mamma til s@lma Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Gruer meg litt til kontroll i morgen, skal ta blodprøve å sjekke om det er kommet noen antistoff siden jeg er Rhesus neg.. Har vært veldig opp og ned med dette, jeg var entet veldig engstelig, eller tok det veldig rolig. Men de fleste jeg snakket med forteller at det er sjelden ting blir alvorlig , så lenge man får anti immuniseringssprøyte til riktig tid. Harv noen vært gjennom det samme ? Har jeg grunn til nå engste meg ?
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Jeg er rhesus negativ, med fire ukompliserte svangerskap. Ved forrige svangerskap var det til og med påvist antistiffer som bare ble fulgt opp med ekstra kontrollprøve, som så var negativ ved neste korsvei. Så det går så bra så
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Jeg er i uke 35 med barn nr 3 og er rhesus neg, alle svangerskapene har forløpt uten komplikasjoner
mamma til s@lma Skrevet 18. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2012 Tusen takk, det var godt å høre
Leirha Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jeg er resusu negativ og har fått sprøyte etter hvert barn, siden de har vært positive. Det er VEEEEEEEEELDIG sjeldent at det skjer immunisering hos gravide i Norge. Kort fortalt, De er så å si nesten umulig at det skjer når du er førstegangsgravid. En grunn til at det derimot kan skje under første graviditet er om du har mistet et barn etter uke 12 og ikke fått sprøyte. Men selv da er det sjeldent det skjer. Første gang det påvises immunisering i blodet ditt, er det ikke fult så ille, men det blir verre for hvert svangerskap. De har god behandling for både mor og barn. Første svangerskap er ganske så trygt. Men danner du antistoffer, så kan det ha en liten betydning for neste svangerskap, men oppfølgingen er god. Slik går det videre til neste svangerskap hvor det kreves flere tiltak osv... Men som regel er det ikke snakk om noe immunisering før tidligst andre svangerskap. De er veldig flinke å ta de nødvendige prøvene etter du har født, og du får sprøyten innen rimelig tid..Regn med at du også vil få høre hvor dyr den er Vi er heldige som bor i Norge sier jeg bare. Jeg kunne holdt et helt foredrag om dette Håper det ikke var for mye informasjon..
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Er i uke 34 i mitt sv skap nr 2. Ikke vært noe problem her. Fortsatt ikke noe antistoff påvist. (målte sist for 2 uker siden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå