Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Er kun 9 uker men kjenner at jeg har presset meg for lenge i full jobb uten fravær. Er veldig dårlig og på fridagene mine annenhver helg ligger jeg strak ut. Føler det er litt teit siden jeg er snaue 2 måneder på vei men aldri i verden om jeg hadde trodd at svangerskapet skulle begynne slik Var så sprek sist! Hvordan går det med dere andre?
lillebie på`n igjen Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Ligger langstrakt på sofa nesten hele dagen..er 10+2 og har slitt med kvalme, hodepine og er veeeldig trøtt...er 100 % sykemeldt frem til mandag og skal tilbake til legen min da...har en liten gullklump på snart 2,5 som jeg får dårlig samvittighet for, fordi jeg er såå sliten og ikke orker leke så mye som jeg pleier...håper energien kommer tilbake nÅ som jeg snart går inn i 2 tri
StineMor_2007_ Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Jeg er ikke mer en 6 uker, og ligger strakt ut på sofaen hele dagen. er kvalm og trøtt hele dagen og klarer ikke gjøre noe.. Men jeg lurer på om jeg er lengre på vei en jeg tror, så ser frem til legetime til mandag.. Har en jente på 4,5 år som syntes mamma er blit kjempe kjedelig Var ikke dårlig i det hele tatt når jeg gikk gravid med hu..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2012 Ja det er jo akkurat dette som er så kjedelig, at de små synes det er sååå kjedelig selv om de kanskje har en kjempeflink pappa Det blir mange sofatimer hehe! Hadde min første legetime denne uken men spurte ikke etter noen sykemelding. Angrer muligens litt på det akkurat det Men prøver en stund til siden det er hemmelig for de på jobben. Har dere sagt det til arbeidgiver?
StineMor_2007_ Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jeg fortalte det på lørdag, da var jeg så dårlig at jeg måtte gå hjem fra jobb. Han satte veldig pris på at jeg sa det så han skjønte hvorfor jeg var så dårlig..
Wollafruen Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Jeg er snart 9 uker på vei med nr 3, og måtte kaste inn håndkleet denne uka. Sleit skikkelig på jobb sist uke, bare hang i stolen.. Kvalmen har toppa seg den uka her, og mandag måtte jeg bli hjemme fra jobb. Ordna meg med en legetime, og legen mente jeg trengte å ta det litt med ro ut 1. Trimester (har blant annet lang pendlevei). 100 % sykemeldt ut uka, og 50 de neste tre. Måtte dermed si det på jobb tidligere enn jeg hadde ønska, men det gikk for så vidt fint. Jeg har en super sjef Jeg sover to-tre timer hver formiddag, men har allikevel null problemer med å sovne på kveldene! Mindre kvalm når jeg ikke må stå opp halv seks, men det kommer og går gjennom dagen. Nå gleder jeg meg til å bikke uke 12-14, og håper energien kommer tilbake og kvalmen forsvinner
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 var 30% sykemelt fra uke 4 til uke 10 pga mye kvalme, tretthet og vanskelig å legge til rette på jobb. Mistet en tvilling i uke 10 og er nå sykemeldt 100% frem til uke 12. Vet ikke om jeg orker å gå tilbake fullt da. Jeg vet at dette er et prøverørsforsøk med mange tårer og venting som ligger bak, men det vet ingen andre. Føler jeg kaster inn håndkle litt tidlig, men akter IKKE å la jobben gå utover min helse. å være gravid er MIN jobb nå,så får folk si akkurat det de vil. jeg har lite fravær ellers i jobbsamenheng og høy moral.
lillebie på`n igjen Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Jeg er relativt ny i jobben og har en veldig stor stilling med lange arbeidsdager...jeg var syk 2 uker før jeg ble gravid m lungebetennelse og når jeg kom på jobb måtte jeg i møte hvor jeg fikk beskjed om at "du kan ikke bare SYKEMELDE deg!!?? Hvem skal gjøre jobben din mens du er borte??" og at jeg måtte jobbe selv om jeg var syk....noe som ikke er lov...så de kommer til å bli sure når jeg forteller jeg er gravid, gruer meg!! Skal på ul i uke 12 og forteller etter det!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2012 Uff av meg, det er akkurat denne reaksjonen jeg er redd for. 2 kollegaer vet heldigvis om at jeg er gravid, men sjefen tror jeg ikke hadde brydd seg. Vi har hatt noen fæle opplevelser der før, ikke angående graviditet men annet fravær, og jeg føler at jeg ikke kan stole helt på henne. Prøver ut denne uka her og ser hvordan det går. Har nylig signert en ny kontrakt og det er vel derfor jeg er litt småredd selv om jeg vet at de kan ikke gjøre meg noe.
November-spire-79 Skrevet 19. april 2012 #10 Skrevet 19. april 2012 Puh...ja nå måtte jeg kaste inn håndklet for noen dager Det er jammen ikke gøy å krype til legen for å be om sykemelding, men nå var jeg i ferd med å bruke opp egenmeldingene mine. Totalt utsliltt og svimmel/skjelven. Føles som om kreftene er borte. Migrenen melder seg så for jeg anstrenger meg....Håper på bedre tider i 2 trimester hvor man kan jogge og spise sunt. Nå orker jeg bare pølser til middag hehe
Squirrel79 Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Jeg har hatt dager hvor jeg har vært litt sliten når jeg har kommet hjem fra jobb, men merker faktisk at jeg får mye mer overskudd om jeg tvinger meg selv til en tur ut. Enten sykkeltur, joggetur eller gåtur alt etter formen. Da har jeg mer overskudd når jeg kommer hjem. Tror også at dette har hjulpet meg i jobbsammenheng. Har ikke trengt å være i nærheten av sykedager ennå. I første svangerskap hadde jeg noen egenmeldingdager de først 12 ukene, men det gikk mye på det psykiske også, da det var uplanlagt graviditet og sambo som ikke ville ha barn. Denne gangen er alt planlagt og fryd og gammen, så det hjelper nok. Har vært bittelitt kvalm noen ganger, men er veldig nøye med å spise regelmessig og riktig, så går det greit
Turbojenta og lillesøster Skrevet 19. april 2012 #12 Skrevet 19. april 2012 Veldig sliten her også. Sliter ikke sånn veldig med kvalme, men kjenner at den er der. Graviditeten kom som et kjempe sjokk på oss denne gangen, har gått på p-piller helt frem til jeg fant det ut på mandag. Det har vært noen tøffe dager, jeg er ferdig utdannet denne våren og hadde jo ingen planer om en til før jeg var i jobb. Nå er det ikke så lett å få jobb som det jeg er utdannet som her vi bor og har slitt litt psykisk de siste mnd med tanke på akkurat det. Føltes igrunn ganske håpløst å bli gravid akkurat nå, da det ikke akkurat styrker mine jobbmuligheter. Ble faktisk sykmeldt ut denne uken fra deltidsjobben, da legen mente jeg trengte tid til å få tenkt meg om. Flaut å være sykmeldt fra en 20% stilling, men kjenner at det har vært litt godt også. Har klart å sortere litt tanker, og lagt en halvveis plan for høsten. Skal sies jeg har et stort behov for planlegging, så hele verden min ble snudd på hodet kan man si...hehe, jaaa jaa
TurboPrinsessen:-) Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Jeg er 9 uker idag. Er ikke kvalm lenger, bare veldig sliten. orker ingenting. Og huset ser deretter ut også. Hjelper jo ikke at samboeren min er ukependler, og kun hjemme i helgene. Denne uka har jeg lagt meg sammen med snuppa kl.20.30 og sovet til morgen. Kjenner det sliter å måtte kjøre en time hver vei på jobb. Samboer mener jeg bør få en sykemelding, men jobben er jo ikke noe stress,.. ingenting å gjøre på, sitter bare og leser på nettet.. Hadde dette vært en fast jobb kunne jeg kanskje vurdert å snakket med legen om en gradert sykemelding, men jeg er bare vikar. Så lenge ting er som de er, så vil jeg ikke sykemelde meg. Har bare kontrakt ut mai, så kan jo hende jeg får en ufrivillig lang ferie etterpå. Kan ikke huske at jeg var så sliten forrige gang, men da kunne jeg jo legge meg og sove når som helst, hadde jo ingen andre små og ta meg av. Håper energien kommer snart tilbake. Sist må jeg vel si å ha hatt et drømmesvangerskap... ingen plager og full av energi!
Nostalgia Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 Er 100% sykemeldt. Ligger på sofaen mesteparten av tiden. Fryktelig kvalm og kaster opp hver dag. Litt for mye anstrengelser og jeg får akutt brekkniger. Kvalm tidlig på kvelden men da hjelper det å legge seg. Er 10 uker
November-spire-79 Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 Er 100% sykemeldt. Ligger på sofaen mesteparten av tiden. Fryktelig kvalm og kaster opp hver dag. Litt for mye anstrengelser og jeg får akutt brekkniger. Kvalm tidlig på kvelden men da hjelper det å legge seg. Er 10 uker God bedring til deg Jeg synes også at det hjelper å legge seg tidlig på kvelden. Kjenner det på kvalmen når det er på tide å sove
Silly80 Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Mye kvalm og enormt trøtt og sliten. Orker ingenting. Er sykemeldt 100% fra jobben inntil videre. Funker dårlig å ikke fungere i min jobb, da jeg jobber med en handikapet og er alene på jobb. Er 6+5 på vei.
mars :-) Skrevet 20. april 2012 #17 Skrevet 20. april 2012 Ser det er mange som er kvalme og uvelle her.... Jeg er også utrolig lsiten om dagen, er kun 6 uker på vei.... Godt å se det var flere som ikke var lengre og ikke er i form. Uansett unner jeg ingen å ikke være i form, på den ene eller andre måten. Jeg var hos legen i dag og fikk 100%sykmelding. Er så redd for at stresset rundt meg skal gjøre så jeg mister. Legen sa de tre første månedene var viktige i fht å ta det med ro. Og nå som vi fryseforsøket endelig satt etter mange forsøk, tar jeg ingen sjanser... Ingen på jobb som takker meg for innsatsen om det skulle gå galt. Så jeg gjør min arbeidsinnsats når jeg ikke er gravid (skal jobbe altså, men ikke akkurat neste uke.... hihi)
Grynet:) Skrevet 20. april 2012 #18 Skrevet 20. april 2012 Ble sykemeldt forrige onsdag grunnet kvalm, slapp og svimmel. Det hjelper å hvile og spise jevnt. Denne uken har det kommet hodepine og. I dag var jeg ikke kvalm da jeg våknet, litt godt og litt skummelt.. Er 11 +5 i følge gyno/ UL og 11+2 i følge egen utregning. (EL) Klarte å spise middag i dag også.. Seier! Varm mat har ikke vært noen høydare til nå! Så noen kommenterte husarbeid.. Fortrenger dette temaet..
Høytoppåfjellet Skrevet 20. april 2012 #19 Skrevet 20. april 2012 Jeg 7+2 i dag, og har vært kvalm dag og natt siden uke 5. Er i tillegg kraftig forkjøla så jeg føler meg temmelig nær døden akkurat nå. Er det bare meg som blir kvalm av kjøkkenet?? Selve rommet liksom? Og så er det HELT vanvittig hvor god luktesans jeg har fått! Jeg kan finne savnede folk i fjellet, jeg tuller ikke!!
tingeling<3 Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 Jeg blir også kvalm av kjøkkenet og kjøleskapet :-(
Nostalgia Skrevet 21. april 2012 #21 Skrevet 21. april 2012 Puh...ja nå måtte jeg kaste inn håndklet for noen dager Det er jammen ikke gøy å krype til legen for å be om sykemelding, men nå var jeg i ferd med å bruke opp egenmeldingene mine. Totalt utsliltt og svimmel/skjelven. Føles som om kreftene er borte. Migrenen melder seg så for jeg anstrenger meg....Håper på bedre tider i 2 trimester hvor man kan jogge og spise sunt. Nå orker jeg bare pølser til middag hehe Gleder meg også til 2. Trimester og håper jeg klarer å trene igjen... Nå lever jeg på havregryn med masse rosiner på . God bedring til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå