Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Jeg har en snart 2åring med atopisk eksem. Noen som har erfaringer med hvilke solkremer som er gode til sånn hud? Ikke garantert at alle kremene på apoteket er like "heldige"...
vinter2012 Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 La Roche Possay som man får kjøpt på apotek er til hud som har eksem og allergi. Anbefales!!
MrsMilla Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Jeg har en snart 2åring med atopisk eksem. Noen som har erfaringer med hvilke solkremer som er gode til sånn hud? Ikke garantert at alle kremene på apoteket er like "heldige"... Vi bruker decleor.
Soon to be mum Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Her er en link til Norges Astma og Allergiforbund sine tips til behandling av atopisk eksem. Det står råd ift sol og saltvann hvis du skroller ganske langt ned på siden. http://www.naaf.no/no/eksem/eksembehandling/
Soon to be mum Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Hmmm.... Ser nå at det var litt utenfor det du ba om. Kan jo hende at de har råd på apoteket også? Eller så kan du jo forsøke å ringe Voksentoppen-avdelingen på Rikshospitalet og spørre? (egen avdeling for barn med astma, allergi, eksem og lungesykdommer).
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Datteren min har atopisk eksem. Har brukt dette merket i alle år, og det har gått veldig fin. Vichy Capital Soleil Barn Spray .
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Datteren min har atopisk eksem. Har brukt dette merket i alle år, og det har gått veldig fin. Vichy Capital Soleil Barn Spray .
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Vi har de siste par årene brukt cosmica fra apoteket. En knall gul flaske med hvit topp. Jeg har blitt anbefalt den og den er veldig mild. Den er drøy og lett og smøre på.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Vi bruker også Cosmica fra apoteket, har dette merket til både liten og stor i forskjellige faktorer. Er veldig fornøyd med den, og den har en helt ok pris også. En ting som er viktig for eksemhud er å gi den pause fra solkremen, så alle med eksem bør dusje om kvelden og vaske av solkremen før de smører seg godt med en fuktighetskrem. Var hudlegen vår som sa det.
maryM Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Vi har god erfaring med Green People, både til solkrem og generell hudpleieprodukter. Unngår å bruke såpe om det ikke er helt nødvendig men serien har også en mild baby wach & shampoo. Den kan kjøpes på noen apotek og vitus pleier å ha bra utvalg. Ellers finnes jo alt på nett: http://www.greenpeople.no/ Green People startet med en mor som hadde en datter med eksem http://www.greenpeople.no/about.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå