Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Vi har nesten 100.000 mer i inntekt enn vi har i gjeld, vi har ingen betalingsanmerkninger, vi er voksne begge to og har ikke dårlig betalingshistorikk. Vi har også egenkapital. Mannen skal snakke med banken etterpå og høre så håper virkelig vi får lån for vi må ha ny bil
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 De ser ikke bare på inntekt vet du, de ser på sikkerhet. Billån pleier ikke være noe problem da du har sikkerhet i bilen, lønner seg som regel å ta billån gjennom forhandler for de har ofte lavere rente på den type lån enn banken har.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Sikkerhet er ikke noe problem de heller. Vi tar jo sikkerhet i bilen, vi eier bolig og har faste, stabile jobber. Skal kontakte forhandleren også og se
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Lån til bil pleier da ikke være noe problem, så lenge du har fast inntekt og ingen anmerkninger får du lån på timen hos bilforhandleren. Gode betingelser har de også.
mamma_til_gutt Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Men billån som er så høyt er ikke normalt å få... 100.000 under inntekten deres? Da tjener dere enten ganske dårlig eller skal ha en sykt dyr bil. Uansett må dere nok kjøpe billigere bil. Husk at billån skal betales tilbake på 5 år med renter. Det er mye penger om dere har lån nesten lik det dere tjener....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Snakka med banken og de sa det ikke ville være noe problem. Bilen koster ikke mer enn 150 000 og vi tjener nesten 600 000 i året så er nok bare at de ikke hadde riktige ligningsopplysninger
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Nei, men alle kan ikke tjene oppimot en mill. i året
Brillefint - Jadda! Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Vi har nesten 100.000 mer i inntekt enn vi har i gjeld, vi har ingen betalingsanmerkninger, vi er voksne begge to og har ikke dårlig betalingshistorikk. Vi har også egenkapital. Mannen skal snakke med banken etterpå og høre så håper virkelig vi får lån for vi må ha ny bil Kanskje dere har betalt for lite ned på huslånet? Har dere mye studielån? Fellesgjeld? Banken må ha sikkerhet i noe. Men dersom du opplever banken som vanskelig - så bytt bank!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #10 Skrevet 19. april 2012 Vi fikk akkurat finansiert ny bil i dag faktisk. Men både jeg og samboer jobber hos hver sin bilforhandler. Så har en fordel der. Jeg var faktisk litt skeptisk til om vi fikk mer i lån med tanke på at vi har lån "over pipa" fra før. Vi har ca.4.25 mill i lån. Det er da på et nybygg som vi bor i selv og der vi leier ut i "kjelleren", et gammelt hus vi leier ut og et studielån. I tillegg har vi en gjeldsfri sportsbil som er en 2008 mod. Så nå tar vi vel opp ca.350000,. til å kjøpe oss bil nr.2. Samboer har til nå kjørt et vrak av en bil, og jeg synes ikke det er sikkert nok for sønnen vår. Vi har inntekt på ca.900000,- i året. I tillegg har vi jo 180000,- i leieinntekter i året. Så tenker vi klarer oss fint jeg Synes heller ikke 600000,- i året var mye inn... Men nå tviler jeg på at dere har like mye lån som oss heller. Og det er faktisk ikke om å gjøre å ha mest mulig i lån...!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Fikk lån for en time siden så skal opp å kjøpe bilen om en time Og vi prøver å unngå så mye gjeld som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå