Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg skal bort fra lørdag til søndag, dvs ingen amming før på søndagkveld. Jenta mi er 8 mnd, og jeg ammer henne 3-4 ganger pr dag.. Nå er selvfølgelig brystpumpa mi blitt ødelagt, og den nye får jeg ikke før på mandag..Når jeg er borte kan jeg jo handmelke, men er det like effektivt? Vil jeg miste melka? Eller kan jeg klare å kompansere med mye pumping og legge henne til ofte når jeg kommer hjem?
lillenims Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Håndmelking er for mange mer effektivt enn pumping, fordi du kan sette inn kreftene (bokstavlig talt ) der det er mest effektivt. Ofte er håndmelking mer praktisk også, du kan gå på do og få ut melka i et papirhåndkle om det er vanskelig å finne et sted å sette seg med pumpa. Og ingenting som må vaskes. Uansett så mister du ikke melka av en dag eller to uten amming, og spesielt ikke når du håndmelker omtrent like ofte (eller oftere) som du ammer - jeg ville gjort det mer enn 3-4 ganger om dagen, da er du sikrere på at produksjonen forblir stabil, og det er såpass kort tid at du ikke øker produksjonen helle. DERSOM produksjonen går ned så øker du den kjapt igjen i løpet av en dag eller to, om du er i tvil så er det bare å prøve å legge til jenta di noen ganger ekstra når du kommer hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå