Lisse_01 Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Har dere tips til hva som hjelper? Er så slitsomt. Føler meg så sliten i ryggen at det er ubehagelig/litt vondt.
Lisse_01 Skrevet 18. april 2012 Forfatter #2 Skrevet 18. april 2012 Jeg er bare i uke 16, så kan ikke være at det er tungt
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Ja, jeg gjør det. Er og i uke 16, og hatt det slik siden uke 12, så lurer på om det er hormonellt. Hadde denne type ryggvondt med nr 1, men da hadde jeg som regel gjort mye den dagen, sliten vondt på en måte. Nå er det hele tiden, uansett om jeg har anstrengt meg eller ikke. Vet ikke om det er bekkenløsning da. Det som hjelper her er å ta det med ro, og sove med en pute mellom bena for avlastning. Ikke sitte i samme stilling hele tiden. Går turer med gode sko på ujevnt underlag (ikke asfalt). Tenker over hvordan jeg løfter og går. Holdningene mine. Har og planer om å trene litt rygg og holdninger i ryggen. Balanse og kanskje litt pilates. Forsiktig altså..
nurkisimaven Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Jeg er sykemeldt og skal til fysio neste uke... vondt rygg. stiv og ekkelt. til tiser klarer jeg ikke å gå....
Aliss Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jaa!! Hatt vondt siden uke 12 ca, men ikke hele tiden.. Jobber som frisør, så er ekstra ille når jeg har stått der noen timer. Mest vondt nesten nede ved rompa, på venstre side. Er det noe bekkenløsning? Jeg slet med ekstrem kvalme de første 15 ukene så var jo ikke veldig aktiv da, kanskje det henger sammen med lite aktivitet? Hmm, dette ble langt hilsen mye på hjertet er forresten uke 22
kattemamma Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Dette våknet jeg opp med i dag! Jeg vet jo ikke om det er pga svangerskapet eller generelt vondt i ryggen, men har ihvertfall smerter, og sitter på jobb og klarer ikke helt å konstentrere meg om noe... Har vært veldig slapp og sliten siste uka, og vært hos legen for blodprøver, men spørs om jeg ikke må få en gradert sykemelding så jeg får hvilt litt :-( Ikke gøy, hadde ikke slike plager sist svangerskap... Er også i uke 22.
Lisse_01 Skrevet 18. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2012 Har hatt vondt i ca 3 uker. Snakket med jordmor om det i går. Hun sa det mest sannsynlig var begynnelsen på bekkenløsning. Hun sa jeg burde nevne det for legen, og få en henvisning til fysio
Drammensjente Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Ja, dette kjenner jeg meg igjen i. Er i uke 21 og har hatt vond korsrygg spesielt den siste uken. Det som hjelper for meg er varme. Jeg legger på en slags kornpose/pute som jeg hadde fra før som skal varmes i mikrobølgeovn e.l. Det lindrer veldig. Vanlig varmeflaske hadde sikkert også hjulpet, men den er kanskje litt liten.
Mamsita Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Har også vondt i korsryggen. Hatt det i vekslende grad siden uke 10-12 - tenker jeg. Ting som lindrer: Litt trening - spesielt vanngym - godt å bevege seg vektløst. å ligge. Variere sittestilling. Varmeflaske mot ryggen når jeg kommer fra jobb og setter meg, og når jeg har lagt meg. å støtte opp med puter når en ligger. Mellom knær og gjerne ved legg. Varm dusj. Unngå ugunstige bevegelser, som støvsuging, holde på mye ved gulvet - nederste hylle i oppvaskmaskina, f.eks. Har også tenkt litt på å anskaffe meg pilatesball, sånn stor ball for å veksle sittestilling på jobb, da jeg tidvis sitter en del - og også går mye - slik at jeg blir ganske gåen i ryggen.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Har fryktelig vondt, og det blir bare verre og verre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå