Gå til innhold

Neg. ivf-forsøk - Bør jeg sette inn tre egg neste gang?

Anbefalte innlegg

Kjære alle ivf-damer

Har nettopp hatt et negativt ivf-forsøk på cfc.

Fikk satt inn to egg da.

Skal nå igang med et nytt forsøk, og lurer på om jeg bør få satt inn tre egg neste gang?

Noen av dere som har erfaring med dette?

Er forresten førti år og har en sa (etter aid) bak meg.

Håper inderlig noen kan hjelpe.

Klem fra en litt sliten prøver.

Fortsetter under...

trodde ikke det var lov med 3 egg jeg...

men uansett om det er lov eller ei.. er jo en liten risiko for å få 3 barn, selv når man setter inn 2 egg.. så jeg hadde nok ikke satt inn 3... men forstår jo at drømmen er stor, og at klokka tikker... dette må du nok avgjøre helt på egenhånd...

men uansett sier de jo at det ikke øker mer enn 5 prosent å sette inn 2 egg...

Jeg kan bare svare for meg selv; jeg satte inn 3 egg. Det var mitt første prøverørsforsøk, etter 4 negative inseminasjoner. Blir snart 40 år og bestemte meg for å hoppe uti med begge bena!

Skal ha ul på fredag og se hvor mange som klorte seg fast... ;-)

Kjære Adine og Utålmodig

Takk for at dere svarer meg.:-)

Adine, jeg visste ikke at det økte sjansene med bare fem %.

Men, ok.

Jeg tar gjerne de fem prosentene, jeg.;-)

Ut i fra cfc's infomateriale ser jeg at de tilbyr innsett av tre egg til kvinner over 38.

Veldig hyggelig at du har lykkes, Utålmodig.:-)

Og tøft at deg å satse på tre egg,

Kan jeg spørre deg om hvilken klinikk du går på?

Ja, drømmen kaller!

Annonse

Man har jo bittelitt større sjans for at eggene deler seg fortere ved IVF (spesielt ved ICSI har jeg lest), og som da fører til eneggede tvillinger.

Hva hvis alle eggene fester seg, i tillegg til at det ene deler seg ekstra? Altså, firlinger... Litt risikabelt, i mine øyne! :)

Jeg har vært på Serum i Athen, Hellas.

Hun anbefalte i alle fall ikke at jeg bare satte inn 1 egg.

Er risikoer i alle bauger og kanter her, så noen sjanser må man ta!

Satser på at alle gode ting er tre :-)

Som kan forstås på flere måter:

alt. 1: barnet jeg allerede har + meg + baby

alt. 2: barn + tvillinger

alt. 3: trillinger

Må bare gå på med krum hals, hihi ;-p

Tusen takk for svar anonyme brukere og utålmodig

Ja, jeg har også hørt dette med at hvis ett egg løsner så reiser alle, men er usikker på hvor stor risikoen for dette er.

Når det gjelder risikoen for flerlinger, er nok den litt mindre i min alder.

Er vel flaks hvis noen fester seg i det hele tatt!;-)

Og som en venninne sa: Da får i hvert fall ungen søsken!

Og Utålmodig: jeg liker din logikk!;-)

Jeg ville satt inn 3 egg :)

Har hatt 16 ivf forsøk her i Nore, en klinikk på Vestlandet og har fått satt inn 3 egg ved 4 av forsøkene. Ingen tvillinger eller trillinger her :) Men har blitt gravid 3 ganger ila forsøkene og venter nå nr. 3 i november.

I Norge er det vel ikke lov å sette inn 3 egg, men når en har 9 forsøk og en ikke blir gravid? Hva skal en da gjøre? Da vil det ikke være noen problem for klinikken å argumentere for dette til Helsemyndighetene. Min lege på klinikken gikk som nevnt "god for meg" ved fler anledninger og det endte alltid opp med singel svangerskap :)

Lykke til!!

Jeg kan bare svare for meg selv; jeg satte inn 3 egg. Det var mitt første prøverørsforsøk, etter 4 negative inseminasjoner. Blir snart 40 år og bestemte meg for å hoppe uti med begge bena!

Skal ha ul på fredag og se hvor mange som klorte seg fast... ;-)

Så spennende!!! Masse lykke til :) :) :)

Kjære mamma.no

For en trøst for meg å høre din historie!

Så er det litt rettferdighet i verden allikevel, da!

Er så glad for at du til slutt lyktes.

Og for at det ikke minst finnes litt rom til å manøvrere også her i Norge.

For som du sier, hva skal man egentlig gjøre da, når man mislykkes gang på gang?

Klem til deg.:-)

Annonse

Kjære mamma.no

For som du sier, hva skal man egentlig gjøre da, når man mislykkes gang på gang?

Så engi!! Jeg fikk min første gutt etter 5 ivf, så viste deg seg at lillebror skulle bli temmelig treig å få has på og jeg måtte til pers hele 9 ganger og brukte 2 år før jeg i det hele tatt ble gravid, men han kom tilslutt :) Etter at lillebror kom til oss for 1 år siden og ble lagt på magenmin, så bare MåTTE jeg ha en til!! Det var helt fantastisk og noe jeg unner hver en kvinne som ønsker barn. Jeg fikk det så for meg at en evnt nr.3 ikke ville bli så vanskleig som de to første og fikk sterke følelser for at jeg vill klare det ila en 3pk. Og der satt den jammen meg på forsøk nr.2!!

Med første fikk jeg satt inn 2 egg hver gang.

Men andre fikk jeg satt inn 2 egg 5 ganger og 3 egg 4 ganger.

Med tredje fikk jeg satt inn 2 egg og ville ha fått satt tilbake 3 egg ved 2.forsøk, men da fikk jeg kun 2 brukende egg - så 2 egg der også. Jeg er 36 i år.

Jeg vil anbefale seg å sett inn 3 egg. Du er klar over "risken" som du tar og vet at den e liten. Du vil uansett ha de du får og du kommer til å klare det med glans!! Masse lykke til og klem til deg :)

Kjære mamma.no

Så engi!! Jeg fikk min første gutt etter 5 ivf, så viste deg seg at lillebror skulle bli temmelig treig å få has på og jeg måtte til pers hele 9 ganger og brukte 2 år før jeg i det hele tatt ble gravid, men han kom tilslutt :) Etter at lillebror kom til oss for 1 år siden og ble lagt på magenmin, så bare MåTTE jeg ha en til!! Det var helt fantastisk og noe jeg unner hver en kvinne som ønsker barn. Jeg fikk det så for meg at en evnt nr.3 ikke ville bli så vanskleig som de to første og fikk sterke følelser for at jeg vill klare det ila en 3pk. Og der satt den jammen meg på forsøk nr.2!!

Med første fikk jeg satt inn 2 egg hver gang.

Men andre fikk jeg satt inn 2 egg 5 ganger og 3 egg 4 ganger.

Med tredje fikk jeg satt inn 2 egg og ville ha fått satt tilbake 3 egg ved 2.forsøk, men da fikk jeg kun 2 brukende egg - så 2 egg der også. Jeg er 36 i år.

Jeg vil anbefale seg å sett inn 3 egg. Du er klar over "risken" som du tar og vet at den e liten. Du vil uansett ha de du får og du kommer til å klare det med glans!! Masse lykke til og klem til deg :)

Fælt til skrivefeil her, men det går fort i svingene når senga roper.... ;)

Kjære mamma.no

For en historie!

Og for en triumf!

Jeg ber til høyere makter om at jeg også får oppleve dette fantastiske!

Og som du sier: vi tar MED GLEDE i mot de vi får.

Tramper kanskje noen på tærne nå, men tar sjansen: Det er sånne som oss som blir de virkelige mødrene!

Ja, fikk satt inn 3 flotte 8-cellede donorembryo.

Må innrømme at det begynner å krible med tanke på ul på fredag - ikke minst siden magen "spratt ut" omtrent med én gang, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å skjule dette i 4-5 uker til...

Er igrunnen innstilt på tvillinger, selv om det selvsagt blir tøft når jeg er alene. Har heldigvis familie og venner som kan hjelpe meg. Ei venninne av meg fleipet om at det var godt hun hadde beholdt sprinkelsenga, slik at hun også kunne få låne en av trillingene av og til ;-)

Kjære mamma.no

For en historie!

Og for en triumf!

Jeg ber til høyere makter om at jeg også får oppleve dette fantastiske!

Og som du sier: vi tar MED GLEDE i mot de vi får.

Tramper kanskje noen på tærne nå, men tar sjansen: Det er sånne som oss som blir de virkelige mødrene!

Joda, vi går gjennom litt forskjellig for å nå drømmen om å få bli mamma, så det er i hvertfall noe vi virkelig ønsker :)

Når er det du skal sette inn?

Ja, fikk satt inn 3 flotte 8-cellede donorembryo.

Må innrømme at det begynner å krible med tanke på ul på fredag - ikke minst siden magen "spratt ut" omtrent med én gang, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å skjule dette i 4-5 uker til...

Er igrunnen innstilt på tvillinger, selv om det selvsagt blir tøft når jeg er alene. Har heldigvis familie og venner som kan hjelpe meg. Ei venninne av meg fleipet om at det var godt hun hadde beholdt sprinkelsenga, slik at hun også kunne få låne en av trillingene av og til ;-)

Oi, så flott!! Også 8 cells også da!!!! Hjelpes meg, her lukter det tvillinger (minst!) ååå, jeg kjenner jeg blir så spent på dine vegne :) Sitter og ler og smiler her:) Det er altså så gøy når en lykkes og så utrolig spennende:) Har du tatt blodprøve/hcg? Den vil jo kunne gi en viss peilig på "hvor dette ender" ;) Nei, dette kommer til å gå kjempebra uansett antall. Du er en voksen kvinne som vet hva du gjør og som har som du sier både familie og venner rundt deg som sikkert tripper etter å få hjelpe og avlaste deg når knøttene kommer, så detter kommer til å gå heeelt fint :)

Du Må komme inn og fortelle oss om hvordan det gikk på UL!! Hvor bor du? Når er termin?

Hcg var 450 15 dpo og 1285 17 dpo, ganske høyt altså ;-o

Termin 5. desember, men regner med det blir før dersom det er mer enn én. Kjenner at jeg begynner å bli litt nervøs ang. antallet nå! ;-)

Jeg bor på et lite sted på Sørlandet, og regner med å bidra til at stedets sladrekjerringer snart får litt å prate om, he-he ;-p

Kjære utålmodig og mamma.no

Utålmodig: Så spennende!

Heier på deg i morgen! Er jo litt morsomt hvis de blir flerlinger, da!:-)

Selv begynner jeg på medisiner om en uke. Var hos gyn. i dag. Skal ha kort regime og er ganske "kjapp" fram til eggløsning, så det blir vel uttak og innsett i uke nitten.

Er forferdelig nervøs, egentlig. Sist gang ble jeg så skuffet fordi jeg ikke fikk noen på frys, men da jeg spurte gyn. om dette i dag, sa hun at hun aldri hadde hørt om noen på min alder (40) som hadde fått noen på frys!?! Fikk dere noen på frys, forresten?

Har uansett bestemt meg for å sette inn tre egg nå! Her må det bare satses!

Hadde telefonkonsultasjon med cfc i dag, og glemte å spørre om jeg bør ha assisted hatching neste gang!

Så nå må jeg spekulere på det også. Hadde du ass.hatching, mamma.no?

Kjære utålmodig og mamma.no

Utålmodig: Så spennende!

Heier på deg i morgen! Er jo litt morsomt hvis de blir flerlinger, da!:-)

Selv begynner jeg på medisiner om en uke. Var hos gyn. i dag. Skal ha kort regime og er ganske "kjapp" fram til eggløsning, så det blir vel uttak og innsett i uke nitten.

Er forferdelig nervøs, egentlig. Sist gang ble jeg så skuffet fordi jeg ikke fikk noen på frys, men da jeg spurte gyn. om dette i dag, sa hun at hun aldri hadde hørt om noen på min alder (40) som hadde fått noen på frys!?! Fikk dere noen på frys, forresten?

Har uansett bestemt meg for å sette inn tre egg nå! Her må det bare satses!

Hadde telefonkonsultasjon med cfc i dag, og glemte å spørre om jeg bør ha assisted hatching neste gang!

Så nå må jeg spekulere på det også. Hadde du ass.hatching, mamma.no?

Hei:) Jeg har tatt alle mine forsøk i Norge og her det det ikke lov til å utføre ass.h på embryo :( Av 16 forsøk, så har jeg hatt kun 2 frys. Jeg var 29 da jeg begynte denne prosessen... Tror godt det kan stemme det som gyn sa - at frys følger alder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...