Gå til innhold

Umoden :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var da konklusjonen etter kontroll på sykehuset nettopp. Fikk inn en fingertupp sa han. Usj... da må jeg smøre meg med tålmodighet ut i evigheten. Greit nok at han sa jeg like gjerne kunne føde i morgen likevel altså men..

Er det noen som har fått beskjed om at de er umodne og fødd i nærmeste fremtid likevel?

Jeg har termin på mandag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke noen fasit. Men som en trøst kan jeg svare på spørsmålet ditt; ja!

Det kan se at man er helt umoden, for så å føde samme dag. Det sa min jordmor. Det kan ta en måned, ei uke.. en time..

Skrevet

Med min første var jeg på kontroll den 17, hadde termin 18. Jordmor mente jeg var umoden, og at barnet sto så "høyt" i magen, at jeg nok måtte belage meg på en uke eller to å vente. I grålysningen morgenen etter gikk vannet, og gutten ble født fem timer etterpå - på dagen. Lykke til!

Skrevet

Godt å høre! :)

Har bare fått en så negativ innstilling etterhvert fordi jeg er så drittlei!! :P

Skrevet

Vet hvor lei man blir. Før min siste fødsel hadde jeg så mye vann og vondter i kroppen, at de dagene som var igjen til termin føltes som en evighet.

Men ti dager før oppdaget jeg at det kom litt blodslim når jeg tisset. Og om jeg kjente etter var det kanskje litt regelmessighet i kynnerne. Fra dette tidspunkt, til jeg sto med en nyfødt i armene, med underbuksen rundt knærne, i korridoren på sykehuset tok det under to timer. Så fra total oppgitthet til fødsel, kan det gå ganske så fort!

Smør deg med tålmodighet og kos deg med de siste rolige timene/dagene på lenge :-)

Skrevet (endret)

Med min nr 2 ble jeg betegnet som umoden kl 16.30, kl 20 begynte de første kynnerne og kl 22.29 var jenta ute :)

Endret av ♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥
Skrevet

Oida.. det var fort. Jeg har jo ikke termin før mandag. Og jeg prøver så godt jeg kan å visualisere at jeg kommer til å vagge rundt i 1-2 uker til. Men det er jo helt håpløst...

Skrevet

Ja, det gikk veldig fort, men jeg var 5 dager over termin. Den første varte i 19 t., så jeg var absolutt ikke forbredt på det. Nr. 3 nå håper jeg blir en mellomting :)

Skrevet

Ja, en mellomting vil jeg tro er det beste faktisk. Er nok ikke så veldig stas med styrtfødsel heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...