Vårbarnet med to små Skrevet 18. april 2012 #1 Del Skrevet 18. april 2012 Hei. Er ikke så aktiv her inne lenger, orker liksom ikke. Vet at jeg ikke har vært av de som har prøvd lengst, men psyken min får seg stadig noen knekker. Vi har begynt på utredning. November i fjor var vi på fredrikstad for første time. Tok en hel masse blodprøver, og jeg ble sjekket med innvendig ul. Alt virket ok. Fikk pergo selv om jeg har hatt el av meg selv. Gledet meg som en liten unge til å begynne på pergo, men TR kom jo aldri. Bare spottet i nesten to uker. Så da tok jeg tilslutt en graviditetstest, og den viste selvfølgelig Gravid 1-2 uker. Problemet var vel at den skulle vist over 3. Så da var det enda en SA da. TR kom for fullt noen dager senere. Så da ble det en måneds utsettelse på Pergoen. Pergoen kom, først en dobbel, så en enkel. I løpet av de måneden fikk jeg IKKE positive el-tester... Så har vi hatt en måned hvor jeg ikke har testet etter el, og egentlig ikke hatt så mye sex heller. Nå var jeg på ny time på fredrikstad forrige uke. Fikk der beskjed om at de lurte på om abortene mine kunne komme av blodpropper/infarkt, for jeg hadde svakt positivt utslag på den blodprøva. (yesss, tenkte jeg nesten for meg selv. Da gjenstår det jo bare å bli gravid, så får jeg blodfortynnende...) Tok ny blodprøve, og fikk svar idag. NEIDA, nå testet jeg negativt igjen. "da slipper du å begynne på medisiner når du blir gravid neste gang" sier legen til meg. Akkurat som om det hjelper. Jeg har sluttet å glede meg når jeg får positive graviditetstester. Det var bare første gangen det. Tanken som flyr gjennom hodet mitt med en gang en positiv test lyser mot meg er; hvor lenge skal det gå før jeg begynner å blø denne gangen da? Så da gjenstår det å se om vi har kromosomer/dna som ikke matcher da. Da tror jeg verden min raser sammen. Vi er henvist til AIH. Håper Håper HåPER at vi får brev snart, selv om mannen ikke har levert "svømme"prøve. Han har nektet det tidligere, men nå vil han det. Mulig vi nå bør vente til vi får svar? Tror dere at det er vits i å levere svømmeprøve til fredrikstad nå? Legen har jo allerede sendt henvisning til AIH ett eller annet sted i Oslo. Nå er vel da egentlig håpet mitt at det plutselig ikke er ventelister, slik at vi poff, havner på AIH................. :S Noen som har noen erfaringer med AIH? Jeg er så utrolig lei av å være sliter. De som begynte å prøve ETTER oss begynner nå å få barn nummer to.... Ho som egentlig liksom skulle vært bestevenninna mi klarte å få første etter to-tre måneder. Nå sier ho til meg at de skal ha et barn til til neste år. Det sier ho som om det er den mest naturlige ting i verden. Men, i hennes verden er det det. Hun har aldri slitt med noe. Så nei, hvorfor skulle hun slite når hun finner ut at hun skal ha nummer to? Jeg orker ikke lenger å forholde meg til henne. Beklager langt innlegg, men måtte bare få ut noe.... <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928938-utredning-aih-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg83 Skrevet 18. april 2012 #2 Del Skrevet 18. april 2012 Huff, ser at det ikke har vært noen lett vei for dere Må være en utrålig påkjenning med så mange aborter også, og trist å aldri kunne glede seg til tross for positiv test. Skjønner godt at du ikke orker hun venninna di nå, selv om hun sikkert ikke mener det vondt. Når man sliter selv er det provoserende når folk bare "bestiller" barn, og så er det i boks, liksom Jeg skal snart ha AIH nr.2. Har tro på at det kan gå Masse lykke til med alt framover! Håper ventetiden går fort og at dere snart slipper til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928938-utredning-aih-litt-langt/#findComment-144165748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philomele Skrevet 18. april 2012 #3 Del Skrevet 18. april 2012 Kjære Vårbarnet Fikk så vondt av deg når jeg leste innlegget ditt. Det er sannelig tøft å lage barn....i hvert fall når det ikke klaffer med en gang. Håper i hvert fall inderlig at du lykkes snart. Selv er jeg singel og holder meg mest på donortråden, men kjenner meg allikevel igjen i mye av det du skriver. Det har også vært vanskelig for meg å forholde meg til venninner som det bare spruter unger ut av. Er så sårt at det skal være så lett for noen og så vanskelig for meg.... Men Vårbarnet...dette vil jeg understreke! Pass på at du blir skikkelig utredet for mulig koagulasjonsproblematikk! Selv har jeg en medtfødt koagulasjonsforstyrqelse som bla. gir meg skyhøy abortrisiko. Har selv hatt problemer med å bli skikkelig utredet og behandlet, og blir veldig bekymret når jeg hører historien din. Ønsker deg alt godt. Klem fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928938-utredning-aih-litt-langt/#findComment-144166126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå