Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Hei! jeg er i uke 29. Har gått opp 12 kg. Jeg går turer hver dag. Jeg spiser sunt; 1 brødskive til frokost, to på jobb + julice, to frukt, drikker et glass biola, spiser 1 porsjon middag og det kan hende det blir en kjeks eller to på kvelden. Synes jeg er flinkere med kostholdet nå når jeg er gravid enn ellers. Problemet er at jeg bare går opp opp opp. Jeg er bare 160 høy, og nærmer meg 85 kg. Det kjennes som kroppen ikke tåler så høy vekt. Jeg er fortvila, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er i full jobb, får ikke trent så mye mer (også pga bekkenet, men gå tur går bra). Er det noen som har noen tips? Som har prøvd litt av hvert og som har klart å stoppe vektøkningen? Her har det gått jevnt oppover helt fra uke 2, føles det som.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Kan desverre ikke komme med noen tips, men er i samme båt... Er uke 33+3 i dag og opp mellom 15 og 16 kg. Er i tillegg overvektig fra før... Vi får bare fortsette å gjøre så godt vi kan... En ting jeg har begynt med den siste uken: spiser MYYYE vannmelon hver dag for å : Bli mett, håper på det kan hjelpe på vannmengden i kroppen, godt, men kcal-fattig og sundt Jeg er forresten andregangs, og la på meg 35 kg med førstemann...... Håååååper på mindre denne gangen!!!!!!!!!
cici83 Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 uff det er ikke bare enkelt å være gravid.... er ikke sikkert du gjør så mye galt, kanskje det bare er son kroppen din forbereder seg på fødsel og barsel, kanskje det er mye vann ?? hvem vet, jeg har ei vennine som la på se3 30 kg i sbangerskapet, 25 kg forsvant etter 10 dg på sykehuset.. vekt kan jo også gå i rykk og napp har jeg hørt.. kanksje det stagnerer litt fremover og ikke blir så ille...Hvis jeg skal gi et tips( håper du tar det rett) .. hvis du skal endre på noe så bytt ut juice med vann el evt skummet melk. bytt ut kjeks og spis et ordentlig kveldsmåltid, Bær,kesam f eks. slik at du blir mett ... pass på at du også får i deg nok mellommåltider, en gullerot og litt nøtter foreksempel..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Du spiser jo veldig lite! Jeg ville heller prøvd å spise litt andeledes! Mindre karbohydrater og mer proteiner og Sundt fett. Ikke snakk om noe ekstrem lavkarbo. Men forsøk å bytte ut brødmaten med feks salma laks, egg, avocado, evt. Knekkebrød m masse makrell i tomat. Eller kjøp i allefall et lavkarbobrød. Bytt ut potet, pasta og ris med feks en form av aubergine, squash, bønner og linser. Eller lag blomkål og brokkoli grateng! Spis masse fet fisk! Nøtter som mellommåltid. Man må jo ha mat når man er gravid, funker ikke for meg å bare spise brødskiver og litt middag i allefall. Blir jo sulten med en gang da! Jeg er i uke 37 og har gått opp 12 kilo. Absolutt ikke spist lite i allefall ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 HI her - takk for svar! 5junibaby - jeg drikker juice pga to uvi-er Og #5 - takk for tips! Skal bli flinkere til det du sier. Spise mindre brød og mer i retning lavkarbo. takk
Ludviksmamma Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 ikke tenk på DET nå !!!! når babyen er ute, så kan du trene mer, og vannet forsvinner, og kostholdet går seg til, og amming tar kalorier og trilleturer... ikke tenk på det Nå !!!!
TurboJenny87 Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Kjenner frustrasjonen din, du er ikke alene... Jeg er også i min 29 uke og har gått fra 55 til 69 kg trener 4 timer i uken på treningssenter, i tillegg til gåturer med hunden og styrkeøvelser for rygg 15 min hver dag. Jeg er nok ikke så flink med kostholdet som deg, merker jeg trenger mer mat og hyppigere. Men har nå kuttet ut alt snop, chips og brus. Men Lollopop må jeg ha! Men krysser fingrene for at mye forsvinner i tiden etter fødsel, hvis ikke sliter jeg Jeg tror ikke det er så mye mer vi kan gjøre, noe. Bare legger på seg mye, uavhengig av livsstil. Kroppen trenger det ekstra lageret til amming og liknende, så det stabiliserer seg nok skal du se
TurboJenny87 Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Beklager alle skrivefeil, skriver fra mobil
Venter nr tre <3 Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Hei. Jeg forstår at du er fortvilet. Jeg er det selv. Jeg er 158 cm høy. Og veide 48 kg før nr 1. La på meg opp til 84 kg!! Med nr to var jeg oppe i 106 kg!!! Og nå er jeg på 100 kg i uke 29. Huff dette er siste mann, og jeg gleder meg veldig til å få tilbake kroppen min om jeg kan si det på den måten. Jeg får heller ikke melk (håper jeg får det denne gangen) Og jeg gikk kun ned 6 kg etter fødsel. Resten måtte jeg kjempe meg ned selv. Jeg føler også at kroppen min sliter veldig. Men har forstått at kroppen min bare er sånn. Det er noe jeg får tåle for disse små trolla mine. Men jeg har jo en lang lang vei å gå nå. Lykke til. Håper for din del at MYE forsvinner av seg selv. Det har det gjort på alle venninnene mine
Håpefull38 Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 12 kg er da ikke mye å være bekymret for. Det betyr ikke at du kommer til å legge på deg mange kg til. Det er ikke sikkert du legger på deg så mye de siste ukene av svangerskapet. Det er helt normalt å legge på seg 12- 15 kg i løpet av svangerskapet. Noen legger på seg litt mer(noen mindre, og noen enda mer). Men foreløpig synes jeg du skal slappe av og nyte svangerskapet
bolla12 Skrevet 19. april 2012 #12 Skrevet 19. april 2012 Her snakker vi 25kg, og jeg er bare 32+2. Klarer omtrent ikke gå i trapper lenger pga jeg får så vondt i knærne. Har fått diabetes i tillegg. så jeg må passe på alt jeg spiser. Er i utg.punktet normalvektig.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #13 Skrevet 19. april 2012 I akkurat samme situasjon som nr. 8 her! Bare 1 kg til... Jeg tenker at det er en mening med det. Spiser også ganske sunt..Jaja, spiser ganske mye da, men sunt iallefall. Det forsvinner fort etter fødselen. Har inntrykk av at de som var tynne før de ble gravide fort går tilbake til sin gamle vekt. De som allerede var overvektig før ser ut som sliter mer med det. Iallefall i min omgangskrets! Gå heller og kjøp deg noen nye klær du kan føle deg nogenlunde fin og normal i Det hjalp her ihvertfall.. Men ikke se på str. Ta den buksa som passer uavhengig av at du må opp 3-4 størrelser! Det måtte jeg....
lille-my-april Skrevet 19. april 2012 #14 Skrevet 19. april 2012 Huff... ikke noe bedre her.. er 173 høy, og var allerde langt over det jeg pleier veie når jeg ble gravid. Så jeg har gått opp fra 85,5-105,5 kg og har termin på mandag. Med tanke på at jeg pleier å veie rundt 70 kg til vanlig, så føler jeg meg skikkelig tung ja.. Synd å si det, men det er godt å se det er flere i samme båt. Føler alltid disse oppdateringene på hvor mye folk har lagt på seg bare inneholder de som har gått opp 5-10 kg totalt..
lilletulla12 Skrevet 19. april 2012 #15 Skrevet 19. april 2012 Sitter akr med samme frustrasjon her. Prøver la være å tenke sååå mye på vekta, men føler hele utsende har rast. Jeg er 158 høy, har gått opp rundt 13 kg, er i uke 29... veier nå 76 kg. Blir ikke bedre av at jordmor å lege sier jeg kommer til å gå opp mer en normalt.. Men vi får ta det med ett glis, vi venter noe fantastisk og med alt vi må gjøre når lille er ute, så tenker jeg kg triller av. Lykketil videre
Tigerpote Skrevet 19. april 2012 #16 Skrevet 19. april 2012 Jeg kan ikke fordra å legge på meg denne gangen heller, opp 12 kg og er i uke 34, så ikke like ille som sist. Men du spiser altfor lite ja. Bytt ut helfete meieriprodukter med lette, spis makrell i tomat, grønnsaker, drikk massevis av vann. Spis små mellommåltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå