BABY-JENTE Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg fikk henvisning til ultralyd på Ullevål for å måle lengden på livmorhalsen, da den var veldig kort forgje svangerskap. Nå har jeg mottatt en innkallelse til ultralyd på poliklinikken, og så står det at jeg må betale egenandel? Hva er dette? Jeg trodde alt som var svangerskapsrelatert var gratis for gravide? Synes det hørtes veldig merkelig ut, men er det noen som vet om dette faktisk stemmer, må man betale egenandel? Skal ringe og høre om dette i morgen....
MissDawn Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Sikker på at det ikke står at du må betale egenandel visst du ikke møter opp?!
BABY-JENTE Skrevet 18. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2012 (endret) Sikker på at det ikke står at du må betale egenandel visst du ikke møter opp?! "Du betaler egenandel hvis du ikke har frikort (husk å ta med frikortet)" Jeg er sikker på at dette må være feil, kanskje legen min glemte å krysse av at jeg er gravid på skjemaet hun sendte inn. Men det er liksom en time på svangerskapspoliklinikken, så det burde vel være implisitt at jeg er gravid? :-P Som sagt, jeg ringer dem i morgen,og legger ut et svar på hva de sa etterpå. Endret 18. april 2012 av BABY-JENTE
AdrenaLine Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Jeg har tatt masse ekstra ultralyder på riksen og aldri betalt. Er jo "samme" sykehuset så bør være samme regler. Man skal ikke betale noe så lenge man er gravid så må være en feil.
Tina-30 Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Kan da umulig stemme.Jeg var til utallige undersøkelser og ukentlige ul på ullevål under forrige graviditet.Aldri betalt en krone..
lykkelig78 Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Jeg er på ul/ kontroll på ullevål hver uke og betaler aldri noe. Det eneste jeg har betalt der er bildene på den ordinære ul. Ring dem å spør i morgen, syns det høres veldig rart ut.
BABY-JENTE Skrevet 19. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2012 Da har jeg fasiten, jenter : Jeg skal ikke betale noen ting, så lenge jeg er gravid. Dette er nok en feil fra sykehusets side Så da vet dere det, hvis dere får beskjed om å betale for ultralyd ved norske sykehus, så skal dere bare se bort i fra det." Vi bor i Norge ", som hun jeg snakket med på telefon sa det så fint
mummimamma27 Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Sykehuset her tar 25 kr for ultralydundersøkelse, både ordinær og ekstra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå