Stoltest Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Er begynt å gi litt grøt på kvelden til snuppa som straks er 5 mnd. Ga først smaksprøver på dagtid for å se om hun reagerte på det og gir nå kanskje maks. halv porsjon på kvelden ca. 1 time før leggetid. Er det sånn at jeg bør være oppe i full porsjon på ett måltid før jeg for eks. gir grøt på dagtid også? Vet at jeg bør tilby bare en og en ting av gangen, men usikker på om måltidet må være "et komplett måltid" før man begynner med et annet måltid med fast føde.
Leelo Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Det tror jeg ikke, jeg har heller to små måltider enn å presse i henne ett stort. Og husk at barn er ulike, ikke aller spiser definisjonen på en "hel" porsjon, og noen spiser mer.
RødRev Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Jeg har i alle fall trappet opp ganske gradvis, så latt han spise fulle porsjoner et par ukers tid, før jeg har innført neste måltid. Det har funket fint Lurt å ta det så langsomt som mulig, melken og interessen for puppen kan forsvinne fort!
Stoltest Skrevet 18. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2012 Syns det er vanskelig å merke når hun får nok grøt, hun bare gaper og gaper uansett virker det som, så må på en måte bestemme selv når jeg mener det er nok. Men har jeg gitt for mye kommer det jo til gjengjeld opp igjen i kraftigere gulping, virker ikke som hun merker selv når hun blir mett av grøt. Har hvertfall ganske lang vei før vi er oppe på det som står på pakken som full porsjon.
Hannah- Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Her er det 3 mnd siden vi innførte fast føde, og vi er enda ikke oppe i full porsjon av hverken grøt eller middag, så jeg ville ikke ventet på det.
gullskattmamma Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Vi har innført nytt måltid før vi var oppe i full porsjon. Poden spiser veldig lite, så synes det fungerer bedre hos oss å ha flere små måltider enn ett stort. Han viser generelt liten interesse for mat, vil smake men blir fort lei av å spise. Han er 7,5 mnd og er ikke oppe i en full porsjon totalt en gang på dagen. Ikke alle klarer å komme opp i "en hel porsjon", så ville innført nytt måltid når du føler det er på tide
Stoltest Skrevet 19. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2012 Takk for svar, da vet jeg hvertfall at det ikke er helt tabu å begynne på nytt måltid selv om man ikke er oppe i full porsjon på det første, får se hvordan fremgangen blir på porsjonen fremover.
Light of my life Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 La henne styre posjonene du, og ingen fare å tilby måltid nr 2 dersom hun er interessert i åspise det
cent Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Kommer litt an på hva som er formålet med måltidet Jeg ønsket å gi gutten min nok grøt til å holde lengst mulig på natta når jeg begynte med grøt, derfor jobbet jeg heller med å øke det måltidet før jeg la inn nye måltider. Men siden han brukte så lang tid på å spise nevneverdig størrelse på måltidet begynte jeg etter anbefaling fra hs med litt grønnsaksmos til middag sånn at han skulle venne seg til smaker før han virkelig trengte maten. En annen ting var at jeg syns det var mer pes med fast føde enn melk når jeg var ute på tur så jeg ønsket ikke å begynne med fast føde før jeg måtte på dagmåltidene.
Studine mevik Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Lillegull får nesten en halv porsjon grøt på kvelden og nå har vi begynt å gi henne litt smaksprøver på middag/grønnsaksmos. Hun er 5mnd. Jeg vil gjerne at hun skal smake på så mye som mulig så venter ikke til vi er oppe i full grøtporsjon før vi innfører nytt. Satser på å gi henne litt forskjellige grønnsaker nå fremover og så øke til noen passe porsjoner når hun har smakt på en del forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå