekk at termin er 17 november. Pga en blødning oppsøkte jeg fastlege og han mente min termin ville være 10 november. Ble sendt på ahus på UL der de har målt foster osv og sier at terminen er 9 november.....en smule forvirret her, når man har hatt prøverør og tatt ut eggene så ble de befruktet ca samme dag og regnes som eggløsningsdag....hva tenker dere???er iflg terminkalkulatorer på nett 10+3 (termin 14.nov)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 legen min og jm har sett ulike termin datoer på meg (før ul) det kan hende de bare regner ett par dager forsjell på antall dager. jm mener det er 2 dager mer i ett svangerskap en legen min, men når eg bruker termin kalulator får eg samme som legen. men vil tro du får ny på ordinær ul uansett så du skal forholde deg til. men merklig at de har så mye avik når du er sikkert på befruktnings dato
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Hei lillebie, husker du meg pysekatten? Har vært lite her inne denne gangen men måtte kommentere her siden jeg ser vi er ganske likt i løypa:) Jeg har termin i slutten av november med tvillinger:) Det er helt vilt, men vi gleder oss veldig. Fikk jo en jente i 09 og det er veldig gøy med ho. Åsen går det med deg? Er formen bra? Klem fra meg:)
lillebie på`n igjen Skrevet 19. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2012 Hei lillebie, husker du meg pysekatten? Har vært lite her inne denne gangen men måtte kommentere her siden jeg ser vi er ganske likt i løypa:) Jeg har termin i slutten av november med tvillinger:) Det er helt vilt, men vi gleder oss veldig. Fikk jo en jente i 09 og det er veldig gøy med ho. Åsen går det med deg? Er formen bra? Klem fra meg:) hei pysekatten så hyggelig å se deg her inne igjen:)) husker deg selvfølgelig:)) og gratulerer med tvillinger a gitt:)) er de prøverør også?? Evt hvor mange forsøk hadde du nå kontra sist? Vi klarte det på første forsøk denne gangen :)ellers alt bra, endel kvalme og bekkenplager men det er slik det er
lillebie på`n igjen Skrevet 19. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2012 legen min og jm har sett ulike termin datoer på meg (før ul) det kan hende de bare regner ett par dager forsjell på antall dager. jm mener det er 2 dager mer i ett svangerskap en legen min, men når eg bruker termin kalulator får eg samme som legen. men vil tro du får ny på ordinær ul uansett så du skal forholde deg til. men merklig at de har så mye avik når du er sikkert på befruktnings dato ja jeg får stole på befruktningsdato, den er jo liksom bankers..
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Gratulerer så mye med klaff på første forsøk:-) Sånn var det for oss første gang. Denne gangen hadde vi et forsøk før jul som ikke gikk, men full klaff på begge eggene nå 2 gang. Veldig spesielt å se to små i magen. Veldig glad vi har vært så heldige. Kan ikke tenke meg hvordan det må være å ha forsøk på forsøk som ikke går bra. Blir jo gøy å følge deg på veien denne ganga også. Jeg håper mine små holder seg i magen til november ihvertfall. Jeg har vært litt småkvalm og trøtt ellers helt fin. Husker jeg var dårligere forrige gang så håper det fortsetter sånn som dette denne ganga;-) Merker jeg er mer spent denne ganga med to. Blir nok endel flere plager. Hadde jo et supert svangerskap første gang. Var veldig heldig og i god form:-)
lillebie på`n igjen Skrevet 20. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2012 Gratulerer så mye med klaff på første forsøk:-) Sånn var det for oss første gang. Denne gangen hadde vi et forsøk før jul som ikke gikk, men full klaff på begge eggene nå 2 gang. Veldig spesielt å se to små i magen. Veldig glad vi har vært så heldige. Kan ikke tenke meg hvordan det må være å ha forsøk på forsøk som ikke går bra. Blir jo gøy å følge deg på veien denne ganga også. Jeg håper mine små holder seg i magen til november ihvertfall. Jeg har vært litt småkvalm og trøtt ellers helt fin. Husker jeg var dårligere forrige gang så håper det fortsetter sånn som dette denne ganga;-) Merker jeg er mer spent denne ganga med to. Blir nok endel flere plager. Hadde jo et supert svangerskap første gang. Var veldig heldig og i god form:-) jo takk for det, vi brukte 3 forsøk sist +ett avbrutt første gangen så kunne nesten ikke tro det! Men vi brukte samme "oppskrift" denne gangen , som kun resulterte i ett egg, men det var alt som trengtes...som legen på klinikken sa når han satte inn egget: naturen har gitt deg ett egg, og da er det dette egget det er meningen du skal ha! blir spennende med tvillinger a gitt:) får håpe svangerskapet blir like bra denne gangen ! For oss som ikke kan bli gravide naturlig er det en stor gave å få bli foreldre, og at vi får søsken og er virkelig fantastisk )
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Ja jeg tror en blir litt mer takknemlig. Vi er jo så heldige som har fått ett barn så det å få til søsken også er veldig stort. Merker jeg setter mye mer pris på alt her i livet og føler meg som verdens heldigste. Så gøy at det gikk på første denne ganga. Håper du får et godt svangerskap så blir det gøy å høre hva dere får. Er veldig spent her;)
blid frøken :) Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg har hatt ivf, og tok ut egg 21 februar og satte de inn 23 februar ...så sånn sett burde det være hent klart at jeg har termin 14-15 november....gynekologen i tilhørighet til klinikken sa siste sjekk at termin er 17 november. Pga en blødning oppsøkte jeg fastlege og han mente min termin ville være 10 november. Ble sendt på ahus på UL der de har målt foster osv og sier at terminen er 9 november.....en smule forvirret her, når man har hatt prøverør og tatt ut eggene så ble de befruktet ca samme dag og regnes som eggløsningsdag....hva tenker dere???er iflg terminkalkulatorer på nett 10+3 (termin 14.nov) Skjønner godt at du er forvirra, men kan dessverre ikke hjelpe deg så mye ettersom vi er i samme situasjon selv. Vi hadde uttak 28. febr og innsetting 1.mars og fikk termin 25.nov fra Haugesund. Dette mener gynekologen min er feil siden man skal regne med at befruktningen skjer på uttaksdatoen. Han vil derfor sette terminen til 22. I tillegg sier han at man aldri forandrer termindatoen ved senere UL ved IVF siden man vet 100 % sikkert når befrukninga skjedde... Endret 21. april 2012 av blid frøken :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå