Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så ble det lang lang pause siden forsøket ble avbrutt i feb og siden kroppen har brukt lang tid til å komme tilbake til normalen. Håpet jo på å komme igang på mai syklus men etter samtale med Porsgrunn i dag ser vi nå at mai/ juni forsøk må utgå siden klinikken feriestenger.Ferie og spray i sommer og så er det bare å se frem imot uke 33-34 for da er det satt av tid for egguthenting og innsett, så nå skal jeg bruke månedene frem til aug på å lade batteriene og nyte. Så må vi håpe på et fullstendig 4 ferskforsøk i aug.

Masse lykke til dere som er igang, skal igang, til dere som har testet og til dere som skal teste :-)

Og til dere som er på ventærn sånn som oss, prøv å nyte tiden frem mot oppstart, husk å være kjærester og ta vare på hverandre <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143929066-nytt-fors%C3%B8k-i-juli-aug/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja denna eviga väntan kan ju vara ganska frustrerande. Först väntan på utredning och så väntan på att få starta upp behandling och sedan själva väntan på att faktiskt lyckas med behandling. Kroppen gör ju inte alltid som man vill heller vilket många gånger leder till ytterligare väntan. även om man försöker tänka på annat och försöker njuta av resten av livet så är det av och till ganska svårt. Hela den här barnlöshetsprocessen sätter på nåt vis resten av livet på vänt vilket gör det hela ännu värre. Men men en vacker dag ska vi väl alla lyckas och då kommer vi väl tycka att all denna väntan var värt det! :-). Masse lycka till åt er också när ni väl kommer igång i slutet av sommaren.

Jeg har hatt 3 avbrutte frys siden januar i år. Og jeg bestemte selv at jeg venter til august. Skal starte på sprayen på slutten av juni un spraye fram til midten av august, rundt da regner jeg blir uttak/innsett. Men det er jo selvfølgelig hvis mensen kommer som den skal. På grunn av all det tullet har mensen også vært på bærtur. Sist hadde jeg 2 ganger i samme månad! Og det har jeg aldri hatt før!

Skal til kreta i juni og prøve å kose meg. Lykke til!

Hei. Når er d de feriestengt da? Jg skal sette inn nå snart, men hvis d ble mislykka hadde jg håpet å rekke juni også . Jg er i Porsgrunn jg og. Så du fikk m spray osv så du kan beg selv om de har stengt, håper jg også da evnt kan det og ta ut og sette inn på august syklus .

Jeg kan fortelle om mine avbrytte forsøk. Var ikke noe problem på de første frys forsøkene i fjor. Men om det har vaert alle dei forsøkene med hormonar eller andre ting som gjorde at det gikk som det gikk i år, veit jeg ikke. Først måtte jeg avbryte på grunn av st.olavs mente jeg kan ikke gå så lenge sammenhengendes på prednisolon. Så der var nedtrapping som varte i en hele månad.

Det neste forsøket ble avbrytt på grunn av en follikel før innsett som var for stor enn det er tillatt. Dei er ikke like strenge på alle klinikker har jeg lest for dette. Og neste forsøket ble avbrytt på grunn av ingen av egga overlevde opptining (og jeg hadde 3 på frys. Var overbevist at ihvertfall 1 skal jeg ha). Men egentlig på ul før dette fant gynekologen ut at slimhinna var ikke sånn som den skal være. Tykkelse var nok grei, men det var forskjellig tykkelse på forksjellige steder i livmora og det var visst ikke helt optimalt. Han mente at det kan hende at kroppen trenger rett og slett noen månad uten noen hormonar.

Og etter det kom mensen 8 dager seinere enn den pleide før. Og etterpå hadde jeg mens 2 ganger i samme månad.

Men det trenger ikke å bety at det skal være likedans med deg. Det skal nok gå bra helt sikkert!

I fjor ved mine 2 fryseforsøk var alt etter boka.

Annonse

Jeg skal ikke gå på noenting den her gangen, kun innsett i naturlig syklus. så sant eggl ikke faller på en dag som gjør at innsett blir på helg, da blir det avbrutt. og det er det jo en stor sjanse for. Har tre på frys så er jo spent på hvordan opptinniningen går. skal på ul til mandag, så da får vi se hva som skjer videre. spennende er det, syns at uttak/innsett gikk over all forventning, selv om det jo ble negativt da, så er litt skeptisk til å liksom ikke skulle gjøre noenting, er mye som skal "klaffe" føler jeg når det skal gå naturlig for seg.

Sikkert greit for deg med en pause ja, når man har prøvd litt blir jo naturlig kroppen mer sliten, det er litt av en prosess og påkjenning for hodet også det her..... skulle ønske det ikke fantes sommerferie, juleferie og etc for disse klinikkene.....

Porsgrunn feriestenger fra mandag 9 juli og åpner 2 uke i august.

Jeg hadde avbrutt forsøk på ferskforsøk nå i feb 2012. Etter langt regime med nesespray og 12 dager på høy dose menopur utviklet eggposene seg forsatt dårlig, så da ble jeg avbrutt. Skulle vært igang med nytt ferskforsøk(5te) nå men siden syklusen har levd sitt eget liv de siste månd må jeg vente, og siden jeg har hatt veldig mange dager på sprøyter på andre forsøk tør de ikke sette meg igang på langt regime i mai siden jeg nok ikke rekker uttak/ innsett før de feriestenger.

Imens jeg venter på nytt forsøk, heier jeg på dere som er eller skal igang snart :-) å så blir det flott å følge noen utover høsten :-) etter noen år her inne på forumet så ser man heldigvis mange solskinnshistorier ( og snart blir det vår tur)

Ja, det finnes solskinnshistorier og det er bra. Synes bare at de fleste har brukt så lang tid, og det er det å få motivert seg til ett langt forløp med flere skuffelser. Er ikke så god på det, personligheten min Erling negativt utstyrt og full av tankevirksomhet så sliter litt med å endre på det, men ikke så lett etter snart 35 år:) Ul på mandag så får jeg vel litt mer info. Fint å høre om fler i Porsgrunn ja:))

Så lenge fersk forsøkene blir avbrutt så for du ubegrenset ikke sant, det er kun tre når man får gjennomført hele prosessen? Hvor lenge har du holdt på totalt i mnd/år? Er det du som er "årsaken" til at dere må ha ivf om jeg kan spørre?

Vi har holdt på i 2 år og hatt 4 ferskforsøk og et frys. Forsøkene gjeller kun som fullverdig forsøk etter at det er satt inn befruktet egg. Føler jeg har vært igjenom mye på disse årene, sa i uke 7, utskraping og narkose ,egg som har blitt ødelagt,avbrutt forsøk, forsøk som har strekt seg over laaaang tid på høye menopur doser( 21 dager) , bivirkninge av hormoner osv....Men så har det også vært fine stunder, som da testen viste positiv( bare synd det ikke varte) og all oppmuntring og støtte leger og sykepleiere har gitt oss og heldigvis har de forsatt trua på oss og ikke minst min fantastisk kjæreste som virkelig har gjordt det han har kunnet for at jeg skal ha det så bra som mulig i prøveperioden , han har stukket seg selv i magen med sprøyte( uten medisin ) for å roe ned min sprøyteskrekk :-) Han har kjøpt små gaver og lager sprøytekalender når jeg har gruet meg, han har blandet medisin og latt meg sove og han har holdt meg i hånden og tørket tårene mine, han har hørt på all min frustrasjon og sammen har vi hatt pauser imellom forsøkene for å hente oss inn å bare være kjærester uten alt det ekstra :-)

Jeg er så heldig å ha 3 fantastiske barn( 17-15 og 13 år fra tidligere, men det betyr like mye for meg å kunne få et barn med mannen i mitt liv, det føles liksom riktig.

Jeg ble mor som 19 åring , men håper virkelig å bli mor som 36-37 åring også :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...