Gå til innhold

Sover hele natta, hvor vanlig er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har helt fra starten sovet 6-7 timer i strekk på natta.

Fra han 2 måneder sov han fra 10-12 timer uten mat.

Hvor vanlig er det? Jeg har aldri møtt noen som har barn som sover så mye. Føler meg heldig. Alle sier hvor slitsomt det er å ha baby, men så lenge jeg får en god natt søvn, har jeg ikke merket noe til det. Han er 8 mnd nå.

Fortsetter under...

Skrevet

Tror det er like vanlig som de som våkner hele tiden, men man hører kanskje ikke så ofte om det. :)

Her så sov lillemann natten rundt fra han var 11uker. 20.00-07.00. Kunne stille klokken etter han. Han spiste hver 1.5time på dagen da. (mme og mm) så tror det var noe av grunnen til at han ikke ville ha mat om natten og sov. Jeg kunne sikkert dratt ut måltidene litt, men orket ikke skrik og hyl og en sulten baby.

Skrevet

Vi er like heldige her. :) Utrolig deilig... :) Han begynte med det når han var ikke 2 uker enda og sov 6 timer uten mat, nå når han er 3mnd, hender det at han våkner på morgenkvisten og vil ha mat, men det er ikke hver natt :)

Skrevet

Mi jente sov 4 timer i strekk hver gang de første 2 ukene, så begynte hun å "skjønne" at det var natt, så hun sov 6 timer * 2 om natta (fra 19-7 med våkning ca 2 for mat). 4 uker sov hun 12 timer i strekk per natt. Og gjør det enda, men nå er det noen tenner som holder på, så vi får se =) stresser ikke med saken, men har vært uthvilt siden jeg kom hjem fra sykehuset =) Hun er 12 uker i morra =)

Skrevet

Moro å høre at det er flere som har sovende gull.

Deilig å våkne uthvilt hver dag.

HI

Skrevet

Akkurat nå synes jeg alle har sovende babyer som sover hele natten, men det er sikkert for at jeg kan telle på en hand de gangene jeg har sovet mer enn 5 timer siden gutten ble født i september ;) Vi er nå våkne stort sett en gang i timen, så dere er heldigriser :)

Annonse

Skrevet

[quote name=Prinsen og mamma`n :)' timestamp='1334730916' post='144164070]

Akkurat nå synes jeg alle har sovende babyer som sover hele natten, men det er sikkert for at jeg kan telle på en hand de gangene jeg har sovet mer enn 5 timer siden gutten ble født i september ;) Vi er nå våkne stort sett en gang i timen, så dere er heldigriser :)

5 timer i strekk eller 5 timer totalt på en natt? :P 5 timer i strekk er fortsatt en fjern drøm her. ;)

Skrevet

Jeg er også en av de heldige! :)

Lillemor (8 mnd) nattavvente seg selv og sov hele natta (ca. 24.00-06.00) fra hun var 4-5 uker. Fra da ble det siste måltidet for dagen tidligere og tidligere på kvelden. Og de første måltidet neste dag litt seinere etterhvert. Så det er leeenge siden hun våknet for mat midt på natta. Hender hun våkner for smokken nå, men det er helt greit :)

Skrevet

Da tulla mi ble to mnd, så begynte hun med å sove hele natten. Nå sover hün fra 21 til 09 uten å drikke. Men hun tar det igjen om dagen, for hun kan drikke melk en gang i timen da. Føler meg heldig ang søvn, men det er og veldig travelt om dagene.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her er begge ungene flaske barn da, men slik det er her:

Storebror sov natten gjennom fra han var 3 uker til han startet å få tenner når han var 7 mnd, da klarte han ikke drikke melk på dag, så han tok det igjen på natta, dette pågikk til han var 12,5 mnd, når han da ble storebror ble det slutt på nattmaten 3 dagen med lillesøster i hus :) Men når han sover natta gjennom sover han 9-14 timer! Gjort hele den tiden han sover natten igjennom :)

Lillesøster har sovet natten gjennom fra hun var 2 uker. Og hun sover 9-12 timer pr natt fra hun startet å sove natten gjennom :)

Skrevet

My god dere er heldige. Her hadde vi en periode i starten med 6 timer sammenhengende men det er flere mnd siden sist. Pupp hver 3 time på natt her, 7 mnd. Leeeei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...