Gå til innhold

Dere som bruker briller/linser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De siste brillene jeg kjøpte kosta meg 1300 kr. Da var innfatningen på salg. Har aldri kjøpt spesielt dyre briller. Sånn sett er det dyrere med linser enn briller. Briller kjøper du en gang, og bruker i flere år. Linser må du kjøpe flere ganger i året.

Det er vanskelig å tallfeste, for det avhenger av om du kan tenke deg å kjøpe briller og linser via nett, eller kun via optiker.

Jeg kjøper brillene mine på nett og bytter ca en gang i året og betaler rundt 800 for et par briller.

har bestilt briller på Brilleland og de kommer på noen tusen. Hvor kjøper dere på nett, er det komplisert? Kan man kjøpe på nett uavhengig av styrke man trenger. Helt grønn på dette

Det er vanskelig å tallfeste, for det avhenger av om du kan tenke deg å kjøpe briller og linser via nett, eller kun via optiker.

Jeg kjøper brillene mine på nett og bytter ca en gang i året og betaler rundt 800 for et par briller.

har bestilt briller på Brilleland og de kommer på noen tusen. Hvor kjøper dere på nett, er det komplisert? Kan man kjøpe på nett uavhengig av styrke man trenger. Helt grønn på dette

Jeg kjøper mine på Favoptic. http://www.favoptic.no/

Kvaliteten på brillene er like bra som de jeg kjøpte hos optikeren i starten av min brillekarriere, men mye billigere. Det gjør at jeg kan bytte oftere enn hvis jeg hadde hatt briller kjøpt hos optiker.

Annonse

Bruker 320,- i mnd på linser (linseavtale hos Brilleland)

Skal kjøpe nye briller nå, og bare glassa kommer nok på 4-5000,- også blir det vel minst 500, kanskje mer på innfatning. Da er det godt å få søskenrabatt fra lillesøster som jobber i brillebutikk ;)

Spørs hvordan det synet ditt er. Briller koster meg ca 6000 eksl innfatning og synstest, selv på specsavers. Linser er billige hvis de er standard, dyre om man må ha korrigering for skeive hornhinner eller andre avvik..

Må ha nye brilleglass nesten hvert år, håper det stabiliserer seg snart...

Spørs hvordan det synet ditt er. Briller koster meg ca 6000 eksl innfatning og synstest, selv på specsavers. Linser er billige hvis de er standard, dyre om man må ha korrigering for skeive hornhinner eller andre avvik..

Må ha nye brilleglass nesten hvert år, håper det stabiliserer seg snart...

Jeg hadde visst ekstremt skeive hornhinner, det ene øyet værre enn det andre. Så da er det vel ikke så billig

HI

Årlig synstest: 4-500 kr

Linser bestilt på lenses4net.no (standard månedslinser): 1200 kr årlig

Linsevæske: 120 kr per flaske, holder 2 mndr, kanskje lenger, er ikke sikker.

Nye briller ca hvert 5.år (bruker linser hver dag, så gidder ikke fornye brillene hver gang synet endrer seg): alt fra 2-6000 kr

Kjøper på Nille. Under hundrelappen for 1-2 briller, funker som bare det. Ikke vondt i hodet, ikke fått verre syn eller lignende.

Kjøper linser på Lenson.no, ca 800,- i året.

Jeg kjøper mine på Favoptic. Kvaliteten på brillene er like bra som de jeg kjøpte hos optikeren i starten av min brillekarriere, men mye billigere. Det gjør at jeg kan bytte oftere enn hvis jeg hadde hatt briller kjøpt hos optiker.

Kan anbefale www.ExtraOptical.no dersom man skal kjøpe briller på nettet. Har brukt dem flere ganger både til mine barn og meg selv. Der får du komplett brille med styrke fra bare 79,- pr par. Man bare legger inn styrken fra brilleseddelen, og så kommer de hjem i postkassa! Genialt, og faktisk brukbar kvalitet.

Gjest Miryks

Kan anbefale www.ExtraOptical.no dersom man skal kjøpe briller på nettet. Har brukt dem flere ganger både til mine barn og meg selv. Der får du komplett brille med styrke fra bare 79,- pr par. Man bare legger inn styrken fra brilleseddelen, og så kommer de hjem i postkassa! Genialt, og faktisk brukbar kvalitet.

Takk for tips, men trives med Nille, jeg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...