Gå til innhold

Tenner: Er jekslene verre enn andre tenner...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 10,5mnd har 4 tenner oppe og 2 nede. Hørt at jekslene ofte er neste ut før hjørnetennene.. Synes hun har vært ufattelig sutrete og vanskelig siste dager, helt vill eetter å tygge på ting (så hun dirrer i hodet!) og vil ikke spise... Ser ikke ut til at det er flere på gang nede eller hjørntetenner, så lurte på om det evt kunne være jeksler på gang? Noen m erfaring m dette? Stemmer det at disse kommer så tidig, og er de verre enn de andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vanskelig å si, men det kan jo være flere tenner på gang.

Vår eldste hadde alle melketennene (bortsett fra 2-års jekslene) før hun fylte 1 år, og jekslene kom ut før hjørnetennene 3 av 4 steder. Men vi merket ikke noe stor forskjell på jeksler og de andre tennene, hun var endel plaget uansett.

Får håpe det går over snart, og at tennene popper opp raskt!

Skrevet

Jenten min hadde 4 tenner oppe og 4 tenner nede før helgen. Nå har hun 11 tenner, og fyttigrisen for en helg det har vært!! Nå hadde hun den 4 barnesykdommen i tillegg, men den la jeg faktisk ikke merke til før utslettet kom, fordi hun var så plaget av tennene sine!! Og det er fortsatt 2 til på vei igjennom. Så ja, jeg syns jekslene har vært #%*@&.... iforhold til de andre :)

Skrevet

Min erfaring er at de er værre, han fikk de oppe rett før han var et år

Skrevet

Hos oss var de MYE værre!

Skrevet

Hos oss var de MYE værre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...